Toon posts:

32bit drivers onder x64 virtueel draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Medion MD9705 liggen, en sinds mijn overgang op x64 is het sindsdien niet meer mogelijk om mijn scanner weer draaiend te krijgen aangezien er alleen x32 drivers zijn.

Mijn vraag is of het misschien mogelijk is om een virtuele pc aan te maken dmv VMware, om daar x32 op te zetten en zo te kunnen scannen?
Bestaan er ook tools die een X32 driver in een X64 driver omzetten?

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
nee, vmware heeft voor zover ik weet geen mogelijkheden om USB attached devices direct door te sluizen naar het virtualised OS. x86 driver omzetten naar x64 gaat ook niet echt, heb je een hercompilatie van de driver voor nodig, en dat kan alleen de fabrikant. Dat is nu het nadeel van x64 systemen: oudere hardware kan je er, tenzij ze out of the box werken, niet op draaien. Daarom vind ik hardware voor vista systemen nu juist leuk: WHQL certificatie voor Vista drivers vereisen dat er zowel x64 als x86 versies van bestaan.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Robtimus

me Robtimus no like you

DarkJack schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:47:
nee, vmware heeft voor zover ik weet geen mogelijkheden om USB attached devices direct door te sluizen naar het virtualised OS.
I beg to differ.

Ik heb in mijn W2K VM een USB controller toegevoegd aan de hardware, en zowel mijn gamepad als mijn card reader kan ik toewijzen aan de VM. Ik moet ze daarvoor wel connecten via VMware, en mijn native Windows verliest ze dan wel, maar het werkt wel degelijk.

Of dit ook werkt met printers en scanners weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57
Medion voorziet vaak apparatuur van andere leveranciers van het medion merk. In het geval van jouw scanner zou dit een "Artec 48U" moeten zijn.

Hier staan nog wat drivers, maar deze zijn ook al oud.
http://artectv.com/Service_e/nl/home/Old_drivers.htm

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Heb tot op heden nog geen problemen gehad USB apparatuur onder een VM te laten draaien. M'n HP scanner die wel werkte onder XP, maar niet onder Vista kreeg ik m.b.v. VMware gewoon aan de praat.
Kan me niet voorstellen dat X64->X32 een probleem moet zijn