Er zijn een aantal dingen waarbij je rekening moet houden, waarbij enkele al genoemd:
Voeding: zoals Terw_Dan zegt kan je het beste even
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 een kijkje nemen. 300 watt is naar mijn mening ook wat krap, maar het zou kunnen dat Dell goede voedingen inkoopt. Je zou daarbij het beste je kast kunnen openen en even de specs bekijken. Dit vergelijken met de vereisten van de kaart en dan zou je een conclusie kunnen trekken of hij hem kan trekken of niet. Wattage aanduiding is namelijk lang niet alles.
vdvleon schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:43:
Gappa = 3d kaart
Je denkt dat hij het met 300 watt wel red? ok. 500 Watt voeding kost ook nog maar 50 euro.
Als ik zeg, geen nieuwe voeding nodig en het schijnt dat de HD4850 toch meer stroom nodig heeft, is dat dan K.U.T of kan je dan later altijd nog een voeding bij kopen.
Het is niet zo simpel een nieuwe voeding voor een Dell systeem te kopen. Uit ervaring (ik heb ook een Dell systeem) werd mij door Dell verteld dat het niet mogelijk is om de voeding te vervangen bij hen. Ook schijnt het zo te zijn dat ze een wat afwijkend formaat kunnen hebben. Wellicht kan je de voeding bij jouw vriend wel vervangen, maar ik zou zeggen bekijk het eerste even goed.
Ik bedoel dus, als je een te kleine voeding hebt, draait ie dan minder goed of brand er dan iets door?
Je voeding levert stroom voor al je PC onderdelen. Het zou kunnen gebeuren dat doordat hij het niet meer aankan en "stopt met werken" wat andere onderdelen kapot maakt. Of er ook werkelijk brand of ontploffing plaats kan vinden, zal ik niet met zekerheid durven te zeggen, maar ik vermoed van wel hoewel ik de kans klein acht. Echter om het even te proberen zou ik sterk willen afraden.
De PCIe 2.0 of 1.0/1.1 zou eigenlijk niets uit moeten maken, maar PCIe schijnt niet altijd helemaal compatibel te zijn. Zie voor meer info:
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden
Dan is het zo dat het een Dell is, waarbij het mogelijk is dat het systeem/moederbord niet alles slikt. Als je zekerheid wil kan het beste contact opnemen met Deel en bij hen een nieuwe videokaart kopen, dan weet je zeker dat hij werkt. De videokaart kan dan wel wat duurder uitvallen.
Past hij wel in de kast. Een simpele vraag maar wel zo belangrijk. Ik zou zo zeggen meet het even op (voor de zekerheid).
[
Voor 22% gewijzigd door
Regeneration op 28-07-2008 00:42
]