In windows 98 merkte ik het verschil amper in Quake 3 (HL helemaal niet), in windows 2000 wat meer, maar om nou te zeggen dat het 450 gulden waard is...nee, kan je beter in een videokaart of snellere CPU stoppen.
Of je hebt alles al en hebt dit geld nog over
.
(heb een P3 450).
Of je hebt alles al en hebt dit geld nog over
.(heb een P3 450).
Verwijderd
Hmmm mijn ervaring is dat als je het ECHT wil merken dat je van 128 naar 512 moet... idd, steek je geld in een nieuwe videokaart, dat is vaak de bottleneck
onder win 98 niet echt hoor !
Ik had eerst 521 MB erin en na enkele weken 128, nu weer 288 MB.
het zal wel wat uimaken, maar ik merk het alleen als ik Wav files ga bewerken.
'k heb een PIII @ 575 met een Geforce
met een langzamere PC zal je het vast wel iets meer merken.
Ik had eerst 521 MB erin en na enkele weken 128, nu weer 288 MB.
het zal wel wat uimaken, maar ik merk het alleen als ik Wav files ga bewerken.
'k heb een PIII @ 575 met een Geforce
met een langzamere PC zal je het vast wel iets meer merken.
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Verwijderd
MoJo:
De eerste fles-nek is altijd de proc, en sinds de komst van de next-gen t&l kaarten is ie dat weer en alleen met de snelste athlon kom je in de buurt van de top speeds van de huidige kaarten(behalve als je voodoo nerd bent natuurlijk)
Ook je bus snelheid is more important dan any video kaart....dus niet meer geheugen maar gewoon sneller geheugen zoals 133 Mhz geheugen, en daar een mooi procje bijkopen.
Dan pas is je video kaart de bottleneck(of je mot een tnt ofzo hebben).
Boeiuh.
BTW meer mem dan 512 heeft echt geen nut en p een trage masjientje kan zelfs 256 al voor vertraging zorgen; het mem management kost meer bus/proc-tijd....en dus word je masjientje langzamer...
De eerste fles-nek is altijd de proc, en sinds de komst van de next-gen t&l kaarten is ie dat weer en alleen met de snelste athlon kom je in de buurt van de top speeds van de huidige kaarten(behalve als je voodoo nerd bent natuurlijk)
Ook je bus snelheid is more important dan any video kaart....dus niet meer geheugen maar gewoon sneller geheugen zoals 133 Mhz geheugen, en daar een mooi procje bijkopen.
Dan pas is je video kaart de bottleneck(of je mot een tnt ofzo hebben).
Boeiuh.
BTW meer mem dan 512 heeft echt geen nut en p een trage masjientje kan zelfs 256 al voor vertraging zorgen; het mem management kost meer bus/proc-tijd....en dus word je masjientje langzamer...
Verwijderd
Investeren in een nieuwe videokaart is het beste idee denk ik. Toen ik dat kocht draaiden spellen stukken beter.
Pagina: 1