• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:15
Ik had deze vraag ook al in het OC. forum van de C2Q gesteld, maar d8 eigenlijk dat ie hier meer terecht zou zijn.

Hallo, ik heb gister mijn Xeon X3350 binnen gekregen.

En het werkt goed opzich, maar als er niets mis zou zijn zou ik hier niet hoeven reageren. Het probleem wat ik heb betrekt zich tot de temperaturen. Zowel core temperaturen, als de temp van de CPU.
Mijn temperaturen zijn namelijk te laag.. hoe weet ik dat? het is nu 26 graden op mijn kamer en mijn cpu is volgens mijn bios 10 graden..

Hier even een kleine opsomming van mijn HW
CPU: Xeon 3350 @ 3.2Ghz (FSB 400)
koeler: zalman CNPS9700 NT
Mobo: Asus Maximus Formula SE
Bios: 1201 (omdat deze pas de cpu ondersteund)

Hier een kleine opsomming van wat ik heb gedaan al.
Ten 1e op het asus forum gezocht. Hier zijn alleen maar verhalen te vinden met mensen die een te hoge temp hebben >:)
Dit en het vorige topic door gespit. Hier heb ik over de verschillende programma's gelezen en de verschillen die zij geven.
Deze ben ik gaan proberen, en met de volgende programma's krijg ik de volgende waardes.
Programma: temp.core1/tempcore2/tempcore3/tempcore4
Coretemp: 32/33/35/34 (deze geloof ik zelf het meest maar geeft geen cpu temp.)
Everest: 34/35/39/38 De cpu temp is 8 graden.
Realtemp: 24/25/27/27 (dit lijkt me niet waarschijnlijk)

Nou zou ik sowieso natuurlijk wel willen weten welke temperaturen kloppen.
Maar het grootste probleem vind ik toch, dat Qfan de temp van het bios volgensmij gebruikt om de ventilator te regelen. En deze dus alleen maar IDLE zal blijven draaien. Waardoor ik niet echt durf te overclocken. Mocht iemand iets weten, of nog vragen hebben hoor ik het graag.
Zelf zal ik ook voor n oplossing zoeken, mocht ik die vinden zal ik het hier posten voor als iemand anders een soortgelijk probleem heeft.

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09-2025
Als ik zo je probleem hoor licht t of bij de sensors van je cpu of bij je mobo.

Je kan je bios nog eens probere te flashen (op eigen risico), en als er geen nieuwere maximus bios is kun je ook eens probere je maximus naar een rampage te flashen (heb ik ook gedaan).

Nog succes ermee,
Da Syntax

• cctl01
Oke, bedankt. Ik zal is gaan kijken hoe dat flashen naar rampage in z'n werk gaat. Valt me wel tegen dat het op eigen risico is en dat jij niet de verandwoordelijkeheid op je wilt nemen :P

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

(ik weet dat dit het c2q en niet xeon topic is)
moet je er nog even uit halen :p En idd. lijkt mij een bios update het beste, niet vanuit windows.

• cctl01
jdm8 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:25:
[...]
moet je er nog even uit halen :p En idd. lijkt mij een bios update het beste, niet vanuit windows.
sherp :P is er uit. Ik ga het 1 en ander proberen, en laat mijn bevindingen wel achter. Nog meer advies is altijd welkom

• cctl01
Even een kleine update tussendoor, ik heb nog geen nieuw bios er op gezet, maar mijn cpu temp is inmiddels 10 graden meer, rond de 20 dus.. en de cores zijn in alle programma's nog het zelfde.
Heb ik temaken met een brakke sensor? heeft het wel nut om n ander bios te proberen?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

talin

ES-MA

bent dus blijkbaar niet de enige:

http://www.abxzone.com/fo...-se-weird-cpu-111925.html
known problem with pcprobe, vista64 and 0907.

add exactly 15 to your temps for accurate readings
http://forums.pureoverclo...thread.php?t=2368&page=39

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1