PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
dit kan je dan later met virtualdub samenvoegen met je videostream ...
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
instellingen zijn dus niet goed.
ik gebruik Flyvideo,
en fast motion DivX codec.
--Instellingen DivX codec--
"keyframe every 10 seconds" <-- hoger/lager?
"data rate = 910kb/sec" <-- hoger/lager?
--instellingen capture--
"Frame rate 30" <-- hoger/lager
en
--video format--
RGB 16 Bit
Image size = 320 x 240
weet iemand de preciese instellingen om een "smooth" beeld verloop te krijgen,
ik krijg schokken te zijn, zodra de camera sneller gaat bewegen.
en ik draai op een P2 400Mhz, TNT2 32mb, 128mb ram
please help
en dit heeft eigenlijk ook geen nut, want ik denk dat die videocamera en VCR van jou PAL is >> dus 25fps
waarschijnlijk schokt die daardoor
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
alleen vanwege de divx compressie (waarschijnlijk niet de juiste instellingen)
hellup ik wil die video gewoon op cd hebben
Je zal voor het real-time encoden van DivX toch een P3-500 of hoger nodig hebben, anders vallen er inderdaad frames weg...Op dinsdag 20 februari 2001 23:19 schreef DaNCe2k het volgende:
dat wist ik dus al, maar zit ook met het probleem dat me beeld schokt
instellingen zijn dus niet goed.
en ik draai op een P2 400Mhz, TNT2 32mb, 128mb ram
please help
Oplossing? Eerst opnemen met een andere codec (minder processorbelasting), of uncompressed als je erg veel HD ruimte hebt. Daarna met Virtualdub omzetten naar DivX.
het zijn 15 minuten video
Dat lukt dan wel uncompressed... maar vind je 320x240 genoeg? 352x288 is VideoCD resolutie... verder kan je voor het kleurmodel ook wel YUV2 gebruiken; scheelt weer wat ruimte.Op woensdag 21 februari 2001 21:49 schreef DaNCe2k het volgende:
ik heb genoeg hdd space ruim 40gb waarvan 20gb vrij)
het zijn 15 minuten video
Wel opletten dat je in Win98 niet meer dan 4 Gb opneemt... dan krijg je problemen. Voor grotere files moet je de frameserver van Virtualdub gebruiken...
Divx is ingewikkelder dan mpeg-2, mpeg2 (zie nieuwe matrox) kan pas vanaf 600Mhz geloof ik op halve resolutie/frames (VCD) capture-en.
Capture eerst op je tv kaart met het programma wat je erbij kreeg, daarna met flaskmpeg naar divx zetten. Gegarandeerd geen blokken.
Full-size PAL heb je een video-capture kaart voor nodig, ala DC-10.
Arnie
dus ik kan em beter capturen met mpg ofzo maar daar weet ik de instellingen weeer niet van.
Oja, ik ben hier erg nieuw in met dat capturen.
welke codec?
- Cinepak codec by radius [32]
- Intel Indeo Video R3.2 [32]
- Microsoft Video [32]
- MPEG-4 High Speed Compressor
- Indeo Video 5.04 [32]
- Booktree ProSumer Video
- Booktree YUV 411 Raw [32]
- Full Frames
- en DivX Fast/Low motion
Full-size PAL heb je GEEN video-capture kaart voor nodig..Op woensdag 21 februari 2001 22:07 schreef ArnieNFW het volgende:
Capture uncompressed, je cpu is niet snel genoeg.
Divx is ingewikkelder dan mpeg-2, mpeg2 (zie nieuwe matrox) kan pas vanaf 600Mhz geloof ik op halve resolutie/frames (VCD) capture-en.
Capture eerst op je tv kaart met het programma wat je erbij kreeg, daarna met flaskmpeg naar divx zetten. Gegarandeerd geen blokken.
Full-size PAL heb je een video-capture kaart voor nodig, ala DC-10.
Arnie
Ik heb een Pinnacle PCTV RAVE.. simpel tv kaartje, en ik kan hier gewoon full pall mee opnemen
Gebruik daar gewoon VirtualDub voor...
Grtz Petuhr
zelf gebruikte ik ook winvcr met een tv kaart en daar is mijn celly 400@450 snel genoeg voor, om in mpeg te capturen op videocd formaat
Als je full frames wilt capturen, loop je dus tegen die 4 gig limiet van windows aan. Waarschijnlijk krijg je bij 2 gig al problemen...Op woensdag 21 februari 2001 22:26 schreef DaNCe2k het volgende:
nog een vraagje
welke codec?
- Cinepak codec by radius [32]
- Intel Indeo Video R3.2 [32]
- Microsoft Video [32]
- MPEG-4 High Speed Compressor
- Indeo Video 5.04 [32]
- Booktree ProSumer Video
- Booktree YUV 411 Raw [32]
- Full Frames
- en DivX Fast/Low motion
Wil je echt uncompressed capturen, dan _moet_ je de frameserver van Virtualdub gebruiken, die splitst de bestanden op in stukken van 2 gig, en plakt ze ook weer aanelkaar bij het compressen...
Een oplossing die ik zelf gebruik (heb niet zoveel hd ruimte...) is eerst capturen met een andere codec; het mjpeg-codec van picvideo (gratis te downen en reggen op [url="http://www.jpg.com),"]www.jpg.com),[/url] en daarna met Virtualdub te compressen naar DivX... werkt prima...
Vreemd, ik verander zelf nix aan de advanced setting; ik zet alleen de quality op '20'...Op donderdag 22 februari 2001 20:34 schreef DaNCe2k het volgende:
die codec werkt wel maar wat zijn daar de juiste instellingen van, want eerst veranderde ik nix eraan en was goed maar zag blokjes, dus ik zet de kwaliteit hoger en ik krijg bij elke capture lijntjes te zijn door beeld.
En wat bedoel je met blokjes? Gewoon kleine foutjes rond bewegende objecten of echt hele grove fouten?
Anders moet je toch's direct in Virtualdub capturen... is een veel beter programma...
als ik em op 20 zet wilt ie em niet meer in media speler openen.
virtual dub heb ik maar beeld komt daar niet tevoor schijn
Heel vreemd, kan niet direct zeggen waar dit aan ligt...Op donderdag 22 februari 2001 23:19 schreef DaNCe2k het volgende:
geen grove fouten,
als ik em op 20 zet wilt ie em niet meer in media speler openen.
virtual dub heb ik maar beeld komt daar niet tevoor schijn
Aangezien je toch genoeg hd-ruimte hebt, kan je dan beter uncompressed capturen en daarna omzetten naar DivX...
Capturen met Virtualdub dus (capture avi) en wel de frameserver gebruiken om over de 2 gig te kunnen gaan...
Suc6!
Verwijderd
Heb je geen beeld in capture mode:
Onder Capture/Preferences de juiste 'default capture driver' kiezen.
Onder Video/source svideo of composite kiezen, en PAL mode.
Heb je interlaced beeld, kun je (als je capture driver er goed mee omgaat) de user resolutie kiezen van 720*288 ofzo (dus vertikaal gehalveerd): dan heb je geen last van de interlacing, het kost je nauwelijks beeldkwaliteit maar scheelt wel de helft voor de realtime compressie en de opslag op disk. Is ie nog te langzaam (er worden frames gedropt) dan kun je bv 352*288 kiezen. LEt ook op je video- en audio-codec: is je systeem te langzaam, kies dan voor audio bv gewoon PCM of RAW en voor video een niet al te trage codec. Je kunt altijd in een tweede fase een hercompressie uitvoeren (bv audio naar MP3, video naar DivX).
Zelf gebruik ik voor opnemen altijd de gratis indeo video RAW codec, die compressed maar een factor 2.7 maar is perfect van kwaliteit en een stuk sneller dan de meeste mpg-codecs. Ideaal om daarna het opgenomen beeld in hoge kwaliteit te bewerken.
Daarna mag m'n compu offline nog eens met divx aan de slag...
Heel veel tutorialz waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je moet capturen, encoden etc.
woei!
zo heyy dat heeft wel erg lang geduurd we zijn inmiddels al 7 maanden verderOp donderdag 27 september 2001 09:52 schreef PaszWerken het volgende:
Kijk ook eens op http://www.vcdhelp.com
Heel veel tutorialz waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je moet capturen, encoden etc.
<ik weet inmiddels wel hoe dat moet ja>
capture eerst uncompressed en zet hem daarna om naar divx met bv virtualdub.. gebruik dan Lowmotion op 1000-1300 en dat zou goed moeten zijn..