Toon posts:

TFT & Garantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 dagen geleden heb ik bij de MediaMarkt (MM) een nieuwe 22" TFT van het merk Acer [X223W Q]gekocht en op de 3e dag spontaan een dode pixel op m'n scherm.. :(

Omdat het nu zondag is kan ik hem morgen, de 4e dag, pas terug brengen. Na vele fora af te hebben gespeurd naar informatie kwam ik er toch niet echt uit.

Uit eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat er twee soorten garanties zijn:
- verkopersgarantie (???)
- fabrieksgarantie (bij 4 dode pixels)

Verkopersgarantie:
De fabrieksgarantie is dus uitgesloten.. maar hoe zit het met de verkopersgarantie van de MM?

"De verkoper is, op grond van de koopovereenkomst die u met hem heeft afgesloten, wettelijk verplicht om u een deugdelijk product te leveren. Of uw product ondeugdelijk is, hangt af van verschillende omstandigheden, zoals het merk en de prijs. U kunt de economische levensduur van een product als richtlijn hanteren om te bepalen of het product dat u heeft gekocht ondeugdelijk is. Het geeft u echter geen zekerheid bij de vaststelling hiervan. U kunt bij de fabrikant informeren of hij gegevens verstrekt over de levensduur van het product.

De verkoper mag u niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant. Indien u ervoor kiest gebruik te maken van de fabrieksgarantie, dan is aan te raden de verkoper hiervan op de hoogte te stellen.

Een product is ondeugdelijk wanneer het:

niet compleet is; beschadigd is; kapot is of niet goed werkt; niet de eigenschappen bezit, die de verkoper specifiek heeft toegezegd; niet geschikt is voor bijzonder gebruik, terwijl de verkoper dit wel toegezegd heeft. " Bron: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

Tijdens mijn zoektocht kwam ik tegen dat ze bij de MM over 1 dode pixel niet moeilijk doen mits het binnen de termijn wordt teruggebracht? Welke termijn, er staat hierover namelijk niets op mijn aankoopbon?

-*verward en gefrustreerd hartje*-

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 17:10
Bij Media Markt heb je twee weken omruilgarantie en daarna krijg je de normale garantie. Gewoon terugbrengen normaal gesproken is dat geen enkel probleem.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Verwijderd

offtopic:
Pas op de 3de dag dode pixel? Eerste 2 dagen niet/amper gebruikt? 99% van de dode pixels uiten zich na de eerst 2 à 3 warm-koud cycli

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 17:26
Het voordeel van de MediaMarkt is dat ze nogal soepel zijn met retourneren. Je kunt dus je scherm vrij makkelijk terugbrengen of omruilen. Bij de meeste andere shops zou het wat lastiger zijn omdat 1 dode pixel doorgaans niet echt als een defect wordt gezien*

*Of dit nou terecht is of niet laat ik maar even in het midden, hierover zijn talloze uitgebreide discussies te vinden, o.a. op GOT.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Dave

Dank je voor je snelle reply _/-\o_ , na gegoogled te hebben op "mediamarkt 14 dagen ruilen" heb ik het ook gevonden.

11. Retour, ruilen
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

Ik heb de TFT dus wel gebruikt, anders kan je toch geen defecte pixel constateren? Ben ik nou aan het doemdenken of hebben ze hiermee het nu afgekaderd dat het niet geld voor TFT schermen en alle electronische producten?

Ik ben niet echt een held in juridische zaken, enig inzicht zou mij zoveel verder helpen :X

-*een O+ *-

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Netjes weer verpakken en in de doos doen, gewoon mee naar de MM gaan, doen ze niet moeilijk over,

Hoi!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 17:26
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:32:
Mr. Dave

Dank je voor je snelle reply _/-\o_ , na gegoogled te hebben op "mediamarkt 14 dagen ruilen" heb ik het ook gevonden.

11. Retour, ruilen
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

Ik heb de TFT dus wel gebruikt, anders kan je toch geen defecte pixel constateren? Ben ik nou aan het doemdenken of hebben ze hiermee het nu afgekaderd dat het niet geld voor TFT schermen en alle electronische producten?

Ik ben niet echt een held in juridische zaken, enig inzicht zou mij zoveel verder helpen :X

-*een O+ *-
Ik zou me als ik jou was niet teveel druk maken om de juridische zaken ;)
Gewoon weer netjes inpakken (ik neem aan dat je het verpakkingsmateriaal nog hebt ;) ) en terug gaan naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:26:
offtopic:
Pas op de 3de dag dode pixel? Eerste 2 dagen niet/amper gebruikt? 99% van de dode pixels uiten zich na de eerst 2 à 3 warm-koud cycli
Wow! Dat klopt! Eerste 2 dagen m'n tante geholpen, vandaag vrij en lekker gegamed. Ineens een rode flikkerende pixel die een constante groene pixel werd :(

@RikTW

Dat stelt mij wat geruster

Ook jullie bedankt voor de snelle reply's

Edit:

De doos, de kassabon, het piepschuim, en het scherm en de snoeren + documentatie heb ik nog, 2 plasticjes die om 2 snoeren heen zaten zijn nu wel verdwenen :x

Ik zal morgen ff bij de MM koekeloeren en het jullie ook laten weten hoe het is verlopen!

-*een warm O+ groet u*-

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 18:40 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Dat is dus geen dode pixel, maar een actieve subpixel. Ik kreeg er laatst 1, een aantal maanden nadat ik mijn scherm had. Meestal is dat nog wel te repareren en zo ook in mijn geval. Heb er met een puntje opgedrukt, aantal keren tikken en langzaam maar zeker ging de actieve pixel uit en zit ik weer met een perfect scherm :D.

Verwijderd

Topicstarter
owh ehm, die pixel veranderd niet van kleur, ik dacht als die flikkerd dan is het een subpixel, maar als die constant blijft een dode :/

Verwijderd

Topicstarter
O M G

Dat zachtjes tikken op het scherm werkte, na 6 tikjes ging het eruit! Ik heb m'n vinger gebruikt en zachtjes op het scherm getapt zonder het beeld te vervormen licht en kort druk toe gepast. Ik had wel even voordat ik dit ging doen het jscreenfix applet gedraaid voor z'n 30 minuten, misschien dat dit het makkelijker maakte (http://www.jscreenfix.com/basic.php).

Ik heb nu ook met zwart, wit, rood en blauw de plek gechecked en er zit niets meer!

Edit: na 5 minuten kwam de groene stuck pixel weer terug na er met een doekje overheen te zijn gegaan.. Nu iets harder druk toegepast en hij is weer weg!

-*een warm O+ dankt en groet u vriendelijk*-

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 19:59 ]

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
Mr. Dave schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:23:
Bij Media Markt heb je twee weken omruilgarantie en daarna krijg je de normale garantie. Gewoon terugbrengen normaal gesproken is dat geen enkel probleem.
wat dave zei, je kan hem gewoon terugbrengen. Bij de aankoop van mijn tft bij mediamarkt heb ik gevraagt wat er zou gebeuren als ik een dode pixel zou aantreffen op de tft. Het antwoord hier op was dat het scherm gratis geruild kon worden. Hiervoor hoefde geen extra garantie gekocht te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Ali_van_G op 27-07-2008 22:35 ]

Pagina: 1