Toon posts:

[Experia box] Probleem met draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Sinds enige dagen heb ik een probleem. Ik heb een ASUS Router met daarachter de KPN Experiabox (Siemens), die mijn netwerkadapter plots niet meer ziet. Nu heb ik de Router er tussenuit gehaald en e.e.a. zo ingesteld dat mijn netwerkadapter de Experiabox ziet, maar dat werkt niet helemaal. Hij ziet een 'onbekend netwerk' met alleen lokaal verbinding, dus geen internet. SSID wordt wel gezien. Een draadje van de pc naar de Experiabox werkt wel, op die manier kan ik wel internetten.

Wat mis ik, waarom heb ik ineens geen draadloos internet meer? Of is het een hardware probleem?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je mist de beveiliging. De WEP, of WPA/PSK sleutel.
Die moet je even goed invoeren.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de router de sleutel inmiddels gewijzigd, maar dat maakt niets uit. Ik krijg ook nu weer een melding dat ik verbonden ben met het draadloze netwerk, maar dit is alleen lokaal. 'Onbekend netwerk' wordt het genoemd, met alleen lokale toegang.
Als ik een foute sleutel invoer, krijg ik daarvan netjes bericht. Dus de sleutel is correct.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aan je omschrijving te horen, draai je Windows Vista.
Als dat het geval is, moet je in het netwerkcentrum aangeven dat het draadloze netwerk dat je gebruikt, je thuisnetwerk is.
Controleer ook even of je netwerksettings op volledig DHCP staan.
Als je handmatig DNS servers hebt ingevoerd, en deze zijn veranderd, wil dat ook nog wel eens rare problemen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik draai Windows Vista. Alles gecontroleerd, maar ik kan echt geen rare dingen vinden. Ook het openbare draadloze netwerk gewijzigd in particulier. DHCP all the way. Maar wat ik vreemd vind, is dat mijn ASUS Router ineens niet meer gevonden wordt. Dát was mijn draadloze netwerkje, maar sinds mijn adapter dat ding niet meer zag, heb ik die er tussenuit gehaald.

Verwijderd

'k heb met Asus routers geen ervaring maar heb hier ook een experia box staan en die is (volgens mij) enorm kieskeurig met netwerkadapters. Centrino-standaard dat gaat nog wel maar bv mijn PDA kan niet inloggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Liggen je experiabox en je asus niet gewoon met elkaar in conflict?

in principe heb je nu dus 2 routers in je netwerk. Hoe heb je dat nu geconfigureerd en aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 28-07-2008 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft het meer dan twee jaar perfect gedaan. De Asus gebruikte ik als mijn router; alleen mijn pc mocht van dat netwerk gebruik maken (op MAC-adres beveiligd). De Asus was met een draadje verbonden aan de Experia-box, die de Asus dus zag als een pc.
Geen hond die binnenkwam dus :-)
En plotseling ziet mijn netwerkadapter de Asus niet meer, dus ging ik er vanuit dat mijn Asus er de brui aan had gegeven. Nu probeer ik buiten de Asus om verbinding te krijgen met internet, dus direct via de Experia-box, maar helaas...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:42:
Het heeft het meer dan twee jaar perfect gedaan. De Asus gebruikte ik als mijn router; alleen mijn pc mocht van dat netwerk gebruik maken (op MAC-adres beveiligd). De Asus was met een draadje verbonden aan de Experia-box, die de Asus dus zag als een pc.
Geen hond die binnenkwam dus :-)
En plotseling ziet mijn netwerkadapter de Asus niet meer, dus ging ik er vanuit dat mijn Asus er de brui aan had gegeven. Nu probeer ik buiten de Asus om verbinding te krijgen met internet, dus direct via de Experia-box, maar helaas...
Experia boxen zijn inderdaad nogal kieskeurig als het om WLAN adapters gaat. Je hebt (grote?) kans dat jouw WLAN adapter het nooit gaat doen met jouw EB. Helaas maar waar.
Testen met een externe USB WLAN Adapter van Siemens (die kreeg je misschien ooit bij de EB geleverd, ik destijds wel) geeft je uitsluitsel. Misschien vind je ergens op internet wel tips over jouw specifieke WLAN adapter icm met de EB.

Even terug naar de ASUS router, hij hoeft niet stuk te zijn. Misschien is er wel wat mis met je WLAN adapter en dan zit je in de verkeerde hoek te zoeken.
Wat ook nog kan zijn is dat er in jouw omgeving iets is veranderd op draadloos gebied. Ik noem maar wat, je buurman heeft sinds een paar dagen een mooie draadloze video verbinding met extra versterkers en vermogen om tot op zijn zolder te komen met dat beeld.
Gevolg: jouw WLAN netwerk plat, wat altijd prima heeft gewerkt.
Echter, als je dan met je PC dicht bij de ASUS router ( of EB) gaat zitten, zou het wel moeten werken. Op die manier zou je erachter kunnen komen dat er externe factoren zijn waar jij niets aan kan doen, behalve dan van kanaal veranderen totdat het goed werkt... Hopelijk.

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:43:
[...]

Experia boxen zijn inderdaad nogal kieskeurig als het om WLAN adapters gaat. Je hebt (grote?) kans dat jouw WLAN adapter het nooit gaat doen met jouw EB. Helaas maar waar.
Testen met een externe USB WLAN Adapter van Siemens (die kreeg je misschien ooit bij de EB geleverd, ik destijds wel) geeft je uitsluitsel. Misschien vind je ergens op internet wel tips over jouw specifieke WLAN adapter icm met de EB.
Ik kan met een centrino laptop als enige wél wireless verbinden aan mijn EB. Andere adapters doen het gewoon niet, of ik moet WEP/WPA uitzetten (en dus geen oplossing).

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik er achter. Het is mijn netwerkadapter. Dit bericht typ ik met een laptop die verbonden is met de Experiabox. Overigens krijg ik geen verbinding met de ASUS Router, ik ga daar nog ff naar kijken. Het zou dus kunnen dat die ook defect is.

Does this make sense?
Pagina: 1