Toon posts:

scythe mugen infinity of zalman CNPS9700-NT ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel een beetje aan wat voor cooler ik moet kiezen. Ik heb beide reviews gelezen en beide wordt er veel positiefs over gesproken.

Ik heb nu een zalman 7700ALCU en die presteert in mijn mening slecht ( 39 idle, 54 full load) met een E8400 3.0 ghz .

Iemand raad?

Specificaties
Kast: Antec performance P182
3870X2
E8400 3ghz i.c.m. Zalman 7700-ALCU
2 120 MM coolers ( op het moment werke ze niet) aan zijkant van de kast en eentje boven de zalman7700
P5E
Gamextream 700 Watt
Taken 4 gig 800 mhz ram

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Iemand raad?
Wat wil je nu precies weten?

• Wat de ervaringen zijn hier?
• Welke stiller is?
• welke beter koelt?

Wat is je vraag?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Wat wil je nu precies weten?

• Wat de ervaringen zijn hier?
• Welke stiller is?
• welke beter koelt?

Wat is je vraag?
welke beter koelt om precies te zijn.

Verwijderd

ik zou in ieder geval van de scythe mugen afzien.. het is een goed apparaat mits je hem normaal gemount krijgt maar dat is vaak drama.

een goed alternatief is een thermalright 120 ultra extreme ;) (kan je tevens een fan naar wens voor stilte of CFM opzetten)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
ik heb de scyte, en hij koelt mijn Q9450 heerlijk passief.
de ventilator die erbij zit is niet nodig aangezien de enorme koeler icm de casefans die ik toch al had voor de HDD en videokaart koeling genoeg doet. scheelt weer wat lawaai ;)

nadeel van de grote koeler is dat ik de airducts van mijn sonata2 eruit heb moeten slopen omdat de koeler anders niet past.....

edit: mounten van dat ding was idd een drama.... ding zit ze strak tegen wat onderdelen rond de socket aan dat ik bang was dat ik mn moederbord sloopte

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 27-07-2008 16:13 ]

TheS4ndm4n#1919

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Door de grootte is het monteren een drama, maar ook kunnen die pushpins eigelijk neit zo'n gewicht dragen. Ik zou de pushpins er uit halen en bouten voor in de plaats doen. Vaak heb je met de puchpins dat de koeler neit goed contact maakt en bij sommigen is hij zelfs (bijna) van he mobo afgevallen doordat de pins losraakten bij het verplaatsen. Wat is er eigelijk mis met de huidige temps? Netjes toch? Of wil je hoger clocken?

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:16:
Door de grootte is het monteren een drama, maar ook kunnen die pushpins eigelijk neit zo'n gewicht dragen. Ik zou de pushpins er uit halen en bouten voor in de plaats doen. Vaak heb je met de puchpins dat de koeler neit goed contact maakt en bij sommigen is hij zelfs (bijna) van he mobo afgevallen doordat de pins losraakten bij het verplaatsen. Wat is er eigelijk mis met de huidige temps? Netjes toch? Of wil je hoger clocken?
hoger clocken en dat wil dus niet.

Zodra ik het op 3.6 ghz clock gaat de temperatuur naar 60/70 load wat ik dus een beetje veel te hoog vind.

ik heb deze pc pas 3 maanden en ik hoor genoeg verhalen dat een redelijke cooler de E8400 makkelijk onder de 50 houd.

Als mijn 7700-ALCU al op max RPM moet en dan nog die 54 graden load, dan vind ik toch dat er een andere betere cooler op moet.

Misschien heb ik ongelijk en dat ik me erniks van moet aantrekken maar ik heb gewoon het liefste de CPU temperatuur onder de 50 en daarvoor heb ik een Scythe of Zalman 9700 waarschijnlijk voor nodig.

edit: ik laat onderdelen altijd door een kennis van mij installeren omdat ik zelf erniet of haast geen verstand van heb ( onderdelen installeren in de pc).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:11:
ik heb de scyte, en hij koelt mijn Q9450 heerlijk passief.
de ventilator die erbij zit is niet nodig aangezien de enorme koeler icm de casefans die ik toch al had voor de HDD en videokaart koeling genoeg doet. scheelt weer wat lawaai ;)

nadeel van de grote koeler is dat ik de airducts van mijn sonata2 eruit heb moeten slopen omdat de koeler anders niet past.....

edit: mounten van dat ding was idd een drama.... ding zit ze strak tegen wat onderdelen rond de socket aan dat ik bang was dat ik mn moederbord sloopte
casefans voor een videokaart? bedoel je niet gewoon dat je scythe + HDD cooler en videokaart genoeg is?

• jdm8

jdm8

Onderdelen installeren is een eitje hoor. Lees gewoon de handleiding en ontlaad jezelf (even ongeverfd stukje radiator vastpakken bv.) Als je dit niet doet is de kans klein dat er iets stuk gaat, maar voorkomen is beter dan genezen. De scythe koelt beter en is stiller voor een lagere prijs. Grote nadeel is dat de montering echt kut is en hij er minder mooi uit ziet naar mijn mening. De beste koeler is denk ik de thermalright 120 ultra extreme, maar die kost dan ook ene vermogen. De scythe heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 23% gewijzigd door jdm8 op 27-07-2008 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:34:
Onderdelen installeren is een eitje hoor. Lees gewoon de handleiding en ontlaad jezelf (even ongeverfd stukje radiator vastpakken bv.) Als je dit niet doet is de kans klein dat er iets stuk gaat, maar voorkomen is beter dan genezen. De scythe koelt beter en is stiller voor een lagere prijs. Grote nadeel is dat de montering echt kut is en hij er minder mooi uit ziet naar mijn mening. De beste koeler is denk ik de thermalright 120 ultra extreme, maar die kost dan ook ene vermogen. De scythe heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.
onderdelen installeren via handleiding is natuurlijk niet zo moeilijk.
Ik kan videokaart, geluidskaart, HDD ,CDRom,dvdrom wel installeren maar niet de CPU en de coolers.
Daar heb ik niet zo veel verstand van.

Gisteren heb ik nog gekeken hoe ik mijn 2 120mm weer kan laten draaien sinds na een CMOS reset een maandje geleden doen mijn 2x 120 mm coolers het niet meer. Ik heb het boekje erbij gepakt en gekeken of er iets los is maar ik kan het gewoon niet vinden.

Maarja, ik bel mijn kennis morgen en dan kan ik mooi zeggen dat hij de Scythe maar eens gaat bestellen en deze 7700 eraf kan halen + mijn videokaart RMA'en omdat dat een ritselend geluid geeft in de cooler van de 3870x2.

• jdm8

jdm8

DAt ritselend geluid, zit er niet iets in de cooelr? een stofje of stukje papier oid? Ratelen kan bij een koeler, maar ritselen? Het installeren van een koeler is zo simpel als oude er af, nieuwe er op en schroefjes vast maken. Bij de scythe is het zelfs alleen maar de pinnen door het mobo drukken (wat een hels karwei is). Let even goed op hoe die kennis het doet, kun je het de volgende keer zelf ;)

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:39:
DAt ritselend geluid, zit er niet iets in de cooelr? een stofje of stukje papier oid? Ratelen kan bij een koeler, maar ritselen? Het installeren van een koeler is zo simpel als oude er af, nieuwe er op en schroefjes vast maken. Bij de scythe is het zelfs alleen maar de pinnen door het mobo drukken (wat een hels karwei is). Let even goed op hoe die kennis het doet, kun je het de volgende keer zelf ;)
ratelend geluid bedoel ik.

Ja oke maar mijn systeem is nu al 40 graden.
Dat is logisch natuurlijk i.v.m. warm weer maar 54 graden CPU , 46,47 graden systeem en 75 graden GPU is geen gevaar toch ?

PS: deze temperaturen zijn allemaal full load/stressed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 14:27 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
infinity mugen is beter/stiler en goedkoper simpel

Specs

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 08:56

Pindamann

Human

Beter?

Volgens een aantal tests is het verschil marginaal en is een Zalman 9700 veel lichter, mooier om te zien en makkelijker om te installeren. Meteen wat minder gevaarlijk voor je moederbord.

http://www.xbitlabs.com/a...lman-scythe_11.html#sect0

9800X3D | 3070

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik ben niet zo'n held in het in elkaar zetten van pc's enzo.. Maar heb pas een scythe mugen geïnstalleerd en ik vond het wel meevallen.. Je 'moet' er wel het moederbord voor uithalen, maar voor de rest wijst het voor zich.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 00:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ikzelf heb de Zalman 9500; Perfecte FAN! Heb mijn CPU 100% geoverclocked. Ik zou dus voor de 9700 gaan; stil genoeg, ook al koelt die een graadje slechter dan de andere koeler, maar daar krijg je wat moois voor terug, en ow ja; goede koelpasta zorgt ervoor dat je CPU-FAN weer net zo goed koelt als de andere koeler. :>

Gulfstream G650

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:37:
Ikzelf heb de Zalman 9500; Perfecte FAN! Heb mijn CPU 100% geoverclocked. Ik zou dus voor de 9700 gaan; stil genoeg, ook al koelt die een graadje slechter dan de andere koeler, maar daar krijg je wat moois voor terug, en ow ja; goede koelpasta zorgt ervoor dat je CPU-FAN weer net zo goed koelt als de andere koeler. :>
De scythe is in alle opzichten een betere koeler al is de zalman niet slecht. Zie ook Koeler testhttp://www.hardware.info/...gstest_46_Coole_Koelers/1. Op highspeed maakt de zalman alleen wel behoorlijk wat geluid. Waarschijnlijk zul je geen zijwindow hebben dus de looks maken ook niet uit. Ik zou dan ook voor de infinity gaan:
  • Goedkoper
  • Stiller
  • Koelt beter
Alleen als je voor de looks gaat dan is de keuze voor de zalman gerechtvaardigt zijn.

Btw al knap dat dit topic al drie dagen open is en er nog geen overactieve mod hem gesloten heeft zoals alle andere 'wat moet ik kopen'-topics.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:10:
een goed alternatief is een thermalright 120 ultra extreme ;) (kan je tevens een fan naar wens voor stilte of CFM opzetten)
Ik heb een TRUE maar weet niet echt of hij "goed" te noemen is. Idle liggen de temps van de cores van mijn stock Q9450 namelijk tussen de 50 en 55 graden (tenzij dat normaal is voor deze CPU). Ik heb 2 Noctua fans in een push/pull configuratie erop zitten.

Overigens kan dat ook makkelijk te maken hebben met het feit dat er momenteel niet al te veel airflow in m'n huidige kast aanwezig is (Cosmos 1000 met stock fans) en dat ik de onderzijde van het ding niet gelapped heb.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb hier een CNPS9700LED en een Xeon 3350 (Q9450) @ 3.6GHz en ik zit gemiddeld op 30/35 graden idle met al m'n cores en stressed tegen de 50 graden. (Uitgelezen met Realtemp)

De fan staat op z'n laagste snelheid (~1250RPM) en is totaal niet hoorbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 30-07-2008 15:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• jdm8

jdm8

mindcrash schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:38:
[...]

Ik heb een TRUE maar weet niet echt of hij "goed" te noemen is. Idle liggen de temps van de cores van mijn stock Q9450 namelijk tussen de 50 en 55 graden (tenzij dat normaal is voor deze CPU). Ik heb 2 Noctua fans in een push/pull configuratie erop zitten.

Overigens kan dat ook makkelijk te maken hebben met het feit dat er momenteel niet al te veel airflow in m'n huidige kast aanwezig is (Cosmos 1000 met stock fans) en dat ik de onderzijde van het ding niet gelapped heb.
De oorzaak ligt waarschijnlijk bij dat de base niet recht is, een bekend probleem, enige oplossing is idd lappen. (meot je wel bijna een monnik voor zijn)

Voordeelte van de Scythe is dat je er altijd een andere fan op kan zetten. Bijvoorbeeld als de oude stuk gaat of hij neit stil genoeg is. Zalman fans hebben altijd een hele lichte ratel, maar daar moet je wel echt heel dicht bij zijn, met een stille pc en er op letten wil je het horen.

Beide koelers zijn goed, echter de scythe koelt ietsje beter voor een lagere prijs en is daarbij stiller. De zalman is dan weer beter vast te maken, lichter en mooier. Aan jouw de keus :)

[ Voor 24% gewijzigd door jdm8 op 30-07-2008 17:40 ]

Pagina: 1