Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Mousepointer van laptop blijft hangen op zelfde punt

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Beste Tweakers,

Mijn ouders lopen tegen een probleem aan waarvan ik de oplossing niet kan bieden. Ze hebben een HP-laptop van ongeveer een jaar oud met Windows XP. Sinds vandaag blijft de mousepointer boven in het beeld hangen: hij reageert niet meer op gebruik van de touchpad of een externe muis. Ook rebooten helpt niet. Hij reageert een fractie van een seconde maar sprint vervolgens terug naar het zelfde punt. Ff zoeken op Google of GoT leverde geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Alvast bedankt voor ideeën.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om de touchpad echt uit te zetten in bijvoorbeeld apparaatbeheer en dan met een externe muis te checken?

Kan best dat die touchpad stuk is en dat 't pijltje daardoor de hele tijd naar 't zelfde punt schiet.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Kan je de laptop nog wel besturen met het toetsenbord? Of blijft de muis ook klikken om de focus voor zichzelf te houden?
Mocht de laptop nog bestuurbaar zijn met het toetsenbord, zou ik gaan scannen op virussen, spyware etc... want ik sta er niet vreemd van te kijken als dat een oorzaak zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 27-07-2008 15:50 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of is de touchpad misschien vuil? Uitschakelen en externe muis zou ook mijn eerste aanpak zijn :)

Hoort dit trouwens bij Mousepad doet raar?

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 27-07-2008 15:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nenne
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga het meteen checken. Op het toetsenbord reageert ie nog prima en ook de L en R knop werken naar behoren. Ik laat straks het resultaat weten.

• nenne
Het probleem ligt in ieder geval niet bij de touchpad, deze heb ik uitgeschakeld en een externe muis uitgeschakeld maar het probleem blijft zich voordoen. Ik ga nu Ad-aware van Lavasoft downloaden om te kijken waar ie mee op de proppen komt, misschien dat het daarna is verholpen....

• nenne
gambieter schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:50:
Of is de touchpad misschien vuil? Uitschakelen en externe muis zou ook mijn eerste aanpak zijn :)

Hoort dit trouwens bij Mousepad doet raar?
Nee, dit is een ander draadje over een probleem bij mijn eigen HP-laptop. Dat heb ik ook nog steeds niet verholpen maar opgelost door alleen nog met een externe muis te werken. Helaas, maar de helpdesk van HP kon er ook niets mee

• nenne
Tweakers,

Het lijkt er inderdaad op dat spyware de oorzaak is: als ik reboot werkt zowel het touchpad als de muis prima in het inlogscherm, maar zodra ik de gewenste gebruiker heb gekozen vliegt de pointer opeens naar één punt, waarschijnlijk omdat de spyware dan is opgestart.

Ik kan de spyware niet identificeren in de proceslijst en op die manier afsluiten want er staan voor mij allemaal onbekende processen open. Ook heb ik Ad-Aware en Spybot Search&Destroy gedownload en threats laten opsporen, maar ik kan ze helaas niet verwijderen of repareren omdat de programmatuur navigatie met het toetsenbord niet toelaat op juist die knoppen.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? BvD

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
Opstarten in veilige mode en vervolgens hitmanpro even laten draaien. Die doet als het goed is alles automatisch.

• nenne
Ok'I'll try

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Inderdaad opstarten in Veilige Modus.
Dit doe je door op F8 te drukken voor dat Windows XP begint met laden.

Handige tip:

Bij Windows 98 en ME kon je de muis besturen met het nummeriek toetsenbord, als je wat instellingen had ingeschakeld.

Als je trouwens zoveel malware hebt draaien is het ook goed om een HijackThis log te maken, maar dan in normale modus.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1