Ik heb niet zo veel ervaring met programmeren maar beetje bij beetje lukt het wel...
Daarbij heb ik nu een probleem waarbij ik nog niet tot een oplossing ben gekomen, ook niet na het nodige googl'en + gotten
Hiermee wil ik dus een 6tal rijen uit mijn database halen. De selectie gebeurt door middel van 'id' die de primary key is. De database is in feite statisch en zal slecht paar keer per jaar manueel aangepast worden.
De data van de database word dan opgesplits in verschillende array's in JS.
Zoals te zien is in de code wordt '$index' ingesteld op 0.
In de lus wordt deze waarde vermeerderd met 1. En dat werkt de eerste keer dat hij de lus doorloopt dan blijft '$index' blijkbaar plakken op 1 en loopt hij niet verder naar 2,3,4,...
Kan het mogelijk zijn dat php de lus in JS niet ziet?
Daarbij heb ik nu een probleem waarbij ik nog niet tot een oplossing ben gekomen, ook niet na het nodige googl'en + gotten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <SCRIPT language="JavaScript"> <?php $dbhost = 'xxxx'; $dbuser = 'xxxx'; $dbpass = 'xxxx'; $dbname = 'xxxx'; $conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql'); mysql_select_db($dbname); $index = 0; ?> var roepnaam = new Array(); var i =0; while (i<7) { <?php $index++; $query=mysql_query("SELECT * FROM repeaters WHERE id='$index'"); $query_row=mysql_fetch_array($query); ?> roepnaam[i]= "<?php echo($query_row[roepnaam]); ?>"; document.write(roepnaam[i]); i++; } </SCRIPT> |
Hiermee wil ik dus een 6tal rijen uit mijn database halen. De selectie gebeurt door middel van 'id' die de primary key is. De database is in feite statisch en zal slecht paar keer per jaar manueel aangepast worden.
De data van de database word dan opgesplits in verschillende array's in JS.
Zoals te zien is in de code wordt '$index' ingesteld op 0.
In de lus wordt deze waarde vermeerderd met 1. En dat werkt de eerste keer dat hij de lus doorloopt dan blijft '$index' blijkbaar plakken op 1 en loopt hij niet verder naar 2,3,4,...
Kan het mogelijk zijn dat php de lus in JS niet ziet?