Asus maximus formula in combinatie met Crucial Ballistix.

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo.

Ik zit met een raar probleem waar ik sinds kort last van heb. Ik ben erg absoluut niet blij mee en vroeg me af of de ervaring van medetweakers mij hierbij kan helpen.

Ik heb de volgende config.

-Asus maximus Formula x38.
-Q6600
-Crucial ballistix PC8500
-MSI 9800GX2.
-2x WD 250GB raid 0

de processor doet zijn werk op 3600mhz (9x400) en wil mijn geheugen op 1066 mhz (pc8500) laten werken. Dat is hem helaas niet gaan worden met 4 bankjes gevuld ben ik zelf ook al achtergekomen. zeker in deze warme dagen worden de ram dusdanig heet dat ik het niet meer normaal kan aanraken zonder me vingers eraan te branden. Ik weet niet of die ram daar tegen moet kunnen of dat het juist absoluut niet goed is. Lekker zit het me toch niet.

Ik ben ik gaan testen met 2x 2GB ram. Deze willen net zo goed niet op 1066mhz gaan werken.. hij boot hem in windows en dan gaat geheel me beeld flikkeren en raar doen totdat ik een bluescreen krijg. ik ben dus gaan google. Daaruit bleek dat ik het voltage op 1.86v moet zetten omdat de maximus formula een behoorlijk overvolt probleem heeft. Zo gezegd zo gedaan en de pc werkte perfect met 1.86v op 1066mhz met 2x 1GB in dual channel.

Enkel wanneer ik reboot start die niet op. ik moet dan eerst 1 ram module eruit halen. aanzetten. de bios in. geheugen op 2.1 volt zetten. pc weer uit. ram module erin. Booten in windows. Daarna restarten. bios in en het voltage terugzetten naar 1.86v. Dan kan ik normaal werken.. Geen doen dus.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik ben er inmiddels achter dan de combinatie maximus + crucial geen succesverhaal is. toch wil ik het graag goed laten werken. en uiteraard het liefst met 4x 1GB erin.

-pc6400 op 1.86v is ook geen boot.
-voltage boven de 2.00v gaat me beeld flikkeren en knalt die eruit met een BSOD.
-voltage onder de 2.00v komt me pc niet voorbij de bios ,schermpje van de maximus geeft aan dat die blijft hangen op de ram..

Iemand ideeen wat ik hiermee aanmoet? ik gok op de eerste opmerking om gewoon ander geheugen te kopen. Maar ben het een beetje zat op telkens alles opnieuw te moeten kopen. Heb inmiddels wel voldoende geld in die kast gepompt. Moet ook een keer klaar zijn en gewoon werken ;)

Alvast bedankt voor de reacties !

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het geheugen dat je gebruikt op de QVL. Asus heeft een aantal moederborden die vrij kieskeurig zijn en dan kan het goed zijn dat je dit soort problemen tegenkomt, ook na het aanpassen van het voltage en timings en dergelijke. Om uit te sluiten dat hier het probleem ligt zou ik eerst eens testen met een setje dimmen die op de QVL staan.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ikzelf had een vergelijkbare probleem als de jouwne. :/

2K uitgegeven aan de perfecte Game-PC.. maar steeds maar weer BSOD's.
Ik had eerst de nieuwe serie Crucial tracers 8500. 2X1 gb.. op 2,2 volt dus.

Ze werden ook superheet, maar dat is nromaal. (Ik heb een hele goede airflow, maar toch worden ze heet) :|

Ok, ik verdacht de RAM-geheugen. Dus ik een RMA aanvragen, geld terug, en er de laatste 2 Oude versie Crucial Tracers gehaald. Die zijn beter vind ik. Dat waren welliswaar 6400-reepjes, maar D9's dus heb ik ze makkelijk overclocked naar 1000 Mhz etc. Ook nu lopen ze op 2.2 volt in mijn P5E.

Werkt perfect.

Misschien RAM kapot?

En ja, de Tracers staan in de QVL.

Gulfstream G650

• ikbengoofy
Nee staan er niet in.. teminste. de pc6400 tracers wel idd. Maar mijn pc8500 ballistix niet. Toch gek. Want wat jij zegt. Die dimms zijn allemaal precies het zelfde. Zowel tracers, crucials pc6400 of pc8500. Allemaal 1 pot nat dus zal net als bij jou moeten werken..

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 27-07-2008 14:46 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Ik heb (zoals je kan zien) hetzelfde moederbord... ik ben ook aan het kloten geweest met het geheugen. Als je goed kijkt onder de QVL (alleen in je handleiding) staat in piepkleine lettertjes erbij dat het moederbord alleen 64M chips ondersteund.
Op deze link kan je zien dat jou geheugen 128M chips bevat. (dit is wel een andere serie die op 2.2 volt moet, maar omdat het hetzelfde merk/serie is zal het waarschijnlijk niet verschillen van jouw geheugen.)

Dit gaat waarschijnlijk gewoon niet werken.

• ikbengoofy
Mooie zaak dan.. Zo heb je een Asus p5k Deluxe waar je ram 4x 1GB op 1200mhz kan laten draaien met 2.1v zonder problemen. zo koop je een echt overclock moederbord en werkt het niet. Gaat er bij mij niet in..

Hoe heb jij het opgelost? nieuwe ram?

In iedergeval bedankt voor de info. Nu hoef ik niet nog meer tijd in die machine te stoppen. Denk dat ik maar opzoek ga naar nieuwe ram.

[ Voor 21% gewijzigd door ikbengoofy op 27-07-2008 15:31 ]

Verwijderd

Zoek eens hier op het forum naar de term 'det ram' . Dit is al wel vaker voorgekomen namelijk.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Ik heb het binnen een week geretourneerd en omgeruild voor ander geheugen...

@ Ciris

Klopt, daar bleef hij bij mij de hele tijd bij hangen
Pagina: 1