Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Wilt u dit gedownloade bestand openen?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Hoi,

Ik heb inene last van iets vervelends. De laatste tijd vraagt Vista als ik een jpeg open die ik gedownload heb of ik hem echt wil openen omdat het schadelijk kan zijn. Echter dit wil wil ik niet en daarbij is dit ook nog eens volstrekte willekeur lijkt het. Sommige foto's hebben deze vraag wel en sommige niet. Is er ergens iets in te stellen dat dit helemal niet meer gebeurd? Ik weet dat het maar 2 klikjes extra is, (1 om de tickbox uit te doen zodat hij het nier weer bij die specifieke foto vraagt en de andere klik voor ok) maar toch wil ik er compleet vanaf.

Hieronder een screenshot van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://img237.imagevenue.com/loc544/th_59336_Image2_122_544lo.jpg

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die melding krijg je bij het voor de 1ste keer openen van (internet-zone) gedownloade content. Dus ook als je JPEGjes download, maar niet als je ze van je digitale camera (of CD) afhaalt. Het zelfde geldt voor .exe, etc.

PS: Hoe je er vanaf komt weet ik niet, er is vast wel een registry-key voor, maar "moet je dat wel willen" ?

[ Voor 20% gewijzigd door SKiLLa op 27-07-2008 14:05 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
SKiLLa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:03:
Die melding krijg je bij het voor de 1ste keer openen van (internet-zone) gedownloade content. Dus ook als je JPEGjes download, maar niet als je ze van je digitale camera (of CD) afhaalt. Het zelfde geldt voor .exe, etc.

PS: Hoe je er vanaf komt weet ik niet, er is vast wel een registry-key voor, maar "moet je dat wel willen" ?
Ja maar bij sommige foto's die ik van internet afhaal gebeurd dat niet en dat is nou het vreemde en zeer vervelende gezien ik ze vaak nabewerk en het er soms tientallen zijn. En als je bij elke foto die je opent het nogmaals moet bevestigen dat je het openen wilt dan wordt dat zeer vervelend.

Daarnaast is het natuurlijk een compleet nutteloze waarschuwing. Ik weet ook wel dat gedownloade bestanden gevaarlijk kunnen zijn. Daar heb ik dan ook een virusscanner voor aangeschaft. Ik ga toch niet elke keer wanneer ik iets gedownload heb het weggooien nadat deze waarschuwing op het scherm verschijnt omdat er misschien wel eens een virus in zou kunnen zitten? Als ik het open dan doe ik dat omdat ik het wil en dan wil ik het niet nog eens moeten bevestigen. Helemaal wanneer het om simpele jpegs gaat. :X

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:41
er van afkomen is simpel ga naar configuratiescherm en ga naar beveilingscentrum dan naar andere beveilingsinstellingen en dan naar gebruikersaccounts nog iets als je die uit zet ben je er als het goed is van af

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850