[iMac 2.4Ghz core 2 duo x86] UI bevriest een paar seconden

Pagina: 1
Acties:

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb regelmatig last dat OSX (leopard met alle patches) even voor een seconde ofzo 'bevriest', 't muis staat stil, reageert heel even nergens op tot 'ie weer terugkomt en dan alsnog alle acties uitvoert.., af en toe komt tijdens deze pauze ook even 't ronde gekleurde draaiende balletje in beeld dat 'ie ergens heel druk mee is.

Ik heb 3GB ram in m'n iMac zitten en 't is vooral merkbaar met bijvoorbeeld 't afspelen van youtube filmpjes als m'n mac al een tijdje heeft aangestaan (dagje of 2)

Volgens top en istats pro heeft m'n mac nog 1.7GB aan ram vrij ofzo, ik heb 't NVRAM al een keer gecleared, maar dat loste 't niet op.

Kent iemand dit probleem of komt 't bekend voor ?

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Heb je toevallig externe harde schijven eraan gekoppeld? Het klinkt namelijk erg bekend bij mij, hier loopt de boel ook om de haverklap een seconde ofzo even vast omdat een van de externe schijven moet opstarten, omdat Leopard denkt dat ik daar heen wil, wat helemaal niet zo is.

Spolap: Interactive webcomic

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb dit wel eens met Vista, de eerste HDD in de PC staat aan, terwijl de 2e HDD uitstaat, wanneer ik dan iets open dan moet ie eerst die 2e HDD opspinnen.

Nu weet ik dan niet of er in een iMac überhaupt meerdere HDD's gaan, maar misschien is het idd een externe.

• Wunk
Zit wel een externe HD aan, maar die staat meestal uit, dus daar zoekt 'ie niet naar (aangezien er geen signaal op de USB poort komt)..

• Wunk
Lijkt er op dat 't de TVshows daemon was die op de achtergrond draaide.. (automatisch downloaden van tv series als er nieuwe uit zijn)

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:59
Die draai ik ook en ik heb er werkelijk nooit last van...
Pagina: 1