Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Modern) Alternatief voor modem spy ?

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik vraag my af of het mogelijk is om via de pc een telefoon af te luisteren die aan de zelfde modem hangt. Dit kon vroeger met modem spy, maar ondertussen is de situatie veranderd en hebben wij een router met ingebouwde ADSL-modem.

Modem spy ondersteunt enkel analoge modems, en zegt niet te werken met ADSL-modems.
Kent iemand een alternatief dat wel werkt met een hedendaagse adsl-modem ?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is niet het antwoord wat je wil horen, maar waarom zou je dat willen doen?
Het is een regelrechte inbreuk op iemand's privacy en ik betwijfel of het legaal is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik weet niet of er dergelijke software bestaat, maar in theorie kun je het voip/sip verkeer sniffen en de audio daaruit reconstrueren. Dit gaat namelijk onversleuteld over de lijn.
Simpel is het niet in ieder geval.
edit:
voorbeeldje
anandus schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:49:
Dit is niet het antwoord wat je wil horen, maar waarom zou je dat willen doen?
Het is een regelrechte inbreuk op iemand's privacy en ik betwijfel of het legaal is.
Dat hangt er helemaal vanaf wat hij ermee wil doen, misschien wil hij wel zijn eigen gesprekken opnemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 27-07-2008 13:08 ]

• Ward Vr
Ha :) Maak jullie geen zorgen hoor, het is gewoon voor een prank ;)
Waar ik ook al een tijdje naar op zoek ben is hoe ik de binnekomende telefoons kan opnemen met de pc, ipv met de telefoon.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Modemkaart in je pc, en dan naar je huis bellen. Heb je wel telefonie-software voor nodig uit 1998

PSN: djmurcielago

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Ward Vr schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:44:
Modem spy ondersteunt enkel analoge modems, en zegt niet te werken met ADSL-modems.
Kent iemand een alternatief dat wel werkt met een hedendaagse adsl-modem ?
Dit is ook niet te vergelijken. Het hele spraak-deel wordt er door je splitter uitgefilterd en komt niet bij je ADSL-modem terecht. (Voorzover die er al iets mee zou kunnen.)
Alleen met een analoog modem zal dit eventueel lukken en dan kun je misschien gewoon modem spy gebruiken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
xtra schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:38:
[...]

Dit is ook niet te vergelijken. Het hele spraak-deel wordt er door je splitter uitgefilterd en komt niet bij je ADSL-modem terecht.
Lees de startpost :
Ward Vr schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:44:
.... een telefoon af te luisteren die aan de zelfde modem hangt. ...
Het gaat dus over voip

• xtra
Henk007 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:46:
[...]

Lees de startpost :

[...]

Het gaat dus over voip
Al lees ik 'm 4 keer...

Maakt de oplossing met een analoog modem nog steeds bruikbaar. Of dat analoge signaal nu rechtstreeks uit de KPN-centrale komt of via een ADLS-modem. Analoog modem aan je PC hangen en je kunt weer afluisteren.

• Ward Vr
Voor de duidelijkheid nog eens een schets:
code:
1
2
telefoonlijn --- router (met adsl-modem) ------- pc
                                     |_____ telefoon
xtra schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:21:
[...]
Analoog modem aan je PC hangen en je kunt weer afluisteren.
Hoe bedoel je ... ik heb hier een analoge modem in de laptop zitten ... zou ik die kunnen gebruiken ?

[ Voor 50% gewijzigd door Ward Vr op 27-07-2008 15:29 ]

• xtra
Ward Vr schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:26:
Voor de duidelijkheid nog eens een schets:
code:
1
2
                                    |_____ telefoon

[...]

Hoe bedoel je ... ik heb hier een analoge modem in de laptop zitten ... zou ik die kunnen gebruiken ?
Als ik het goed begrijp zou het moeten kunnen. Mijn schetsjes
'Vroeger' (voor ADSL):
code:
1
2
3
telefoonlijn --- analoog telefoonmodem --- pc
              |
              ------ telefoon

Ik bedoel:
code:
1
2
3
4
5
                    |
                    |---- analoog telefoonmodem --- pc
                    |
                    ----- telefoon

Je router/ADSL-modem heeft dus met het hele plan niets te maken. Daar komt een analoog signaal uit en dat heb je nodig. Het ouderwetse analoge modem uit je pc/laptop gebruik je zoals je dat eerst ook gebruikte: voor het beluisteren van gesprekken.

• Ward Vr
Ha, zo ik denk dat ik het snap.
Dus
code:
1
router -------"stopcontact" voor telefoon (wordt niet gebtuik) ----- telefoon

Als ik dus een telefoonkabel leg vanaf eender welk punt tussen de telefoon en router (bv. het niet gebruikte stopcontact), en die dan inplug in de modem van de laptop, dan zou ik kunnen telefoons opnemen/beluisteren met de pc (->modemspy) ?!

[ Voor 4% gewijzigd door Ward Vr op 29-07-2008 13:57 ]

• Ward Vr
Na een halve dag Howstuffworks doorploeteren begrijp ik ondertussen hoe het hele PSTN systeem in elkaar zit. Men zegt dat het mogelijk is om fysiek 2 telefoons met elkaar te verbinden, en te praten tegen elkaar, maar enkel als men tegelijk de telefoon opneemt. De telefoon laten rinkelen kan dus niet.
Daarvoor is een 90V 20Hz 'wave' nodig volgens hen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om met een modem of software die 'wave' te emuleren.
Heeft iemand hier (meer) kennis van ?!

thx ;)

• xtra
Ward Vr schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:08:
Na een halve dag Howstuffworks doorploeteren begrijp ik ondertussen hoe het hele PSTN systeem in elkaar zit. Men zegt dat het mogelijk is om fysiek 2 telefoons met elkaar te verbinden, en te praten tegen elkaar, maar enkel als men tegelijk de telefoon opneemt. De telefoon laten rinkelen kan dus niet.
Daarvoor is een 90V 20Hz 'wave' nodig volgens hen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om met een modem of software die 'wave' te emuleren.
Heeft iemand hier (meer) kennis van ?!

thx ;)
Waarschijnlijk is je modem-hardware niet zo gemaakt om dat te kunnen. Wat wel kan is 24V (misschien 12V) 50Hz gebruiken. Vroeger, toen telefoons nog bellen hadden, werkte dat prima.

Als je het jezelf makkelijk wilt maken kun je ook op marktplaats kijken naar een analoge telefooncentrale. Voor een paar tientjes heb je dan alles in huis.
Pagina: 1