[OSX] Synchronisatie documenten met server

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Een aantal weken geleden ben ik overgestapt naar een Mac met Leopard en bijna alles werkt perfect, enkel de synchronisatie van de documenten met een server vormt nog een probleem.

Daar ik veel onderweg ben en mijn laptop met Windows dan gebruik, wens ik bij het maken van een verbinding met het thuisnetwerk dat alle documenten telkens gesynchroniseerd worden tussen de Mac en de laptop met behulp van een server.

Voor de Windows-laptop bestaan heel praktische synchronisatieprogramma's (bv. Syncback), waarmee de documenten zowel bij het aan- en afmelden als via een scheduler om de 5 minuten gesynchroniseerd worden met de server.

Alleen voor de Mac vind ik geen goede oplossing. Chronosync wordt vaak genoemd, maar kan niet overweg met aan- en afmeldscripts.

Ik ben dus op zoek naar een programma dat kan synchroniseren op bepaalde tijdstippen en bij het aan- en afmelden. Dit alles dient automatisch te gebeuren, aangezien ik het ook wil gebruiken voor de andere gebruikers.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

synchronize pro vind ik zelf heel fijn werken (heeft ook een preview functie)

verder hoeft je apple programma niet automatisch dingen te kunnen, daarvoor heb je applescript of automator

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik las in een andere thread dat mensen gebruik maken van rsync maar dat lijkt me redelijk omslachtig om dat via een scheduler en bij het aan- en uitloggen te doen draaien.

Bestaat er geen enkel programma dat in de buurt komt van Syncback?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jazeker wel :) Het heet rsync. Rsync is een commandline utility, wat het dus voor scripts uitermate geschikt maakt. Voor meer info over hoe je rsync kan ge-/misbruiken voor synchronisatie, kan je op Google aardig wat vinden :)

Launching containers into space