Site verify door Google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Om google webmaster tools te kunnen gebruiken heb ik mijn website bij google aangemeld. Google wil deze verifieren en dat lukt niet. Dat kan middels een metatag, die er goed in staat maar niet wordt gevonden. Of door het uploaden van een html file. Ik heb deze laatste geupload, maar tweakdsl(mijn host) accepteerd alleen index.html als start. Hoe kan ik de html file van google zichtbaar maken. Ik heb de domainnaam geregistreerd bij Mydomain, en deze is gelinkt naar de webspace die je bij Tweakdsl krijgt. Je ziet nu geen tweakdsl id balk maar mijn domeinnaam.

Iemand een oplossing

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt dus bij Mydomain een frameset die verwijst naar je Tweakdsl webruimte.
Om je domein te verifiëren zou je dan de Google metatag in de Mydomain frameset op moeten laten nemen, of het door google gevraagde html bestand bij Mydomain moeten laten plaatsen. Maar beide is waarschijnlijk niet mogelijk.

Je zult dus je webruimte bij Tweakdsl moeten laten verifiëren door Google, door in in het Hulpprogramma’s voor webmasters niet je domeinnaam, maar je websiteadres bij Tweakdsl toe te voegen als site: username.tweakdsl.nl ??
Want doordat je geen echte hosting + domeinnaam hebt, maar slechts een frameset, is dat ook het adres waaronder Google je site zal indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
ok, maar is dit handig ivm google/ andere search engines om mijn site bekendheid te geven. We willen een soort webshop starten, is het nu beter direct ook hosting bij mydomain/ ander te doen of maakt dit niet uit. Als soort test gebruiken we nu de 'gratis' host van tweakdsl.

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Als je dit enkel als test doet op je gratis account, dan zou ik nog even wachten met google webmastertools totdat je een eigen domein+hosting hebt zonder frameset. Dit gaat namelijk problemen geven met je indexering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoeft het htmlbestand van Google ook helemaal niet zichtbaar te maken. Gewoon uploaden in de root (public_html) van je website en Google doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook een Meta in de header proppen? :)

Dan is het een kwestie van de meta in het domein te doen, ipv je tweakdsl-hosting-account.

Je bent overigens beter af met gewone hosting. Iets meer gemak & functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zal niet werken. Per domein een andere key.

Op het domein zal dus enkel een frameset staan, dus voor google (en consorten) een lege pagina. Google volgt wel de frameset, maar komt fysiek op een andere server, en dan kan je met webmastertools nog niets.

Dat er een domein in de adresbalk staat kan alleen als men daarop binnenkomt, Alle zoekmachines zullen gewoon indexeren, maar dan altijd je direct naar je tweakdsl-ip toe. Je hebt het domein voor jan met de korte achternaam als je het zo gebruikt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Voorkom een hoop gedoe, en neem ook gewoon hosting af bij je domein, anders zit je straks weer met het probleem dat code wel op de ene, niet op de andere host draait, of dat je verwijzingen naar je tweakdsl adres moet gaan zitten aanpassen.

Simpele hosting incl. domein heb je tegenwoordig al voor minder dan €3 p/mnd, en voor een testproject lijkt mij dat voldoende.

Je huidige constructie is trouwens precies als een gratis .tk domein.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1