Toon posts:

Games crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik heb laatst computer onderdelen gekocht en zelf een computer gebouwt.
-Intel C2Q 9450 @ 3.6 ghz (stabiel!!!, heb namelijk stresstest gedaan)
-corsair dominator pc2-8500 (5-5-5-15) @ 900 mhz
-1000watt coolermaster
-2x HD3870x2 (stock)
-Asus Maximus Formula
-Microsoft Vista Ultimate x64 SP1 @ WDRaptor 10k 36GB
-Maxtor 250gb voor data.

Zoals je zelf wel kan lezen, zou ik hier wel aardig mee kunnen gamen maar nu heb ik een probleempje..

Toen ik de computer net in elkaar had gezet, had ik STALKER ginstalleerd en die deed het gewoon.. maar me beeldschermdriver crashte steeds dus ik werd vista een beetje zat. Xp er op gegooid maar me processor is x64, me videokaart is vista geoptimaliseerd, en vista ziet er mooier uit.
Na een tijdje rommelen met besturingssystemen had ik maar weer Vista x64 erop gezet.

STALKER weer geinstalleerd maar die starte niet meer op. Grid deed het een tijdje maar die crasht na een paar minuten. Bioshock crasht na een paar minuten. Motogp 2007 start niet op. In COD4 crashte steeds zon beeldschermdriver ofzo. Ik word het nu allemaal een beetje zat.

Ik kan bijna geen enkele game spelen omdat ie crasht.

Dus ik had even het internet rond gezocht, en kwam op topics waaruit reacties bleek dat me geheugen misschien kapot was. Geheugencheck gedaan, geheugen is niet kapot.
Videokaart zou misschien kapot zijn maar kan max payne 2 wel gewoon spelen en andere simpele spellen, 3dmark06 haal ik de 19000 punten met 1 enkele kaart en de 22000 met 2 kaarten. Dus de videokaarten zijn niet kapot.

Met zeer vriendelijke groete!!!
Ik weet het nu echt niet meer, ik hoop dat jullie misschien iets weten!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Haal die overclocks van cpu en mem er eens af, ga testen en dan praten we verder :)

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 27-07-2008 11:02 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

spone schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:02:
Haal die overclocks van cpu en mem er eens af, ga testen en dan praten we verder :)
Ja. Ik wou net zeggen. Je CPU los stresstesten zegt niets over de rest van het systeem en zijn stabiliteit. Bij het spelen van een game wordt niet alleen je CPU gestressed maar ook je videokaart, geheugen, PSU en de warmteontwikkeling stijgt natuurlijk.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Als je het bovenstaande hebt gedaan, graag even de temperaturen van je systeem posten. Het zware systeem wat je hebt zal heel wat warmte ontwikkelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken of hij ook crasht als ik alles STOCK draai.
Waarschijnlijk zal alles nog steeds crashen.
=P

Maar et vreemde is dat grid pas de laatste tijd begint te crashen..
in het begin, zelfde setup, zelfde overclock.. deed het spel het perfect maar nu,
ineens niet meer..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 11:47 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Denk er wel even aan dat het de laatste dagen een stuk warmer was. De computer kan hierdoor minder snel z'n warmte afvoeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

kast open, ventilator erop richten ??

Verwijderd

Onbekend schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:00:
Denk er wel even aan dat het de laatste dagen een stuk warmer was. De computer kan hierdoor minder snel z'n warmte afvoeren.
True. Mijn CPU had het even moeilijk op 59 graden gisteren met encoden :>

PC uitgezet, pasta vervangen, stof eruit gewipt, en het draait weer prima :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin inderdaad eens met die OC eraf te halen. Kijk trouwens naar het weer, het is nu vast warmer dan toen je je stabiliteit eerdere testte. Mocht dat niet helpen, kijk dan in de troubleshooter. Sowieso zelf aan de slag gaan voor je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.