Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

c++ bestand openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Sinds kort ben ik bezig met het leren van C++
Mijn eerste opdracht was om een geschrike C++ Compiler te downloaden
Ik heb Borland's compiler gedownload, maar ik krijg het programma maar niet in werking.
In de tutorial stond vermeldt dat ik cfg bestanden moest maken en autoexec.bat
Dit heb ik gedaan, maar helaas werkte het programma niet, en herkende "opdrachtpromt" geen bcc32 bestanden.

Uiteindelijk heb ik Visual C++2008 gedownload, en naar mijn weten werkt dit programma wel.
Het is mischien een amateuristishe vraag, maar ik stel hem toch maar :
Ik heb een voorbeeld tekts (.CPP) bestand gemaakt in Visual, Hoe kan ik dit bestandje uittesten ?

Dit is het bestand :

#include <iostream>
using namespace std;

//test begroeting

int main ()
{
cout << "Groeten van C++." << endl;

return 0;
}

Ik heb geprobeert het te openen met cmd.exe door middel van :
CD C:\
bcc32 test.cpp

als antwoord : BCC32 word niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

weer hetzelfde probleem, iemand tips ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 09:32 ]

Verwijderd

Het lijkt er op alsof bcc32.exe niet in een bekend path staat.

Werkt het ook niet als je test.cpp in dezelfde map zet als de bcc32.exe en het dan probeert?

Sowieso .. onder welk OS ben je dit aan het doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 07:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen borland compiler maar visual
bcc32.exe kan ik niet vinden, bcc32.cfg en .bak wel maar die bestanden staan in borlands directory.
mijn OS is xp32

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 08:05 ]

Verwijderd

Dus je roept een programma aan dat niet geinstalleerd staat cq die niet in de directory staat waarvan je 'm aanroept. Ik snap de foutmelding wel ja.

Zoek eens uit waar die bcc32.exe staat, zet in die map je .cpp file en probeer het dan nog eens.

Edit: zoals ik het nog eens lees .. heb je toevallig Borland van je PC verwijderd? Dat er alleen nog de config en backupfile staan en verder niets? Want dan ben je dus _echt_ een programma aan het aanroepen dat je helemaal niet op je PC hebt. :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 08:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu dus begrijp is dat bcc32 staat voor borland c++ compiler :) (logies eigenlijk)
Ik had geprobeert om de file te openen onder bcc32 simpelweg omdat ik dacht dat ik daarmee c++ bestanden kan openen, maar dit kan dus alleen met borland .

kan ik de file testen met visual c++ 2008 ?

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Als je een c++ aanmaakt in visual c++ dan kan je dit project gewoon runnen met F5. Er zal dan een console geopend worden, het programma wordt gerund, en daarna zal je console weer afgesloten worden. Het is dan aan te raden om eventjes voor je return 0; System("PAUSE"); neer te zetten, dan wacht het programma met afsluiten op een druk op een toets.

Strava

• Wicket
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 15:21
Als je je programma met visual wilt compileren dan moet je geen bcc32 gebruiken. Dat is namelijk van de Borland C++ Compiler.

Om Borland werkend te krijgen helpt de bijgevoegde handleiding weinig. Je hebt deze handleiding nodig om Borland werkend te krijgen: http://dn.codegear.com/article/21205

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat je eerst beter kan leren wat een compiler is en waar die oa. bij meegeleverd wordt, er zit er nl al eentje bij Visual C++.

Ten tweede zou een klein beetje meer kennis over je OS niet verkeerd zijn, want autoexec.bat en cfg-bestanden zouden toch een klein belletje moeten laten rinkelen. Mocht je toch eens willen weten hoe je een executable beschikbaar kan maken voor het aanroepen daarvan uit een directory naar eigen smaak, dan kan je dat onder een NT-OS doen door rechts te klikken op "Mijn Computer", door te klikken naar je systeemeigenschappen en daarna de directory waar je de executable ingegooid hebt achter een semi-colon pleuren van je PATH variabele (die voor je eigen account zou genoeg moeten zijn).

Je kan de tekts "uitproberen" door in Visual C++ een nieuw (leeg) project aan te maken, een nieuw cpp-bestand in dat project aan te maken, en uiteindelijk de tekts er in plakken. Hierna sla je het op door het save-knopje te klikken.

Daarna raak je de F7-knop aan en zal je zien hoe de meegeleverde compiler van VC je tektsje netjes omzet in een executable en die standaard in de "debug"-directory van je projectje zal neerzetten. Je kan je nieuwe aanwinst draaien zonder de IDE (dat is die programmeeromgeving waar je naar kijkt) te verlaten, door op Ctrl+F5 te drukken, of voor menu "Debug" -> "Start Without Debugging" te kiezen.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 27-07-2008 08:27 . Reden: Woops, ik ben vandaag niet alleen zeer bijdehand, maar ook erg langzaam. Excuus! ]

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik aan de bovenstaande informatie meer dan genoeg heb dank u wel
Pagina: 1