linux installeren via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Wie weet welke distributies allemaal via het netwerk/internet te installeren zijn? tot nu toe is het me alleen bij redhat gelukt. Mandrake vond mijn isa 10mbit ne2000 compatible d-link DE220 niet :?
Kan suse dit bijv. ook? en corel?

Oh ja...nog iets...hoort eigenlijk onder een ander topic, maar probeer het toch maar ff hier te vragen.
Wijkt suse veel af van alle andere distro's? dit is nl. de enige echt commerciele distro. Ik wilde die kopen maar eigenlijk wil ik een vrij universeel linux bakkie opzetten.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nagenoeg alle distributies moeten dit kunnen. Alleen de support voor sommige kaarten zal minder zijn maar een ne2000 compatible kaart moet altijd werken ...

Zorg dat je bij isa kaarten de irq's en io's weet en je hebt nergens last van

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• MinddiggerNL
ja dat dacht ik ook, maar bij mandrake stond er nieteens support voor isa ne2k kaarten. alleen pci. wel andere ne compatible kaarten maar die wilde ie ook niet pakken :?

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Ja bij SuSE kan het ook.
Ik heb het zelf al een aantal keren gedaan.
Zoek wel een "Mirror" bij jou in de buurt en
ga niet alles uit de states halen.
Een complete instalatie duurde bij mij 1,5 uur van een mirror van UT-Twente.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Debian uiteraard... Als je netwerkkaart het ondersteunt via een netboot-image (heb ik op m'n sun gedaan die had namelijk geen floppy of cd-rom :)), en anders met een paar floppen en de rest via het netwerk.

• MinddiggerNL
Op dinsdag 20 februari 2001 22:47 schreef vink het volgende:
Debian uiteraard...
Oh ja? dan ga ik er eens over denken om die te gebruiken. Ik heb die drie cd's en dan richt ik mijn eigen pc wel ff in als ftp server zodat ie via het netwerk kan setuppen.
Als je netwerkkaart het ondersteunt via een netboot-image (heb ik op m'n sun gedaan die had namelijk geen floppy of cd-rom :)), en anders met een paar floppen en de rest via het netwerk.
met een flop en de rest via het netwerk heb ik nu bij redhat gedaan. Maar hoe moet dat dan zoals je zegt zonder flop? alleen via netwerk? hoe begin je dan? :?

Verwijderd

Alle distro's die ifconfig en ftp hebben, kunnen vanaf het netwerk geinstalled worden. Mitst natuurlijk support is voor je nic.

• mavink
Op dinsdag 20 februari 2001 22:55 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

met een flop en de rest via het netwerk heb ik nu bij redhat gedaan. Maar hoe moet dat dan zoals je zegt zonder flop? alleen via netwerk? hoe begin je dan? :?
Dat werkt alleen als je netwerkkaart een bootrom heeft; hij kan dan via tftp een bootimage laden van het netwerk. Dus een soort bootflop, maar dan via het netwerk.

Dat is ideaal als je veel compu's hebt met dezelfde configuratie, kan je er mooi diskless workstations van maken die allemaal vanaf een centrale server starten. Je hebt dan alle configuratie op 1 plek, en geen herriemakers zoals een harddisk in je desktop-computer. Zo werkten de meeste Sun-machines tot een paar jaar terug.

• MinddiggerNL
hmm...dan moet ik het toch maar gewoon met flop en netwerk samen doen want die dingen hebben volgens mij geen bootrom :)
maar wel gaaf dat dat zo kan.

• mavink
Het is zelfs nog net iets leuker. Ik heb hier dus een sun sparcstation staan zonder floppy-drive en cdrom, maar de videokaart is er ook nog eens uit. Als een Sun geen monitor vindt gaat alle uitvoer standaard naar de seriele poort, dus je kunt dan met een serieel kabeltje gewoon werken alsof er een monitor + toetsenbord aanhangt. Dat mis ik al een jaar of 10 op pc's...

• MinddiggerNL
cool! :) I need sun 8-)
Pagina: 1