• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo allen,

Ik heb een Dell XPS M1530 met de nVidia 8600M GT. Nu wil ik deze via HDMI met mijnSamsung 32" LCD TVv verbinden, wat op zich prima lukt. Echter, de resolutie van mijn TV is 1360x768, maar die kan ik niet kiezen. Wel 1440x900, de resolutie van mijn laptop scherm. Ook kan ik de verversingssnelheid max op 30Hrtz zetten.

Het lijkt niet aan de TV te liggen want ik heb de laptop er nu aanhangen via een "gewonen" monitor kabel (is dat DVI?) en kan zowel de juiste resolutie als 60 hertz kiezen. Het beeld ziet er dan een stuk beter uit.

Ik begreep dat HDMI beter is (ook omdat je dan gekkuid mee zendt), maar is dit gewoon een beperking van HDMI? Of doe ik iets fout?

Alvast bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Dan heb je hem nu via de VGA aangesloten (ook wel D-Sub). HDMI is eigenlijk hetzelfde als DVI (alleen wel iets beter) met geluid. DVI en HDMI zijn digitaal.

Ik vraag me af hoe je hem aansluit, via clone of als 2 aparte schermen. Bij het eerste kan het misschien zijn dat het komt omdat het interne scherm die resolutie dan misschien niet ondersteund.

Kijk ook eens via google of je nieuwe resoluties kan toevoegen aan je drivers. Mogelijk dat je ook de drivers van www.laptopvideo2go.com kan proberen.

Verder is dit niet het juiste forum, ik verplaats je topic naar Videoplanken en Beeldkanonnen.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 27-07-2008 10:14 ]

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
GENETX schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:13:
Dan heb je hem nu via de VGA aangesloten (ook wel D-Sub). HDMI is eigenlijk hetzelfde als DVI (alleen wel iets beter) met geluid. DVI en HDMI zijn digitaal.

Ik vraag me af hoe je hem aansluit, via clone of als 2 aparte schermen. Bij het eerste kan het misschien zijn dat het komt omdat het interne scherm die resolutie dan misschien niet ondersteund.

Kijk ook eens via google of je nieuwe resoluties kan toevoegen aan je drivers. Mogelijk dat je ook de drivers van www.laptopvideo2go.com kan proberen.

Verder is dit niet het juiste forum, ik verplaats je topic naar Videoplanken en Beeldkanonnen.
Ok bedankt voor de tips, ik ga het vanavond proberen. Het zou mooi zijn als ik dezelfde of betere kwaliteit via HDMI kon krijgen, want dan heb ik het geluid ook meteen te pakken. Overigens het ik met fn-F8 alle twee de opties geprobeerd: dus beide schermen actief, en alleen de LCD TV actief. Ik heb nog niet geprobeerd om er een extended desktop van te maken...