Acer L3600: Lamp uit in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb vandaag, voor mijn verjaardag een Acer L3600 gekregen. Hij werkt erg goed, enkel, als ik Vista in de slaapstand zet, blijft er een blauw licht, naast de aan/uitknop knipperen, dit is vervelend, omdat deze op dezelfde kamer staat waar ik slaap, en hij behoorlijk fel is, hij licht me hele kamer vel op.

Weet iemand hoe ik dat lampje kan uitzetten? Ik heb al veel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
Misschien dat het in de BIOS kan, maar dat betwijfel ik. Ik ben bang dat je hier niks tegen kan doen omdat het vaak iets hardwarematigs is.

@ Hieronder, doe hem dan uit. Bespaard je ook nog eens bakken met stroom op jaarbasis. Laatst eens uitgezocht voor een verslag. Als je dat soort dingen uit zet ipv op standby bespaar je zo 5-10% (afhankelijk van je normale omgang).

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 27-07-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

offtopic:
Heb ik ook met de tv op m'n kamer. Blijft er in standby een rood lichtje branden. Gewoon plakkertje erop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan hem ook in hybernate zetten, dan verbruikt i nog iets minder stroom en het ledje zal uit zijn.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

hybernate = slaapstand.@TS Weet je zeker dat je hem op slaapstand zet en niet op stand by? Want slaapstand is hetzelfde als gewoon uitzetten, maar de pc zet dan eerst de inhoud van het geheugen op de HDD. Het zou dus ook nog moeten werken als de accu er uit is, wat bij stand by niet zo is, waar er stroom op het geheugen blijft om de data te behouden. Dat lampje brandt waarschijnlijk op de accu. Ik snap he thele probleem ook neit echt, als je slaapt heb je toch je ogen dicht?

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 27-07-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jdm8 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:28:
hybernate = slaapstand.@TS Weet je zeker dat je hem op slaapstand zet en niet op stand by? Want slaapstand is hetzelfde als gewoon uitzetten, maar de pc zet dan eerst de inhoud van het geheugen op de HDD. Het zou dus ook nog moeten werken als de accu er uit is, wat bij stand by niet zo is, waar er stroom op het geheugen blijft om de data te behouden. Dat lampje brandt waarschijnlijk op de accu. Ik snap he thele probleem ook neit echt, als je slaapt heb je toch je ogen dicht?
In vista dus niet:
Bron

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

My bad, het is ook zo ingewikkeld :p Maar dan klopt de rest dus wel. De TS denk dat hij hem op slaapstand zet, maar dat is dus wat bij xp stand by was. TS moet hem dus in Sluimerstand zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
in het afsluit menutje(vista knop->pijl rechts van vergrendelen) staat geen Sluimerstand. Alleen het volgende vanaf boven naar beneden:
->Andere Gebruiker
->Afmelden
->Vergrendelen
--------------------------
->Opnieuw Opstarten
--------------------------
->Slaapstand
->Afsluiten

Hoe kom ik aan sluimerstand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

Zeror

Ik Henk 'm!

Als je de bron van Def_p goed hebt gelezen dan had je kunnen weten dat als de optie er niet tussen staat dat dan jouw computer de sluimerstand niet ondersteunt. Kon dus wel :P

Maar overigens wel een interresant topic, want dit geld niet alleen voor die Acer L3600, maar ook voor elke willekeurige computer welke niet het lampje uitzet in slaapstand. Mijn PC laat bijv. ook alle LED'jes aan in slaapstand. En dat zijn er nogal wat, waardoor mn hele muur blauw verlicht is s'nachts.
Om geen last te hebben van het blauwe licht zet ik momenteel een plank voor mn PC (PC staat in nisje) waardoor ik geen blauw licht meer zie.

[ Voor 43% gewijzigd door Zeror op 27-07-2008 18:20 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Als uw pc de hybride slaapstand ondersteunt, dan is de sluimerstand niet in het menu Vergrendelen zichtbaar.
Via het menu Geavanceerde energie-instellingen wijzigen kunt u de sluimerstand desgewenst toekennen aan de Aan/uit-knop van het startmenu.
Handmatig: Start > menu Vergrendelen > Sluimerstand
Automatisch: inschakelen via Start > tik Energiebeheer [Enter] > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Slaapstand > Sluimerstand na
Volgens dat linkje van Def_P. Waarschijnlijk ent zoiets als in xp, waat je slaapstand eerst meot aanvinken bij energiebeheer.

[ Voor 71% gewijzigd door jdm8 op 27-07-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
het is me gelukt om sluimerstand aan te zetten.

Dat doe je door het volgende te doen:

1. Start->Zoekopdracht starten->Energiebeheer
2. De schema-instellingen wijzigen
3. Geavanceerde energie-instellingen wijzigen
4. Slaapstand uitklappen
5. Hybride slaapstand uitklappen
6. Instelling uitschakelen

[ Voor 18% gewijzigd door devhouse op 27-07-2008 18:18 . Reden: Te voreg op enter gedrukt ]

Pagina: 1