Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met site

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Hoi,

Ik ben bezig met een site want ik probeer het vak te leren enz voor mijn nieuwe opleiding, maar nu zit ik vast :( Ik heb een hele layout gemaakt in photoshop en alles bestaat uit plaatjes, maar nu kan ik niet lekker een lap tekst neerzetten want anders moet ik een image editen en daar tekst op zetten.. Nu wil ik een systeem dat je bijvoorbeeld net zoals op gamekings.tv heb dat je nieuws links staat en dat je naar beneden kan scrollen enz en dan wil ik het volledige nieuws rechts laten vertonen alleen hoe doe ik dat? mijn site is spam

[ Voor 2% gewijzigd door XangadiX op 27-07-2008 15:03 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je weet dat je websites maakt in html of xhtml met daarbij css? :)

gamekings draait op Wordpress zie ik net. Misschien is het handig voor jou om ook maar zoiets te gebruiken. Pak een standaard template en pas de header en footer aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Noork op 27-07-2008 01:23 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als je al een vak wil leren met websites maken, leer jezelf dan meteen af om met tabellen te werken tenzij je tabellen nodig hebt (voor gegevens dus..)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan?

Ik zou eens beginnen met je te verdiepen in HTML

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35
Hint 1: je moet de afbeelding als achtergrond zetten in een cell of div ;)

Hint 2: pak een afbeelding (die aan de zeikant bijvoorbeeld), snijd alles weg zodat je alleen het bovenste laagje overhoudt van 1px hoog, en laat die naar beneden floaten. Spaart héél wat bandbreedte en zorgt voor een betere rendertijd.

Hint 3: werk met html/CSS qua opmaak, gebruik div's in plaats van tables.

Hint 4: gebruik een normaal lettertype. Dit is niet alleen lelijk, maar ook onduidelijk. En veeeel te groot.

[ Voor 74% gewijzigd door Avalaxy op 26-07-2008 22:07 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20

Onbekend

...

Kijk eens op http://www.w3schools.com/ en http://www.handleidinghtml.nl/

Websites maken leer je niet door met een visuele editor plaatjes er naar toe te slepen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Proxzor
Ik ken vrij veel van html maar als ik bijvoorbeeld het plaatje als achtergrond doe ik of de tekst in het midden van het plaatje of het komt er heel raar te staan in soort van tabellen.

Ik heb zelf al een template en 100x veranderd dat kan ik nou wel maar ik wil nu vanaf punt 0 het maken

[ Voor 24% gewijzigd door Proxzor op 26-07-2008 22:09 ]

• Noork
  • Niet online
Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:08:
Ik ken vrij veel van html maar als ik bijvoorbeeld het plaatje als achtergrond doe ik of de tekst in het midden van het plaatje of het komt er heel raar te staan in soort van tabellen.
Ik snap je vraag totaal niet. Als je vrij veel weet van html is het toch niet moeilijk om een paar divjes te maken en je photoshop creatie te slicen en als background in te stellen?

• Proxzor
Noork schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Ik snap je vraag totaal niet. Als je vrij veel weet van html is het toch niet moeilijk om een paar divjes te maken en je photoshop creatie te slicen en als background in te stellen?
Ik kan van een normale template alles veranderen, maar als ik het als background instel krijg ik vage tekst, dus ik vraag me af kan ik niet zon systeem als gamekings.tv maken en gewoon de afbeeldingen verwijderen

• Noork
  • Niet online
Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:13:
[...]

Ik kan van een normale template alles veranderen, maar als ik het als background instel krijg ik vage tekst, dus ik vraag me af kan ik niet zon systeem als gamekings.tv maken en gewoon de afbeeldingen verwijderen
Leg eens goed uit wat je hebt gedaan dan? Ik snap er nog steeds niks van. Hoe heb je de boel als background ingesteld? Gebruik je eigen code (html/xhtml) of gebruik je Wordpress o.i.d.?

• Proxzor
Noork schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:15:
[...]

Leg eens goed uit wat je hebt gedaan dan? Ik snap er nog steeds niks van. Hoe heb je de boel als background ingesteld? Gebruik je eigen code (html/xhtml) of gebruik je Wordpress o.i.d.?
Wordpress?

Nee ik heb het met dreamweaver ingesteld daar kan het vrij makkelijk mee...

• Avalaxy
Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:08:

Ik heb zelf al een template en 100x veranderd dat kan ik nou wel maar ik wil nu vanaf punt 0 het maken
Als je vanaf 0 wilt beginnen raad ik je aan om eerst meer theorie te lezen.

Leer eens wat semantiek is, lees je in over het gebruik van div's en zogenaamde liquid/faux columns. Leer hoe je je website snel kunt laten renderen, want zeg nou zelf: je hele website opbouwen uit afbeeldingen :? Je kunt makkelijk 1x1px van zo'n afbeelding pakken en die horizontaal en verticaal laten stretchen, zie je niks van als je maar 1 kleur gebruikt. En als je een gradient gebruikt gewon een lange strook van 1 pixel hoog (of breed) laten stretchen.

Oh, en eigenlijk de gouden tip, die ik nog niet genoemd had: verwijder dreamweaver. Begin met het zelf coden, en leer ervan. Begrijp waar je mee bezig bent. Naast het feit dat applicaties als dreamweavers uiterst ranzige code produceren als je de voorbeeld weergave gebruikt, is het gewoon niet de manier hoe je een website bouwt. Ik kan je editplus aanraden als goede editor.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 26-07-2008 22:19 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin sowieso eens met de tabellen eruit te halen. De layout kun je volledig in divs maken en met CSS positioneren. Dan kun je ipv allemaal plaatjes gebruiken gewoon achtergronden maken van 1 pixel breed of hoog en deze repeaten. Dat ziet er altijd prima uit.

Klooien met tabellen is echt iets van de vorige eeuw, dus stap daar vanaf.

• Proxzor
Terw_Dan schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:18:
Begin sowieso eens met de tabellen eruit te halen. De layout kun je volledig in divs maken en met CSS positioneren. Dan kun je ipv allemaal plaatjes gebruiken gewoon achtergronden maken van 1 pixel breed of hoog en deze repeaten. Dat ziet er altijd prima uit.

Klooien met tabellen is echt iets van de vorige eeuw, dus stap daar vanaf.
Ok zal ik doen, is er nog een goeie tutorial die precies uitlegd wat ik wil?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Wordpress?

Nee ik heb het met dreamweaver ingesteld daar kan het vrij makkelijk mee...
Je zegt zelf veel te weten van HTML, maar je gebruikt Photoshop en Dreamweaver? Ergens gaat die ballon niet op..
Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Ja hier:
Onbekend in "Probleem met site"

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 26-07-2008 22:22 ]

• Avalaxy
Chubz schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Jazeker, http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/index.htm.

Maar ik raad je aan je sowieso eerst meer te verdiepen in html, css en het bouwen van websites in het algemeneen.
Angeloonie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Je zegt zelf veel te weten van HTML, maar je gebruikt Photoshop en Dreamweaver? Ergens gaat die ballon niet op..
Photoshop is niets mis mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 26-07-2008 22:24 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

leonpwner1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:22:

[...]

Photoshop is niets mis mee.
Wel om complete layouts mee te ontwerpen/slicen.

• Avalaxy
Ik maak altijd gewoon een compleet design en slice er op tactische manier strookjes en vierkantjes uit die ik verwerk in m'n website waarna ik ze stretch. In principe hetzelfde, niks mis mee :)

Denk dat je je opmerking wat onzorgvuldig hebt geformuleerd ;)

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:22:
[...]photoshop is niets mis mee.
volledig OT eigenlijk, maar wil het wel gezegd hebben....met dreamweaver is ook niets mis...zolang je maar in code view blijft werken. De vele mogelijkheden die dreamweaver biedt zou ik voor geen geld meer willen missen.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 05:07
hoe wil je dat nieuws eigenlijk hebben enz? je moet niet vergeten gamekings gebruikt wordpress. en daarin zit ook een database enz. dus je zal denk ik ook MySQL moeten gebruiken in samenwerking met PHP. ben zelf amateur op dit gebied, dus als ik fout heb moeten de experts me maar verbeteren.

How are you doing?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:01:
[...]

volledig OT eigenlijk, maar wil het wel gezegd hebben....met dreamweaver is ook niets mis...zolang je maar in code view blijft werken. De vele mogelijkheden die dreamweaver biedt zou ik voor geen geld meer willen missen.
Klopt, maar ik schreef dan ook dit:
Oh, en eigenlijk de gouden tip, die ik nog niet genoemd had: verwijder dreamweaver. Begin met het zelf coden, en leer ervan. Begrijp waar je mee bezig bent. Naast het feit dat applicaties als dreamweaver uiterst ranzige code produceren als je de voorbeeld weergave gebruikt

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Misschien vind je het wat apart, maar het idee is dat je je huiswerk zelf doet.

offtopic:
en misschien wil je ook eens wat aan je nederlands doen

[ Voor 52% gewijzigd door XangadiX op 27-07-2008 15:05 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.