Drivers voor HP Pavillion dv6710ed

Pagina: 1
Acties:

• BK_102
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Beste tweakers,

Vandaag heb ik een laptop binnen gekregen, de dv6710ed.
Hierop stond dus windows vista.

Aangezien ik dat helemaal niet fijn vind werken heb ik er Windows XP Pro SP2 op geinstalleerd.

Nu heb ik dus het probleem dat ik geen drivers kan vinden voor mijn hardware.. (soundcard, chipset, wireless lan etc)

Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Op de HP site kan ik niks terugvinden. Ik zit dus vast nu.

sys specs:

Mobile AMD Athlon 64 X2 TK-57 (1900 mHz)
2048 MB RAM
160 GB HDD
Nvidia GF 8400M GS

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wou laatst ook bij iemand xp installeren op n HP laptop. Dezelfde serie als de jouwe. Ik kon ook geen drivers vinden en kon er zo gouw niet achterkomen welke hardware ingebouwd zit. Ik zou ook graag de oplossing weten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eerst onder Vista welke hardware er precies in zit, en ga dan bij de fabrikanten kijken voor de drivers. Misschien dat een Knoppix CD ook gaat.

Alternatief is Vista in Classic mode zetten, en wat tweaken, dan is het vaak ook wel snel genoeg. UAC uitzetten en het moet op zich kunnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BK_102
gambieter schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:59:
Kijk eerst onder Vista welke hardware er precies in zit, en ga dan bij de fabrikanten kijken voor de drivers. Misschien dat een Knoppix CD ook gaat.

Alternatief is Vista in Classic mode zetten, en wat tweaken, dan is het vaak ook wel snel genoeg. UAC uitzetten en het moet op zich kunnen.
Vind ik niet zo'n goede oplossing. Heb ook al HP zelf gecontacteerd over deze kwestie. Heb gevraagt of ze mij de complete driver package willen geven voor windows xp.

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:55
Ik heb een tijdje geleden alle drivers van mijn HP DV9790 laptop opgezocht.
Deze zijn geupload op megaupload. Het pakket is een beetje een zooitje, wat dingen staan door elkaar etc maar alle drivers zijn wel aanwezig.

Ze zijn geschikt voor Windows XP 32 bit.

Specs van mijn laptop:
Intel T7500
Intel chipset
8600GS.

De megaupload link is: http://www.megaupload.com/nl/?d=JYOJ03KS
Het pakket is ongeveer 300 mb groot.

- Xyanide

• BK_102
xyanide schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:06:
Ik heb een tijdje geleden alle drivers van mijn HP DV9790 laptop opgezocht.
Deze zijn geupload op megaupload. Het pakket is een beetje een zooitje, wat dingen staan door elkaar etc maar alle drivers zijn wel aanwezig.

Ze zijn geschikt voor Windows XP 32 bit.

Specs van mijn laptop:
Intel T7500
Intel chipset
8600GS.

De megaupload link is: http://www.megaupload.com/nl/?d=JYOJ03KS
Het pakket is ongeveer 300 mb groot.

- Xyanide
Bedankt voor je reactie.
Maar ik heb een AMD. Dus wordt een beetje lastig lijkt mij :'(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BK_102 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:04:
Vind ik niet zo'n goede oplossing.
Wat niet? Het eerst kijken welke hardware je hebt alvorens XP te installeren? Je huidige aanpak is juist verkeerdom en onhandig. Ook is het beslissen dat je Vista al binnen een dag niet wilt hebben erg snel, een beetje investering in tweaken kan meer opleveren.
Heb ook al HP zelf gecontacteerd over deze kwestie. Heb gevraagt of ze mij de complete driver package willen geven voor windows xp.
Weinig kans. Als ze die hadden zouden ze die echt wel online zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xyanide
  • Laatst online: 17:55
BK_102 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:08:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Maar ik heb een AMD. Dus wordt een beetje lastig lijkt mij :'(
De andere drivers die erin zitten heb je waarschijnlijk wel wat aan.

- Fingerprint reader
- Webcam
- Grafische kaart

Niet alles is intel afhankelijk ;)

En idd, vragen / klagen bij HP zal weinig helpen. Je moet echt zelf gaan zoeken d.m.v. alle typenummers van je hardware te googlen en bij de originele fabrikanten vandaan trekken.
Enigste oplossing helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door xyanide op 26-07-2008 20:19 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
LAN/Audio -> Vaak Realtek dus zoek op de realtek site
Videokaart -> www.laptopvideo2go.com
AMD CPU -> www.amd.com
Chipset -> www.amd.com of www.nvidia.com (hangt er van af van welk merk)

Webcam en WLAN en dergelijke zijn vaak lastiger. Zoe uit wat voor hardware je hebt. Everest is een goed programma hiervoor, maar ook kun je vaak via apparaatbeheer er achter komen wat de dev_id's zijn. Kijk bij oudere modellen die mogelijk dezelfde hardware hebben en wel XP drivers of desnoods bij andere merken (mensen met bv hun Acer die WLAN aan de praat kregen omdat Dell wel de driver had).

Ook www.asustreiber.de is goed. Registreer wel even om volledige toegang te krijgen. Hier staan veel drivers, ook voor XP en andere laptops.

Maar het belangrijkste is om er achter te komen WAT er in zit. Ja, dat kan even duren, maar alleen dan weet je wat er in zit en wat je nodig hebt. Zonder is het zoeken naar een speld in een hooiberg en kom je er wss niet. Zodra je Dev_ID's ed hebt kom je vrij snel aan drivers via Google.

• Pinjataaa
  • Nu online

Pinjataaa

Hit me!

Drivers zijn altijd wel te vinden op de HP forums. Hier heb ik ook alle drivers gevonden voor mijn Compaq A950ED.

• BK_102
Heb ondertussen toch maar weer Vista erop gezet.
Drivers voor vista zijn makkelijk te downloaden.
Alles werkt nu gelukkig weer.

Alleen ben ik niet zo'n Vista fan.

Volgende week komt de 2de laptop. Deze is dan wel geschikt voor Windows XP

@GENETX

Netwerk was geen Realtek. Was een Altheros.
En laptop was aangeschaf juist voor die wireless lan functie. Maargoed, Windows Vista staat er alweer op.

Met wat aanpassingen werkt het redelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door BK_102 op 27-07-2008 14:09 ]

Verwijderd

ik heb de dv6730ed,net iets anders dan die van jouw maar ik heb alle xp drivers kunnen vinden..en alles werkt net zoals onder vista

ik heb het volgende:
intel C2D T5450
3gb ram
250gb hdd
8400m gs

de drivers zijn er wel,maar staan niet bij jouw product,terwijl een ander type hp ook die componenten gebruikt en daar weer wel bij staan 8)7

de hp donwloadnummersvoor mijn laptop:
bluetooth: sp32883
card reader: sp33604
chipset: sp36880
intel stoage manager: sp38088
wireless: sp38439
quicklaunch buttons: sp38171
lightscribe: sp36986
modem: sp37811

mischien heb je er wat aan

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan dit beamen, HP maakt er een zooitje van qua drivers, heb het zelfde gehad de laatste paar dagen, moest zelfs verschillende regels toevoegen om de drivers te kunnen installeren.

ConexantHDAudio 221_XP
Mocht je deze nodig hebben dan moet je daar de hardware id bij gezet anders word de geluidskaart niet herkent.

En ze hebben een helpdesk die je graag wilt helpen. ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:37

PcDealer

HP ftw \o/

Hier zijn een aantal drivers te vinden voor XP in zake de hele dv6700 serie (vermoedelijk):
http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=en&product=3664839

Je moet echter weten welke hardware er exact in zit. Daarvoor is de Maintenance & Service Guide benodigd, die hier tussen staat:
HP Pavilion dv6500, dv6600, and dv6700 Entertainment PCs - Maintenance and Service Guide

Je kijkt dan bij "Discrete graphics, AMD" omdat je een losse videokaart hebt en een AMD cpu. Dus moet je hebben aan hardware:
[list]
• Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D
• nVidia NB8M-SE -GS with 128-MB of dedicated video memory (16M × 16 DDR2 × 4 PCs) with: 895 MB of video memory on computer models with 2-GB system RAM (128-MB + 767-MB Turbo Cache)
• HD Audio - Conexant CX20549-12
• 10/100/1000 (Gigabit Ethernet, RTL8211B)
• Broadcom 4321AGN Wi-Fi Adapter (802.11 a/b/g/ draft-n) (+ Bluetooth) w/2 antennas

Hier moet je verder mee komen. Kijk anders in 6720S of dv9000-series topic voor meer tips.

LinkedIn WoT Cash Converter

• BK_102
PcDealer schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:43:
Hier zijn een aantal drivers te vinden voor XP in zake de hele dv6700 serie (vermoedelijk):
http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=en&product=3664839

Je moet echter weten welke hardware er exact in zit. Daarvoor is de Maintenance & Service Guide benodigd, die hier tussen staat:
HP Pavilion dv6500, dv6600, and dv6700 Entertainment PCs - Maintenance and Service Guide

Je kijkt dan bij "Discrete graphics, AMD" omdat je een losse videokaart hebt en een AMD cpu. Dus moet je hebben aan hardware:
[list]
• Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D
• nVidia NB8M-SE -GS with 128-MB of dedicated video memory (16M × 16 DDR2 × 4 PCs) with: 895 MB of video memory on computer models with 2-GB system RAM (128-MB + 767-MB Turbo Cache)
• HD Audio - Conexant CX20549-12
• 10/100/1000 (Gigabit Ethernet, RTL8211B)
• Broadcom 4321AGN Wi-Fi Adapter (802.11 a/b/g/ draft-n) (+ Bluetooth) w/2 antennas

Hier moet je verder mee komen. Kijk anders in 6720S of dv9000-series topic voor meer tips.
[list]
• Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D MCP65C
• nVidia NB8M-SE -GS with 128 256-MB of dedicated video memory (16M × 16 DDR2 × 4 PCs) with: 895 MB of video memory on computer models with 2-GB system RAM (256-MB + 1135-MB Turbo Cache)
• HD Audio - Conexant CX20549-12 CX20561
10/100/1000 (Gigabit Ethernet, RTL8211B) Nvidia LAN
Broadcom 4321AGN Wi-Fi Adapter (802.11 a/b/g/ draft-n) (+ Bluetooth) w/2 antennas Altheros ********* Wireless (1 of ander typenummer)

• Pinjataaa
  • Nu online

Pinjataaa

Hit me!

http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

of

http://www.atheros.cz/

Je Wireless

[ Voor 20% gewijzigd door Pinjataaa op 29-07-2008 11:47 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:37

PcDealer

HP ftw \o/

BK_102 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:37:
[...]

[list]
• Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D MCP65C
• nVidia NB8M-SE -GS with 128 256-MB of dedicated video memory (16M × 16 DDR2 × 4 PCs) with: 895 MB of video memory on computer models with 2-GB system RAM (256-MB + 1135-MB Turbo Cache)
• HD Audio - Conexant CX20549-12 CX20561
10/100/1000 (Gigabit Ethernet, RTL8211B) Nvidia LAN
Broadcom 4321AGN Wi-Fi Adapter (802.11 a/b/g/ draft-n) (+ Bluetooth) w/2 antennas Altheros ********* Wireless (1 of ander typenummer)
Huh!?Misschien is de guide niet meer up to date :( Wat is je partnumber?

LinkedIn WoT Cash Converter

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Drivers voor XP zijn heel moeilijk te vinden voor de HP 67xx serie, laatst ben ik bezig geweest met het installeren van XP op een 6865ed, heb contact gehad met de HP klantenservice, deze hebben mij aan een hele berg drivers geholpen, maar lang niet allemaal. De lijst die op HP website te vinden is, is incompleet, zelf zoeken is ook nogal lastig, want de klantenservice wist zelf niet van welke fabrikant de audiochip was. maargoed. :)

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53
Ik weet niet of je al een oplossing hebt, maar ik ga toch mijn oplossing posten voor als mensen er naar zoeken.
Ik had namelijk het zelfde probleem, maar dan met de pavilion dv6137eu. Windows xp 64 bit er op gezet, maar geen audio drivers 8)7
Na een hele tijd zoeken ben ik terechtgekomen op de site www.planetamd64.com. Hier heb ik de 64 bit drivers van HP zelf gevonden. (Je moet je wel even registreren, is gratis, dus een kleine moeite.) Als je deze wilt installeren krijg je een foutmelding, maar dat is niet erg. Er staat nu een map op C:\ (of een ander installatie pad) die swsetup heet. In die swsetup map staat dan een map met de naam sp35271, in die map staat het bestand cp630A5a.inf. Daar hoef je nu verder niets mee te doen :P
-Nu ga je naar het 'Control Panel' en dubbelklik je op 'Systeem', dan klik je op het tabblad 'Hardware' en vervolgens op de knop 'Device Manager'.
-Dan krijg je een lijst met de geïnstalleerde en niet(goed) geïnstalleerde hardware.
-Uit die lijst dubbelklik je op 'Conexant High Defenition Audio'.
-Dan ga je naar het tabblad 'Driver' en klik je op 'Update Driver'.
-Dan vraagt windows of je via windows update wilt zoeken, vink 'no,not this time' aan en klik op 'Next'.
-In het volgende scherm vink je aan dat je op 'a specific location' wilt zoeken en klik je weer op 'Next'.
-Nu begint het leuke gedeelte...
-Kies nu de onderste optie, 'Don't search, I will choose the driver to install.' en klik op 'Next'.
-Nu zie je een lijst met allemaal mogelijke hardware, hieruit moet je 'Sound, video and game controllers' kiezen en weer op 'Next' klikken.
-Nu zie je een scherm met links allemaal hardware fabrikanten en rechts nog een scherm, die heb je niet nodig, want je klikt op 'Have Disk' en je gaat naar c:\swsetup\sp35271, open je cp630A5a.inf en klik je op 'Ok'.
-Nu heb je een schermpje waarin een item staat, 'Conexant High Defenition Audio-Venice 5045'.
-Klik weer op 'Next' en geef aan dat het je niet boeit dat microsoft niet kan garanderen dat de driver echt werkt.
-Nu wacht je tot de driver geïnstalleerd is en klik je op 'Finish'.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb en anders dat ik misschien iemand anders kan helpen die het zelfde probleem heeft.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1