php extensie wel installeren maar disablen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een webapplicatie de php extensie soap (php_soap.dll) installeren maar deze moet wel uitgeschakeld worden (disabled). Vraag me niet waarom het geinstalleerd moet zijn maar gedisabled... ik snapte dat ook niet maar dat heb ik 30 keer nagevraagd. :) Nu heb ik het voor elkaar gekregen om op mijn server de extensie te installeren zie: http://www.youpinie.nl/info.php

Zo op 3/4 van de pagina vind je deze tabel:

soap
Soap Client enabled
Soap Server enabled

Nu is mijn vraag: hoe kan ik de soap client en server disablen? Ik wil dit graag doen alleen voor het domein youpinie.nl en niet als algemene setting voor de server. Dus graag niet in php.ini. Weet iemand hoe ik dat moet doen? Ik heb php 5.2.5 draaien als ISAPI extension op een Windows server. Ik heb vaag begrepen dat je dan een php.ini aan moet maken en die dan 'ergens' op je server van het domein moet plaatsen maar waar weet ik niet en wat er in moet staan ook niet... Waarschijnlijk iets van:

disable php_soap.dll

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan het beter andersom doen.

Als je de extensie wél nodig hebt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if (!extension_loaded('sqlite')) {
    if (strtoupper(substr(PHP_OS, 0, 3)) === 'WIN') {
        dl('php_soap.dll');
    } else {
        dl('sqlite.so');
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:39:
Je kan het beter andersom doen.

Als je de extensie wél nodig hebt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
if (!extension_loaded('sqlite')) {
    if (strtoupper(substr(PHP_OS, 0, 3)) === 'WIN') {
        dl('php_soap.dll');
    } else {
        dl('sqlite.so');
    }
}
Sorry voor mijn vraag maar ik ben een ontzettende beginner qua php die alleen met copy paste werk iets gedaan kan krijgen en: deze code maak ik dus aan in een nieuwe php.ini en die zet ik op mijn webserver in de directory waar de website zelf draait? Ik kom dus niet aan de originele en server-wide php.ini die in de php directory staat op de server. Klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je schrijft dat je voor je eigen web applicatie een dll nodig heb.

Gooi die DLL uit je php.ini file, en verwerk deze code in je web app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:10:
Je schrijft dat je voor je eigen web applicatie een dll nodig heb.

Gooi die DLL uit je php.ini file, en verwerk deze code in je web app...
Dat is het probleem, die application draait op een andere server en is van het bedrijf die die application verkoopt. Wij kunnen daar niet bij. Ik moet het dus in m'n eigen configuratie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit op een shared server die je dus niet kan beheren? Dan hoef je ook niet proberen het zelf uit te gaan vogelen, vraag die webmasters ff :) Lees verkeerd sorry.

Ik snap het niet meer, welke 'application' draait op andere server? Als dat phpscript in die webapplicatie draait kun je echt niet op je eigen servier die dll gaan laden :s

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:22:
Je zit op een shared server die je dus niet kan beheren? Dan hoef je ook niet proberen het zelf uit te gaan vogelen, vraag die webmasters ff :) Lees verkeerd sorry.

Ik snap het niet meer, welke 'application' draait op andere server? Als dat phpscript in die webapplicatie draait kun je echt niet op je eigen servier die dll gaan laden :s
Op mijn eigen server draaien meerdere websites. De php configuratie van die websites is algemeen ingesteld met php.ini. Op mijn eigen server draait ook een blog die ik wil integreren met een soort hyves product dat wordt gehost op een andere server die ik niet beheer. Deze server is van dat 'hyves' product. De soap aanpassing is van belang zodat users die zich op mijn weblog registreren ook automatisch geregistreerd worden op de server van dat 'hyves' prodcut. Van hun hoor ik dat ik php_soap.dll op mijn eigen server moet installeren maar wel moet disablen. Ze zijn niet echt makkelijk met support dus vandaar dat ik het hier probeer.

Is het nog een beetje duidelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het wordt duidelijker. Maar het blijft toch vaag waarom je hem dan moet disabelen. Als je hem moet disabelen hoef je hem in eerste instantie helemaal niet te enabelen. :) Dus zet hem uit in de php.ini en gebruik de methode die Megamind aandraagt.

p.s. Megamind verwijst naar deze functie van php: http://www.php.net/manual/en/function.dl.php

[ Voor 16% gewijzigd door Noork op 26-07-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dus jij moet soapen met een andere server. Dan moet je zelf wel even die dll laden ja.

Ik neem dat het gaat om je eigen server, heb je hier Plesk of Cpanel op draaien? Ik ben alleen bekend met plesk, daar kun je de php-instellingen voor een specifieke website doen in de vhost.conf van het betreffende domein. In php.ini kun je hem dan gewoon op uit zetten.

edit, bovenstaande methode ergens zal wellicht ook werken maar dl() werkt op de meeste shared servers niet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:47:
Ah, dus jij moet soapen met een andere server. Dan moet je zelf wel even die dll laden ja.

Ik neem dat het gaat om je eigen server, heb je hier Plesk of Cpanel op draaien? Ik ben alleen bekend met plesk, daar kun je de php-instellingen voor een specifieke website doen in de vhost.conf van het betreffende domein. In php.ini kun je hem dan gewoon op uit zetten.

edit, bovenstaande methode ergens zal wellicht ook werken maar dl() werkt op de meeste shared servers niet
Ja ik heb Plesk en het is een dedicated server! :)

Ga het zo even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maar als ik vragen mag, waarom zou je soap installeren en dan weer disablen??? Als je wilt communiceren met die andere server heb je juist wel soap nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:26:
Maar als ik vragen mag, waarom zou je soap installeren en dan weer disablen??? Als je wilt communiceren met die andere server heb je juist wel soap nodig :)
Ben nu even met de provider van Plesk in gesprek over hoe dat te doen... Waarom ik het moet disablen weet ik niet zoals ik in de OP zei. Het staat in de installation guide van die app, heb ook het 30 keer gehoord van hun support afdeling, en daar houd ik me dan maar aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:05:
[...]

Ben nu even met de provider van Plesk in gesprek over hoe dat te doen... Waarom ik het moet disablen weet ik niet zoals ik in de OP zei. Het staat in de installation guide van die app, heb ook het 30 keer gehoord van hun support afdeling, en daar houd ik me dan maar aan. :)
Dat is hetzelfde als een laptop kopen en direct weer in de doos stoppen nooit meer aankomen :?

Raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:05:
[...]

Waarschijnlijk omdat de class/functie namen van de Soap extensie overeen komen met die van de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:37:
[...]

Op mijn eigen server draaien meerdere websites. De php configuratie van die websites is algemeen ingesteld met php.ini. Op mijn eigen server draait ook een blog die ik wil integreren met een soort hyves product dat wordt gehost op een andere server die ik niet beheer. Deze server is van dat 'hyves' product. De soap aanpassing is van belang zodat users die zich op mijn weblog registreren ook automatisch geregistreerd worden op de server van dat 'hyves' prodcut. Van hun hoor ik dat ik php_soap.dll op mijn eigen server moet installeren maar wel moet disablen. Ze zijn niet echt makkelijk met support dus vandaar dat ik het hier probeer.

Is het nog een beetje duidelijk? :)
De manier waarop je dit verteld doet mij vermoeden dat de applicatie slechts de dll gebruikt. Er word wellicht bedoelt dat je de dll gewoon in de extension_dir moet zetten? Kun je eigenlijk op dit moment testen of het werkt? Wat doet het op het moment, of je foutmeldingen krijgt etc. zijn allen dingen die handig zijn om te weten.
Pagina: 1