Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 09:58
Beste medetweakers,

Ik heb een vraag met betrekking tot studiefinanciering en studievertraging.

Mijn vriendin volgt op dit moment een opleiding.
Hiervoor heeft zij ook haar stufi voor ontvangen.

Echter nu heeft zij haar opleiding dit jaar niet af kunnen maken.
Dit heeft geen bijzondere eigenschap.

Nu hebben wij een brief gekregen dat de stufi word stopgezet ivm het niet meer volgen van een voltijd opleiding.
Echter gaat zo volgend (school)jaar het laatste deel van haar opleiding afmaken.
Dit beftreft een stage.

Bij mijn weten heb je gewoon recht op stufi dan?

Via de site van de ib-groep werk ik trouwens ook niet veel wijzer...

Kan iemand misschien meer opheldering geven?

Verwijderd

http://www.ib-groep.nl/contact/contact_particulier/email.asp

http://www.ib-groep.nl/co..._particulier/Telefoon.asp

Aangezien de situatie invloed kan hebben op de stuffi kan je het gewoon even aan een medewerkster vragen :) Je staat meestal wel in de wacht, maar ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Als de studie zonder onderbreking wordt doorgezet zal de studiefinanciering ook doorgaan.
Maar als ze de studie (tijdelijk) onderbreekt, zal de studiefinanciering natuurlijk stopgezet worden. De ov-jaarkaart moet ze dan ook inleveren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 16:59
Heeft ze al 4 jaar aan stufi ontvangen? Dat is namelijk de max voor reguliere opleidingen (beta opleidingen vaak 1 jaar langer). Als dat het geval is, kan ze wel een lening aanvragen waarbij dan ook een OV-kaart komt. Als ze niet wil lenen maar wel een OV-kaart wil, kan ze ook een zgn. 0-lening aanvragen. Hiermee leent ze dan geen geld maar krijgt ze wel een OV-kaart.

Is het zo dat ze dit jaar gestopt is met haar opleiding en volgend jaar weer verder gaat? Of heeft ze al die tijd wel gewoon aan HBO/Uni ingeschreven gestaan?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je moet binnen 10 jaar na het starten van een studie een diploma halen. En dat diploma mag geloof ik ook van een andere opleiding van gelijk niveau zijn. Lukt het niet binnen 10 jaar, dan wordt je basisbeurs omgezet in een lening.

[ Voor 4% gewijzigd door El Cid op 27-07-2008 15:58 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik weet trouwens niet of ik je goed begrijp, maar studievertraging is geen reden voor een (half) jaar extra studiefinanciering. Tenzij het speciale omstandigheden betreft.
El Cid schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:57:
Je moet binnen 10 jaar na het starten van een studie een diploma halen. En dat diploma mag geloof ik ook van een andere opleiding van gelijk niveau zijn. Lukt het niet binnen 10 jaar, dan wordt je basisbeurs omgezet in een lening.
Een afsluitend diploma op universitair niveau houdt wel een master-diploma in overigens. Zie hier. Ik doe zelf een beta-opleiding (Natuurkunde) en als ik alleen de bachelor haal, moet ik alsnog twee jaar terug betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 27-07-2008 16:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 16:59
Linkje werkt niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

_the_crow_ schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Een afsluitend diploma op universitair niveau houdt wel een master-diploma in overigens. Zie hier. Ik doe zelf een beta-opleiding (Natuurkunde) en als ik alleen de bachelor haal, moet ik alsnog twee jaar terug betalen.
Klopt, maar het 'bachelor-deel' van je basisbeurs wordt al wel omgezet in een gift als je je bachelor-diploma haalt (als je dus een bachelor haalt in drie jaar en besluit niet verder te studeren, wordt alles wat je aan basisbeurs hebt ontvangen dus omgezet in een gift). Om het tweede deel om te zetten moet je inderdaad wel een master-diploma halen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :)

Rail Away!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mad Marty schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:23:
[...]

Klopt, maar het 'bachelor-deel' van je basisbeurs wordt al wel omgezet in een gift als je je bachelor-diploma haalt (als je dus een bachelor haalt in drie jaar en besluit niet verder te studeren, wordt alles wat je aan basisbeurs hebt ontvangen dus omgezet in een gift). Om het tweede deel om te zetten moet je inderdaad wel een master-diploma halen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :)
En wat als je was begonnen met studeren voordat het bachelor-master systeem werd ingevoerd?

Ik ben zelf in 1996 voor het eerst begonnen met een studie in het hoger onderwijs en was in 2004 gestopt, in eerste instantie definitief. In de tussenliggende periode was ik al eerder tijdelijk gestopt, onder andere vanwege een bestuursjaar en andere vertragingen.

Vanwege de prestatiebeurs moest ik uiterlijk 1 september 2006 een diploma halen. Ik had alle vakken van de propedeuse en het eerste en tweede doctoraaljaar gehaald, wat gelijk stond aan een bachelor, ook al werd dat destijds nog niet zo genoemd. Daarmee kon ik een bachelorverklaring aanvragen, maar dat was nog geen diploma dat recht gaf op de titel BSc. Wel kon ik daarmee een verzoek indienen om een deel van de ontvangen prestatiebeurs om te laten zetten in een gift.

Uiteindelijk heb ik besloten om toch een doctoraaldiploma te halen. Ik ben dus alsnog een afstudeerstage gaan doen om de 42 oude studiepunten te halen. Dat is gelukt en 19 juli 2006, dus anderhalve maand vóór de deadline, heb ik mijn doctoraalexamen gehaald in het oude systeem. Niet snel daarna werd bijna 30.000 euro aan ontvangen basisbeurs en aanvullende beurs van een lening naar een gift omgezet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Mad Marty schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:23:
Het was mij anders lange tijd niet duidelijk wat er bedoeld werd met 'het behalen van een diploma'. Nu, sinds een aantal maanden, staat er een betere tekst op de site van de ibgroep. Namelijk dat 'de gehele (4 of 5 jaar) prestatiebeurs een gift wordt na het behalen van een afsluitend diploma'. Dat is op universitair niveau een master-diploma dus.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1