Linksys WRT54G defect?

Pagina: 1
Acties:

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb UPC internet, en de modem is direct aangesloten op een Linksys WRT54G, en daaraan 2 pc's via LAN en een laptop via wifi.

Sinds vandaag werkt het geheel niet meer: de Linksys krijgt geen IP adres van UPC (ik kan wel connecten naar de admin console, en daar staat alles nog steeds hetzelfde, alleen zie ik dus geen IP adres of gateway staan.

Als ik mijn pc direct aan het kabelmodem koppel heb ik gewoon internet. Ik heb ook alle kabels gecheckt en verwisseld, maar de Linksys geeft geen internet door. Het lampje 'internet' brandt wel gewoon aan de voorkant. Ik heb alles uiteraard al diverse keren gereset, en zowel via de dos-prompt als via de router interface ipconfig /release en /renew gedaan, maar niets helpt.

Is de router nu defect, of mis ik iets hier?

edit: ik heb overigens de firmware vernieuwd en draai DD-WRT v24

[ Voor 8% gewijzigd door mrwolf op 26-07-2008 18:17 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
je kan een paar dingen testen offcourse .

Bij iemand anders ... of door je eigen pc als een router te laten functioneren en kijken of de linksys wel alles doorgeeft

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:32

Onbekend

...

Nadat je de router tussen de computer en het modem hebt gezet, moet je je modem even resetten door de stekker even uit het stopcontact te halen. Dan ziet het modem het MAC-adres van je router en wordt daaraan een IP-adres toegekend.

[ Voor 23% gewijzigd door Onbekend op 26-07-2008 21:06 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je lampje Internet brandde gebruik je je Linksys als NAT-apparaat via de WAN poort. Is op zich niet nodig. Je kan ook de Linksys op het modem aansluiten via een LAN poort op de Linksys en DHCP server op de Linksys uitschakelen. Dan functioneert je Linksys alleen als switch en deelt je modem IP adressen uit. Is alleen maar makkelijker met portforwards ook ;)

Vicariously I live while the whole world dies

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
@LuckyY: bij iemand anders gaat op korte termijn helaas niet lukken. De Linksys werkt als switch wel, maar alleen als je er 1 client pc aanhangt. Die krijgt vervolgens het WAN ip adres toegewezen via DHCP, een andere pc kan dan niet meer connecten.

@Onbekend: het hele zaakje is al tig keer gereset, de Linksys krijgt gewoon geen WAN IP door op de een of andere manier

@Vicarious: het UPC kabelmodem deelt blijkbaar niet uit zichzelf meerdere interne IP adressen uit. Ik kan 1 pc connecten, en die krijgt een WAN IP adres. Ik heb dus echt een router nodig ipv alleen een switch. Sowieso voor mijn laptop (wireless)

Het geheel werkt dus zolang ik via een Sweex switch óf de Linksys (kabel in 2 LAN poorten, niet in WAN port) één pc of laptop aansluit. Bij meerdere gaat het mis: de tweede pc krijgt geen IP adres.

De Linksys zelf geeft geen enkele foutmelding via de admin console, alleen de velden WAN IP en gateway blijven simpelweg leeg...