ik heb ineens problemen om speler aan te zetten. Moet kap verwijderen om relais op voedingsprint in te drukken en dan doet ie het totdat ik hem weer uitzet. En bij de eerste 2 tracks van een dvd begint hij weer opnieuw. Bestaan er schema's ?
Wat druk je dan in?
Op het relais zelf?
Is het een relais wat een override switch heeft?
Op het relais zelf?
Is het een relais wat een override switch heeft?
[ Voor 65% gewijzigd door SA007 op 26-07-2008 18:09 ]
Aan de hand van jouw beschrijving zou ik zeggen:
- Slechte condensatoren
- Printbreuk
Zoek eens of je bolstaande of lekkende condensatoren kan vinden, of kleine printbreukjes (zowel op de sporen als op de soldeerpunten)
Dergelijke goedkope homecinema setjes zijn vaak niet met de beste componenten gebouwd, bovendien is het ook niet bepaald het geld waard om ze te laten repareren, dus schema's zijn veelal niet of nauwelijks op het internet te vinden. Heb net even wat gezocht voor je, maar ik kan ook niks vinden.
- Slechte condensatoren
- Printbreuk
Zoek eens of je bolstaande of lekkende condensatoren kan vinden, of kleine printbreukjes (zowel op de sporen als op de soldeerpunten)
Dergelijke goedkope homecinema setjes zijn vaak niet met de beste componenten gebouwd, bovendien is het ook niet bepaald het geld waard om ze te laten repareren, dus schema's zijn veelal niet of nauwelijks op het internet te vinden. Heb net even wat gezocht voor je, maar ik kan ook niks vinden.
offtopic:
Mjah, heb ik zelf ook zo'n hekel aan, de schema's van huidige tv's en dergelijke worden vaak door de fabrikanten vrij krampachtig geheim gehouden terwijl je vroeger posterformaat schema's van je tv erbij kreeg inclusief een foutzoekprocedure en beschrijving van het signaal op elk testpunt.
Dat waren nog leuke apparaten om te repareren, tegenwoordig is het allemaal geheim enzo want stel je voor dat een concurrent het na gaat maken
Mjah, heb ik zelf ook zo'n hekel aan, de schema's van huidige tv's en dergelijke worden vaak door de fabrikanten vrij krampachtig geheim gehouden terwijl je vroeger posterformaat schema's van je tv erbij kreeg inclusief een foutzoekprocedure en beschrijving van het signaal op elk testpunt.
Dat waren nog leuke apparaten om te repareren, tegenwoordig is het allemaal geheim enzo want stel je voor dat een concurrent het na gaat maken
Ontopic:
Kan natuurlijk ook dat het relais (als mechanisch component zijnde) niet helemaal lekker is en niet goed aantrekt, dan kan het vervangen van een relais ook de oplossing zijn.
Al heeft die goedekope meuk natuurlijk ook waardeloze printplaten welke nogal gevoelig zijn voor vochtigheid en temparatuur, dat gaat ook vanzelf kapot.
@hierboven: ik heb hier anders 2 LCD televisies hangen van philips waar schema's bijzaten zoals vroeger, en bij men oma hangt een LCD televisie van een onbekend merk (aldi) waar ook schema's bijzaten
http://www.dumo-technics.com