[vista] OEM licentie 32bit -> 64bit, mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Via m'n studie heb ik een nieuwe laptop aangeschaft.
Echter word deze waarschijnlijk met vista Buisness 32Bit geleverd.
Gezien de laptop 4Gigabyte geheugen heeft en sommige applicaties niet m'n hardware volledig benutten op 32bit vista wil ik op 64bit gaan werken (drivers zijn geen issue want HP levert de laptop ook zo, en exotische randapparatuur hang ik aan m'n XP desktop).
Echter kan ik _nergens_ vinden of ik met deze licentie dan ook 64bit mag installeren (en dus ook m'n updates houd :+).
Ook op de Microsoft site kan ik niets vinden, daar gaat het enkel over Retail versies.
Dit is het enige wat ik vond op de Fora van Microsoft:
http://forums.microsoft.c...?PostID=2873182&SiteID=17
Echter een bevestiging blijft uit.

Via google kom ik oa hier uit:
Installation choices for 64-bit consumer versions of Windows Vista
echter zie ik nergens hoe het met OEM versies zit. Erg wijs word ik er niet uit

bij onze Fok broers:
http://forum.fok.nl/topic/1128185
zie ik wel dat 't schijnt te werken en dat je ook activeren kan, heb ik dan ook m'n updates?

http://forums.extremeoverclocking.com/t282291.html
zie ik echter zonder online activatie.. dus geen updates..

Zou overigens mooi naatje zijn, mooi 4GB leveren maar een besturingssysteem d'r bij dat 't niet ondersteund...
Alsof je een auto met een 6 bak koopt alleen het schakel patroon is zo gemaakt dat je er maar 5 gebruiken kan 8)7

Verder m'n Business OEM 32bit downgraden naar XP pro 64bit gaat zeker ook niet..

Maandag maar eens naar de mensen waar dat ding vandaan moet komen bellen.
Echter heb ik daar niet zo veel vertrouwen in, vragen of ze je betaling binnen hebben en ze beginnen al moeilijk te kijken..

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 26-07-2008 17:42 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een OEM versie van Vista Business met 32bit media, via een 64bit "Windows Anytime Upgrade" geinstalleerd en geactiveerd, werkt zonder problemen (ook updates). Later een keer een upgrade naar Ultimate aangeschaft, werkt ook gewoon.

Volgens mij is er geen onderscheid meer tussen de 32 en de 64 bit versie in Vista (i.t.t. XP).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Verder geen problemen met WGA? En je blijft automatisch updates binnen kunnen halen, ook na Service Pack 1?
En dat was dan gratis neem ik aan (althans van 32bit buisness naar 64bit Business)?

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 26-07-2008 17:45 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ja, alles werkt gewoon. Er staat ook in de EULA 2.c. "Alternative Versions. The software may include more than one version, such as 32-bit and 64-bit. You may use only one version at one time."

Ik heb de 64bit versie geinstalleerd met de 64bit "Windows Anytime Upgrade" DVD die ik bij een andere PC geleverd kreeg, dus wat dat betreft was het voor mij gratis (hoefde geen 64bits DVD te bestellen of zo).

Die Anytime Upgrade DVD beslist op basis van de license key welke versie geinstalleerd wordt (hij accepteert willekeurige keys, terwijl mijn OEM Business DVD alleen Business keys accepteert). Lijkt mij dus dat het aantal bits niet uitmaakt voor de license. Als je het helemaal 100% zeker wilt weten: Microsoft ff belen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
oh die upgrade dvd download ik wel dan maar dat is goed nieuws.
Die EULA, die kwam ik alleen tegen van Retail versies.
Kwam echter op fora al tegen dat je voor OEM edities bij je leverancier moet zijn en microsoft je alleen tegen betaling helpt..

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Het enige wat er te "helpen" is, is dat je installatiemedia moet hebben (legale uiteraard ;)).

M.b.t. die EULA: dit komt van mijn Business OEM 32bit DVD: c. Alternative Versions. The software may include more than one version, such as 32-bit and 64-bit. You may use only one version at one time. If the manufacturer or installer provides you with a one-time selection between language versions, you may use only the one language version you select.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GoldenSample schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:03:

Kwam echter op fora al tegen dat je voor OEM edities bij je leverancier moet zijn en microsoft je alleen tegen betaling helpt..
Dat is gebruikelijk ja, omdat je die OEM licentie voor een lagere prijs krijgt.
Daarbij dient de leverancier van de hardware dan de support op zich te nemen

Maar dat mag onderhand na al die jaren toch wel bekend zijn toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1