With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Let wel goed op: dat er een usb poort op zit wil bij deze apparaten niet zeggen dat zowel externe harde schijven als printers worden ondersteund, vaak wordt maar één van beiden ondersteund.
[ Voor 57% gewijzigd door MuisM4t op 26-07-2008 17:01 ]
Ik moet ook zeggen dat ik van de belkin ook wat dingen lees waar ik minder blij me ben: http://www.belkin.com/support/dl/P75465ea_F5L009.pdf
Je moet dus op elke pc software installeren om hiermee te werken. Vooral bij printers niet erg fijn.
[ Voor 65% gewijzigd door Cyberpope op 26-07-2008 17:13 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Werkt aardig goed maar toch niet perfect en zoals ik zou willen.
Ik had hem bij alternate gehaald , maar begint soms wel al kuren te vertonen.....
en nooit last ervan.
mag ik je eens vragen wat jou persoonlijke slechte ervaring is met belkin en dus waarom je er zo van gruweld.
niet alles is slecht omdat er belkin op staat. meestal zit er een standaard printje in wat door nog 20 merken wordt gebruikt inc, wat merken die jij waarschijnlijk als goed aan zal merken.
en als die het niet doet heb je toch gewoon garantie ?
(ik ben echt niet pro belkin, maar ik koop altijd de goedkoopste zut die ik kan vinden, en het voldoet altijd aan mijn verwachtingen. mischien heb ik wel heel veel geluk)
Zit allemaal tussen de oren, het werkt perfect!Cyberpope schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:26:
Hoho.. dat is een sitecom.. Dan nog liever een belkin
Mijn persoonlijke ervaring. Ik heb aardig wat routers her en der geïnstalleerd. Waaronder aardig wat belkins en nog meer sitecoms. En heb met minimaal de helft daarvan geeikel gehad. In elke geval veel en veel vaker als bij voorbeeld Dlink of Linksys.fish schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:48:
ik snap dat nooit he .. ik heb allerlei zut draaien imc. sitecom, belkin etc.
en nooit last ervan.
mag ik je eens vragen wat jou persoonlijke slechte ervaring is met belkin en dus waarom je er zo van gruweld.
niet alles is slecht omdat er belkin op staat. meestal zit er een standaard printje in wat door nog 20 merken wordt gebruikt inc, wat merken die jij waarschijnlijk als goed aan zal merken.
en als die het niet doet heb je toch gewoon garantie ?
(ik ben echt niet pro belkin, maar ik koop altijd de goedkoopste zut die ik kan vinden, en het voldoet altijd aan mijn verwachtingen. mischien heb ik wel heel veel geluk)
Nog onlangs. Een kennis belde mij of een sitecom goed was want we zijn hier allemaal op glasvezel over gegaan. En ach hij was in de aanbieding dus wat maakt het uit, de doen toch alleen maar e-mailen en wat surfen.. . En hij werkte in 10 minuten.. alleen de dag erna lag hij alweer op zijn bek, en de dag daarna en daarna. Schijnbaar de nodige moeite met 100mbit op de wanpoort.
Dus om de 2 dagen hingen ze aan de phone. Hierna toch een D-link geadviseerd en het werkt nu al weer een paar weken feilloos. Bij mijn zwager idem-dito. Sitecom die plots besloot om als switch te gaan werken ipv router. Firmware upgrade, oude instelling opnieuw geladen.. 3 dagen later weer hetzelfde. Nu een asus en werkt al tijden zonder gezeur. (overigens wel goede garantieafhandeling bij Sitecom.. 2x een nieuwe gehad zonder gemor...)
Kortom bij mensen met een Belkin of Sitecom kom ik iets vaker of de vloer als bij mensen met Dlink, Asus, Linksys of andere beter merk.
En het gaat me niet om de garantie.. Maar het gaat ALTIJD fout op een moment dat je het niet wilt en je er geen tijd voor hebt. Dat vind ik veel erger als dat ik garantie kan claimen.. (zeker als het bij anderen is die mij dan weer gaan lastig vallen dat iets niet werkt...)
Maar stop ook lekker een Sweex voeding in je PC. Kan erg lang goed gaan, maar als het fout gaat, mag jij je moederbord en andere hardware vervangen..
Ja dat is wel duidelijk....Pinjataaa schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:56:
Zit allemaal tussen de oren, het werkt perfect!
LuckyY schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:03:
Ik had hem bij alternate gehaald , maar begint soms wel al kuren te vertonen.....
[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 26-07-2008 22:19 ]
Als je goede ervaringen hebt met D-Link dan kan ik je de DP-301U aanraden. Is een heel simpel ding.
Link naar fabrikant: http://www.dlink.com/products/?model=DP-301U
Pricewatch
Een voeding moet je altijd van een A-merk nemen, Sweex is veelste licht en is onveilig., daar geef ik je gelijk in.
[ Voor 25% gewijzigd door Pinjataaa op 26-07-2008 22:38 ]
De kuren zitten hem in de Uitlijning van mijn MFP , niet in de printserver ben ik achter gekomen .
En het ligt natuurlijk ook aan $luser en de persoon die hem instelt.
Ik heb meerdere TPlink sitecom trust en dat soort ongein geïnstalleerd .
Dingen draaien nog steeds goed .
En zo krijgen producten een slechte naam .
Omdat iemand nu hier leest dat jij sitecom slecht vind , andere mensen dat ook lezen.
Terwijl er genoeg goede modellen tussen zitten.
Netwerk kaartje doe ik ook niet moeilijk over. Zijn toch allemaal dezelfde realtek referentieboardjes. Dan moet je gewoon naar de chipset kijken. (echter als je 1000mbit kaartjes moet hebben, heb ik toch liever een Intel of Marvel chipset als realtek)Pinjataaa schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:36:
Dan zal ik wel altijd geluk gehad hebben. Heb een Sweex routertje van 5 jaar oud. En van die goedkope netwerkkaartjes, en het werkt allemaal nog steeds.
Het gaat pas fout met dingen waar een firmware inzit.
Zelf hier een Dlink-655 staan nu ik glas heb. Mijn oude Asus 500 mag na 5 jaar met pensioen, maar een geweldig apparaat mag ik zeggen, maar komt niet in de buurt van 100mbit.Als je goede ervaringen hebt met D-Link dan kan ik je de DP-301U aanraden. Is een heel simpel ding.
Bij de meesten mensen hier raad ik nu een dlink-615 aan als ze niet de volle 100mbit nodig hebben.
Die DP-301U ziet er leuk uit, maar heeft weer erg weinig.
Dank je wel... Jij vindt dus dat het aan mij ligt? Zeg dat dan even expliciet.LuckyY schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:40:
De kuren zitten hem in de Uitlijning van mijn MFP , niet in de printserver ben ik achter gekomen .
En het ligt natuurlijk ook aan $luser en de persoon die hem instelt.
Ik heb meerdere TPlink sitecom trust en dat soort ongein geïnstalleerd .
Dingen draaien nog steeds goed .
Zeker, soms gaat het goed. Maar het gaat bij die merken vaker fout als bij de betere merken. Heb je geluk en werkt het, dan is er geen probleem. Maar als je gezeik hebt, heb je het meestal voor een goede. Mijn ervaring is dat Sitecom en Belkin eerder problemen geven als de a-merken. Dat is niet hetzelfde als altijd problemen, slechts vaker.En zo krijgen producten een slechte naam .
Omdat iemand nu hier leest dat jij sitecom slecht vind , andere mensen dat ook lezen.
Terwijl er genoeg goede modellen tussen zitten.
Maar kunnen we weer terug naar het onderwerp? Als jullie graag trust, sweex en edimax kopen, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb ze liever niet, tenzij ik geen andere keus heb of als het niet zo bedrijf kritisch is.
Cyberpope schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:01:
[...]
Dank je wel... Jij vindt dus dat het aan mij ligt? Zeg dat dan even expliciet.
[...]
Zeker, soms gaat het goed. Maar het gaat bij die merken vaker fout als bij de betere merken. Heb je geluk en werkt het, dan is er geen probleem. Maar als je gezeik hebt, heb je het meestal voor een goede. Mijn ervaring is dat Sitecom en Belkin eerder problemen geven als de a-merken. Dat is niet hetzelfde als altijd problemen, slechts vaker.
Maar kunnen we weer terug naar het onderwerp? Als jullie graag trust, sweex en edimax kopen, moet je dat vooral doen. Ik zelf heb ze liever niet, tenzij ik geen andere keus heb of als het niet zo bedrijf kritisch is.
Ik bedoelde jou niet expliciet , Maar er zijn vele mensen die het niet kunnen instellen en het dan een slecht product vinden.Die mensen zoeken ook niet verder dan hun neus lang is en ruilen het gelijk om, dat zijn ook die mensen die een handleiding gelijk in de prullenbak gooien.
Het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld maar meer in de trant van dat er _mensen_ zijn die het niet kunnen
Sowieso , als mensen een Glas verbinding hebben moet je toch al naar een hoger segment routers kijken. (al die standaard dingen (Ook asus en netgear ) hebben 30 mbit wan poorten.
Maar dat ding van mij geeft alleen problemen bij de printer .
Met mijn WD Mybook USB was het Plug and Play,en die functioneert nog steeds goed .
En dan heb je nog altijd 8 dagen omruil garantie
maar als je 2 of meer usb apparaten wil koppelen aan het netwerk kom je toch al snel dat je bij meerder apparaten uitkomt.
anders misschien een Mini -itx systeem of een pentium II /III (dan wel met een USB pci kaart)
[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 26-07-2008 23:15 ]
LuckyY schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:12:
offtopic:
Ik bedoelde jou niet expliciet , Maar er zijn vele mensen die het niet kunnen instellen en het dan een slecht product vinden.
Het is vaak wel zo dat ook veel minder is in te stellen in die producten.
offtopic:
Sowieso , als mensen een Glas verbinding hebben moet je toch al naar een hoger segment routers kijken. (al die standaard dingen (Ook asus en netgear ) hebben 30 mbit wan poorten.
ja, maar als mensen dat niet nodig hebben, moet ook een goedkope router dit kunnen. Oke, hij haalt dan geen 100mbit, maar hij moet wel gewoon werken
In theorie wel, maar daar wil ik het niet op aan laten komen.Maar dat ding van mij geeft alleen problemen bij de printer .
En dan heb je nog altijd 8 dagen omruil garantie, dus je kan het altijd proberen .
Dat vreet te veel stroom denk ik dan. Zit nu hieraan te denkenmaar als je 2 of meer usb apparaten wil koppelen aan het netwerk kom je toch al snel dat je bij meerder apparaten uitkomt.
anders misschien een Mini -itx systeem of een pentium II /III (dan wel met een USB pci kaart)
Heb je hier een link van, hij ziet er interessant uit!Cyberpope schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:17:
[...]
Dat vreet te veel stroom denk ik dan. Zit nu hieraan te denken
[afbeelding]
Is inderdaad een supper interessant ding dat veel ondersteunt. maar heeft wel maar 2 USB poorten.
Ja. ik heb ondertussen ook een Dlink gevonden die 4 printers ondersteund. Die ondersteund dus geen harde-schijven, maar heeft dan wel weer het voordeel dat elke printer een eigen IP-adres krijgt. Dus hoef je geen aparte software op een cliënt te installeren om te hoeven printen. Daar bij ik bij deze Synology nog niet helemaal uit.LuckyY schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:26:
http://www.synology.com/enu/products/USBStation/index.php
Is inderdaad een supper interessant ding dat veel ondersteunt. maar heeft wel maar 2 USB poorten.
[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 27-07-2008 21:33 ]
Waarom zijn de ftp folders niet beschikbaar via SMB op een native volume?
Wat is het wachtwoord voor het guest account in SMB shares?
Waarom is de private directory in FTP leesbaar voor anonymous users
Ik heb inmiddels al een ticket aangemaakt bij Scyntology
Maar als er mensen zijn met een antwoord graag.... de handleiding laat echter veel te wensen over.