draadloos internet opzetten mislukt livebox+linksyswag160n

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 17:45
Geachte tweakers ik zit met het volgende probleem

Ik wil namelijk draadloos internet op mijn laptop en playstation 3 enz. enz.

Hardware: game pc: via vaste draad
Laptop: ingebouwde wireless kaart.'
Ps3 nu verbonden via mijn pc(wil ik dus draadloos doen)
livebox: modem en router in 1.
linksys WAG160N

software: pc:vista ultimate 64 bits
laptop windows xp 32 bits

De situatie:

Ik heb een adsl2 verbinding van Orange(Family) 20 mbit. Je krijgt bij je abonnement ook een live box. De live box werkt probleemloos nooit echt wat mee gehad. om de volle snelheid te halen heb je dus ook 2 aansluitingen de dsl en de Phone in(telefoonlijn) doe je dat niet haal je dus niet de volle snelheid(1,44 mb per seconde).

Nu heb ik een draadloze router gekocht namelijk:
Link: http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers

Op deze router zit maar 1 dsl aansluiting en als ik hem daarop aansluit krijg ik dus ook maar de helft van mijn snelheid.

Mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch draadloos kan internetten via mijn apparaten?

Ideeën

Wat ik dus dacht is er niet iets zoals: dat je zowel de dsl stekker en Phone line in 1 "iets"doet en dan stekker naar de linksys router.

alle ideeën zijn welkom als jullie verder vragen/opmerkingen hebben brand los :)

alvast bedankt. _/-\o_

How are you doing?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Je livebox is een modem, en die hoort exclusief bij de wanadoo pakketten.

De door jouw gekochte linksys is ook een modem. Helaas gaat dat niet werken icm Wanadoo, omdat je simpelweg de livebox MOET gebruiken

Je had aan een accespoint genoeg gehad (daarmee voeg je draadloos toe aan je livebox, en kun je 1 pc kabel en de rest draadloos aansluiten).
Een draadloze router had ook gekund, dan gebruik je m als switch/accespoint en kun je totaal 4 PCs aansluiten EN draadloos.

In jouw geval (de duurdere modem/router) kun je m wel gebruiken, alleen niet als modem.
- Configureer de modem een intern IP in de reeks van de livebox
- Zet DHCP uit op dat linksys ding
- Knup 1 van de 4 lanpoorten aan de livebox
- Beveilig je linksys

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals DJSmiley verteld lijkt me ook de juiste manier.

Maar ik snap alleen niet wat de TS schrijft over dubbele aansluiting en anders halve snelheid? Is het niet mogelijk om de volledige 20mbit te halen wanneer je gebruikt maakt van slechts 1 aansluiting op de livebox? Dat zou sowieso wel wat gek zijn voor mensen die maar 1 pc hebben lijkt me :)

• stftweaker
Noork schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:48:

Maar ik snap alleen niet wat de TS schrijft over dubbele aansluiting en anders halve snelheid? Is het niet mogelijk om de volledige 20mbit te halen wanneer je gebruikt maakt van slechts 1 aansluiting op de livebox? Dat zou sowieso wel wat gek zijn voor mensen die maar 1 pc hebben lijkt me :)
ik bedoel met die dubbele aansluiting het volgende: ik heb geprobeerd de dsl stekker in de linksys te doen. dan krijg ik maar 700 kpbs maximaal. zoals DJSmiley al zei je moet echt de live box gebruike en zowel je telefoon als de dsl erin doen anders krijg je geen volle snelheid en knalt je telefoon eruit als er gebeld wordt of opgenomen wordt.

@DJSmiley ik ga het vanavond even proberen ben nu aan het werk. nogmaals bedankt

How are you doing?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Noork schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:48:

Ik gok dat TS de DSL kant dubbel aansluit ofzo, en op een of andere (voor mij onduidelijke) reden DSL en phone-aansluitingen door elkaar haalt, waardoor de modem uiteindelijk op halve snelheid intraint. (en zo dus 'de halve snelheid' geeft)

• LuckY
  • Niet online
DJSmiley schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:24:
[...]

Ik gok dat TS de DSL kant dubbel aansluit ofzo, en op een of andere (voor mij onduidelijke) reden DSL en phone-aansluitingen door elkaar haalt, waardoor de modem uiteindelijk op halve snelheid intraint. (en zo dus 'de halve snelheid' geeft)
Hij vergeet er een splitter tussen te beuken :) , in de livebox zit namelijk ook een splitter.
Je moet niet perse de livebox gebruiken , maar dan verlies wel je support (hoeveel je er ook aan heb :+)

TS kan het besten zijn modem/router ruilen voor een Accespoint ... en dan de Ps3 en de laptop via wifi aansluiten (of er nog een goedkoop 10/100 switch bij kopen.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

VisionMaster

Security!

LuckyY schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:33:
[...]

Hij vergeet er een splitter tussen te beuken :) , in de livebox zit namelijk ook een splitter.
Je moet niet perse de livebox gebruiken , maar dan verlies wel je support (hoeveel je er ook aan heb :+)

TS kan het besten zijn modem/router ruilen voor een Accespoint ... en dan de Ps3 en de laptop via wifi aansluiten (of er nog een goedkoop 10/100 switch bij kopen.
Het is onmogelijk om aan 1 aansluiting meerdere (A)DSL modems te gebruiken die op dezelfde frequentie band op die telefoonlijn functioneren. De aansluiting is bedoelt voor 1 modem. Nothing more, nothing less.

Dus een router kopen zou al niet de beste keuze zijn, maar een router+modem combi is naar mijn persoonlijke mening zonde van het geld.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• stftweaker
nou jongens het is me gelukt ik weet nie hoe :P maar het is me gelukt heb nu overal internet en ook op me ps3 en laptop. helemaal top bedankt voor jullie aanwijzingen en tips enz.

mocht er nog iets fout gaan dan horen jullie vast van mij maar dat hoop ik natuurlijk niet sofar so good.

nogmaals bedankt _/-\o_

How are you doing?

Pagina: 1