Toon posts:

Onduidelijke crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik enkele maanden geleden mijn nieuwe 8800GT had besteld en in m'n pc gestoken had is m'n pc een beetje rare dingen beginnen doen. Hij crashte regelmatig tijdens het opstarten van zowel Vista als windows XP. Blue screens zoals 'BAD_POOL_CALLER' 'PAGE FAULT IN NON PAGED AREA' 'IRQL NOT LESS OR EQUAL' 'MEMORY MANAGEMENT' zijn hier al honderden keren op m'n scherm gekomen.

Eens m'n pc het opstart proces doorlopen heeft en alle services opgestart zijn en dan nog draait blijft hij ook draaien.

Ondertussen zit ik al met een nieuwe 8800GTS, een nieuw moederbord en nog steeds dezelfde errors! Memtest geeft geen enkele fout aan, harde schijven lijken ook in orde te zijn.

Tegenwoordig weigert m'n pc soms zelf te posten, dan blijven alle fans op 100% draaien en gebeurd er niks tot ik enkele keren opnieuw probeer op te starten. M'n pc is zelfs al eens bevroren terwijl ik in mijn bios zat!

Ik wacht nu nog tot m'n bestelling van 4Gb corsair geheugen binnen komt zodat ik daar het probleem ook al kan schrappen.

Momenteel zit ik dus met:
Asus P5K Pro
Intel E6400
3GB Corsair XMS2 667Mhz (binnenkort 4GB XMS2 800Mhz met lagere timings)
Asus 8800GTS 512Mb
Hiper 580Watt
2x Maxtor HD's

Hopelijk komt dit iemand 'bekend' voor en kan die me direct op het probleem wijzen?

Met veel dank!

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Je hebt toch wel Windows opnieuw geinstalleerd toen je het mobo etc. er hebt in gedaan?

Anders kun je nog even de hang en opstart troubleshoot doornemen.

Succes

[ Voor 31% gewijzigd door ZalmanLuci op 26-07-2008 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schijven zijn al meerdere keren volledig geformatteerd. Daar ligt het niet aan.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als eens aan een nieuwe A-merk voeding gedacht? (zoals Enermax, Seasonic)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Hiper dan slechte voedingen? Vond die voeding de max door: http://images.bit-tech.ne...world_psu/article_img.jpg

Zal er eens een andere aan proberen hangen.

Verwijderd

Je weet ook zeker dat dit geheugen door Asus wordt gesupport ?

Verwijderd

Topicstarter
Corsair staat toch met een hele reeks in hun lijst. Of het aan het geheugen ligt zal zich binnen enkele dagen uitmaken. Ik hoop dat ik niet m'n CPU ga moeten vervangen.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:50:
Heeft Hiper dan slechte voedingen? Vond die voeding de max door: http://images.bit-tech.ne...world_psu/article_img.jpg

Zal er eens een andere aan proberen hangen.
Via Tweakers.net Pricewatch kom ik terecht bij maar 1 Hiper 350W voeding bij 1 webshop,
http://tweakers.net/price...t/456?currFilters=&page=2
die nu inmiddels geen Hiper voedingen meer leveren. Waar heb je die 580W Hiper voeding vandaan? :?

EDIT:
Bij Newegg zijn ze niet allemaal zo positief over de Hiper 580W PSU:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817128013

[ Voor 10% gewijzigd door bitshape op 27-07-2008 01:28 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Begin meer en meer te denken dat het nog daar aan zou liggen. Voor m'n 8800GT zat ik met een 6700GT en die had geen extra kabel nodig van de voeding. En sinds ik die nodig gehad heb is pc raar beginnen doen dus wie weet.

Heb die voeding gekocht bij forcom, maar mijn voeding staat niet meer op de Hiper site... Misschien eens nadenken om een corsair voeding te kopen :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat en dingen uitprobeert voor je een topic opent op GoT. Ipv in het ledige te filosoferen over wat het *zou kunnen* zijn, kun je beter gewoon zelf aan de slag gaan om onderdelen uit te sluiten. Ik lees niets over wat je zelf gedaan hebt, niets over wat je opgezocht hebt. Je vermoedt je geheugen maar hebt zelfs Memtest niet gedraaid.

Begin dus eens met de troubleshooter door te nemen (niet lezen, doen!), dan kom je geheid een stuk verder.

Overigens hoort een topictitel op GoT informatief te zijn. Deze is zo onduidelijk voor ons als de crashes blijkbaar voor jou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 27-07-2008 11:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.