hoge ping / packet loss + continue sturen van data

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Op de een of ander manier heb ik plots veel last van trage internet

Een ping naar bijv. google.com liet zien dat er een ping is van 3000+ ms wat normaal 18ms hoort te zijn
daarnaast zie ik veel packet losses

Als ik naar mijn internet connectie kijk zie ik dat er constant data wordt verstuurd dat incrementeel omhoog gaat van 1kb naar 100+ kb......

heb een cc cleaner van de registry gedraaid, heb adware verwijder programma gedraaid en dan nog blijft het data sturen en krijgi k hoge ping

Het vreemde is nog dat wanneer de pc opnieuw wordt opgestart (en dus niet bij disconnects /reconnects van de internet connectie) dat het voor de eerste 5 min wel werkt....en daarna weer niet

heb ook al overbodige programma's , firewall's en anti virus progs. uitgeschakeld

waar kan dit nog meer aan liggen??

aan de modem en bekabeling niet, want ik heb al een monteur naar laten kijken en als die met zijn laptop via mijn modem/bekabeling internet dan werkt het weer wel gewoon !

Alle hulp is welkom !

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
hoe zit het met je 'nodige' programma's naast al die overbodige die je al uitgeschakeld hebt. Heb je een p2p programma aanstaan, een voip telefonieprogramma, een electronische televisiegids die zn updates begint down te loaden, automatische windows updates, een viruschecker, enzovoort?

M'n glazen bol is vandaag niet zo klaar als een zonnetje. Misschien moet je eens wat meer info geven. Een process list bijvoorbeeld. Met diezelfde process list kun je trouwens ook googlen.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
installeer eens netlimiter ofzo. dan krijg je een overzicht van bandwidth per thread (da's een stukje draaiend programma). Zo kun je zien welk programma nou je bandwidth eet. En als het een nuttig programma is, maar toch storend vanwege dus die bandwidth, dan kun je ze .. tadaaa .. limiten.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

En kijk gewoon eens met netstat wat er allemaal openstaat. Begin bij de basics.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
netstat was ik inderdaad vergeten!
begon al met tcp monitoren te prusten, maar daar zag ik ook niets vreemds

ik draai geen voip/torrent of al die andere programma's.
Alle onnodige dingen heb ik van de processes ook beeindigd tot het noodzakelijke

in netstat zie ik 4 verwijzingen naar localhosts en dan ip adres 63.245.209.121, deze verwijst vreemd genoeg gewoon naar firefox, daarnaast 2 naar omniture.com

denk dus dat het door die omniture gaat.... zal even verder 'zoeken' en kijken of het daadwerkelijk dat is

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
heb netlimiter geinstalleerd en heb alles geblocked.... zie nog steeds dat mijn network utilization in task manager zo'n 0,45% tot 0,33% schommelt... dat hoort niet

toen alles echt uit stond bij netlimiter heb ik nogmaals netstat ingetikt en zie dat er verwezen wordt naar unassigned-82-208-48-177.casablanca.cz

eventjes casablanca.cz opgeroepen en kan me bij god niet voorstellen welk programma daarnaartoe verwijst....

is het mogelijk dat er een hardnekkiger trojan erop zit? heb al ad-aware gedraaid maar die vond niets

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

eventjes casablanca.cz opgeroepen en kan me bij god niet voorstellen welk programma daarnaartoe verwijst....
Die site ziet er naar mijn mening uit als een site van een ISP, en te zien aan het subdomein is het een klant van die provider. Mijn eigen pc is zo ook te bereiken via cable-#-#.zeelandnet.nl (#=deel van ip-adres).

Dus je hebt een programma open dat contact zoekt met een klant van casablanca, dus dat zou inderdaad een trojan kunnen zijn.

edit: 82.208.48.177 lijkt me trouwens wel het ip-adres waarmee contact wordt gezocht. Even in de adresbalk neergezet en ik kom op de site van NetLimiter terecht. Tadaa!

[ Voor 15% gewijzigd door dcm360 op 26-07-2008 19:38 ]

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou, als ik even helemaal niets draai
Geen browsers, geen overbodige programma's en echt zo kaal mogelijk... dan zie ik dat er alsnog steeds een constante stroom data wordt 'verstuurd' steeds.
Het is wel maar enkele kb's in het begin, maar stijgt toto 80kb of iets na 5 minuten.

Heb gegekeken in netstat en zie alleen 4 localhosts staan, dit is vrij normaal.
Met netlimiter is niet te zien welke programma wat stuurt/ontvangt....

Het is toch vreemd dat zelfs netstat niets laat zien?
Als er ook maar iets wordt verstuurd dan is dat ook in netstat zichtbaar, ook als is het een trojan of virus die dat doet

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Mogelijk een trojan of zelfs een rootkit.

Draai eens de online scan van F-secure.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1