Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Zelf heb ik een Nokia E70 met meerdere browsers erop:

- ingebouwde browser
- Opera Mobile 8.65
- Opera Mini 4.1
- Teashark build 419

Waar het om gaat is dat de eerste drie een user agent hebben die er voor zorgen dat je van veel sites 'gedwongen' wordt om alleen hun mobiele site te bekijken, je hebt geen keus. Een sprekend voorbeeld is de krant DAG als je in de krant zelf een linkje vindt en je typt deze in een van deze 3 browsers dan kom je op een sterk uitgeklede wap hoofd pagina met niets over het desbetreffende onderwerp. Hetzelfde geldt voor www.telegraaf.nl, www.spiegel.de. Er zijn ook sites die je de keuze laten zoals bijv. www.hyves.nl. Andersom op de volledige sites heb je wel de keus om naar de mobiele site te gaan (zoals de NS m.ns.nl die ik ook op mijn computer gebruik). De oorzaak ligt in de user agent die je als gebruiker niet kunt kiezen tussen 'mobiele' en 'desktop' browser. Een heel eenvoudige optie om in te bouwen toch ?
Je kunt het op je computer uittesten door IE of FF een user agent te laten afgeven als:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Symbian OS / Nokia E70)
Vreemd want deze browsers geven zich uit als 'full web' browsers ? En ik ben niet de enige blijkt uit het Opera Mini forum:

http://my.opera.com/commu...=0&y=0&id=111&sortby=last

Om een 'volledige' site te lezen op mijn mobiel gebruik ik Teashark (minstens even goed als Opera Mini, veel beter dan ik verwachtte) of een proxyserver waarop PHProxy staat die een Firefox 3 user agent uitgeeft.

Wat zijn jullie meningen / ervaringen ?

[ Voor 5% gewijzigd door skatebiker op 26-07-2008 12:57 ]