Toon posts:

VoIP probleem - tiptel 22 SIP i.c.m e-tech adsl modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal,

Ik heb een tiptel cyberbox 22 SIP gekocht om zo i.c.m voipbuster 'gratis' te kunnen bellen via de telefoon.
Hardwarematig is alles goed aangesloten, alleen de software (webconfiguratie) krijg ik niet goed aan de praat.
Volgens de handleiding is de meest handige oplossing om de adsl modem/router automatisch ip adressen uit te laten delen (dhcp), en dat gebeurt ook gewoon goed (volgens eigenschappen netwerkverbindingen op mijn pc). Verder heb ik alleen in de modem/router de poort 5060 opengezet.

Vervolgens kan ik gewoon inloggen in de tiptel cyberbox, via het standaard ip 10.0.0.2 (die overigens ook hetzelfde is als van mijn e-tech router/modem ... ?), en daar de instellingen 'goed' zetten volgens de handleiding.
Het gaat fout op het moment dat de cyberbox de wan instellingen moet overnemen van de modem/router. op dat moment gaat hij zoeken naar het ip adres (10.0.0.3, onderaan de browser is dat te zien) waar hij dus niks kan vinden.
Het ip adres in de router/modem veranderen naar 10.0.0.3 had als gevolg dat helemaal niks meer werkte..

Mijn concrete vraag is eigenlijk, of er mensen zijn die hetzelfde apparaat hebben en de juiste instellingen weten voor de router/modem, tiptel cyberbox en event. pc. Want de handleiding/site van tiptel, is wel heel erg beperkt in uitleg en probleemoplossing.
Of toelichtingen kunnen geven wat er precies gebeurd, en of ik misschien een statisch ip adres moet toekennen aan de cyberbox en/of pc.

Het netwerk bestaat uit 1 pc die eerst direct was aangesloten op de router/modem, maar die is nu rechtstreeks aangesloten op de cyberbox.

plaatje: waar 10.0.0.3 nu staat hoort volgens mij het ip adres te staan dat ik van de provider heb gekregen...
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/9011/tiptel1is7.th.jpg

alvast bedankt! :)