Typhone, lege doos geleverd

Pagina: 1
Acties:

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

2 weken terug heb ik voor de verjaardag van mijn vriendin een Nokia 6300 besteld bij Typhone. Door voorraadproblemen werd de telefoon pas woensdag verzonden en kon ik hem pas vanochtend ophalen. Precies op tijd dus... Maaar helaas, bij het openmaken van het pakket bleek dat de telefoon en de accu ontbraken. Verder was de doos van de telefoon in goede staat (niet verzegeld) en was de verzenddoos ook ongeopend en in perfecte staat.

Heb typhone nu gemaild, maar heb zo'n bang vermoeden dat dit een lang verhaal gaat worden. Uiteraard baal ik hier nog meer van omdat het een kado is voor mijn vriendin. En ik vandaag op haar verjaardag met lege handen sta.

Hebben jullie hier ervaring mee en eventuele tips voor me?

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 26-07-2008 11:14 ]

Verwijderd

Ten eerste, was je zending verzekerd?

Ten tweede moet je Typhone DIRECT(!) bellen (niet mailen, dat kan later in alle details). Leg de situatie uit en kijk hoe Typhone daar op reageert. Misschien hebben ze het vaker meegemaakt, misschien was het gewoon een foutje. Weigeren ze het te geloven? Zeg dat ze niet geleverd hebben en dat je je anders genoodzaakt ziet om hen schriftelijk in gebreke te stellen.

Ten derde, houdt ons op de hoogte van het verloop ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 19:53 . Reden: spelling.. ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Loopt wel los denk ik met Typhone, dat zijn geen prutsers daar.. Ik geloof wel dat ze dit netjes op zullen lossen.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24
Eerst bellen inderdaad. Met bellen kom je echter in contact met het bedrijf dan via e-mail. Telefonisch kan je emoties aanvoelen en emoties teruggeven. Via mail zijn emoties multi-interpretabel en geven veelal onbedoeld een verkeerde werking.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32
Nokia telefoons zijn trouwens nooit verzegeld, dus dat kan wel kloppen in ieder geval :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Typhone kan je niet bellen op zaterdag ;)

Maar denk inderdaad dat je daar wel uitkomt, zijn inderdaad geen prutsers daar, zoals hier al gezegd werd :P

[ Voor 14% gewijzigd door Klippy op 26-07-2008 20:03 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 20:11
Iedere Nokia die ik heb gekocht (en dat zijn er nogal wat) hebben allemaal een plakkertje op de doos gehad als verzegeling.

• Sander
  • Niet online
Ik heb ze inderdaad geprobeerd te bellen, maar zijn dicht op zaterdag. Maar reken maar dat ik het direct maandagmorgen ga doen. Pakketje was aangetekend verzonden, dus volgens mij dan ook automatisch verzekerd tot 450 euro.

Heb wat research gedaan vandaag en ben erachter gekomen dat indien de verpakking onbeschadigd is (wat zo was) en na opening blijkt dat de inhoud niet volledig is oid dat dit verantwoordelijkheid is van de verkopende partij. Ik heb er tot nu toe ook alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Heb al vaker besteld bij typhone zonder problemen. Helaas doen de aftersale scores in de pricewatch wat anders geloven...

En ja, ik zal jullie op de hoogte houden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 27-07-2008 00:34 ]

• Sander
  • Niet online
Vandaag telefonisch contact gehad met Typhone. Ze hebben het in onderzoek. Wat me opviel was het gemak waarmee mijn klacht werd aangehoord en aangenomen. Kreeg het gevoel dat dit iets was wat vaker gebeurde en weet niet of ik daar nou blij van moet worden...

Zoals het er nu naar uitziet kunnen ze me woensdag meer vertellen. Ik ga er zelf vanuit dat ze me dan wel een volle doos op willen gaan sturen...

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 19:40

bord4kop

maximaal 100KB!

Even iets;

Als de doos leeg is, zijn de porto kosten toch ook lager?
Daar is het dan toch direct aan te zien?

Mits de doos leeg verzonden is natuurlijk, niet als er een postbode halverwege het traject zichzelf heeft getrakteerd...

Sterkte i.i.g!

| Security Management |

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Pakketpost is verzekerd tot 10 kilo gewoon 7,95. Pas boven de 10 kilo krijg je gradaties.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

kijk uit met het verzekeren van post bij tnt. Dit gaat op gewicht tenzij er bij het verzenden is aangegeven wat de waarde is van het pakket. Anders krijg je voor je telefoon maar een paar euro terug.

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:57:
kijk uit met het verzekeren van post bij tnt. Dit gaat op gewicht tenzij er bij het verzenden is aangegeven wat de waarde is van het pakket. Anders krijg je voor je telefoon maar een paar euro terug.
De verpakking was ongeopend en in goede staat. In mijn ogen treft de TNT dus geen enkele blaam. Daarnaast neem ik aan dat een organisatie zoals Typhone.nl het opgeven van de waarde van een pakketje wel goed doet.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 17:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MsG schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:43:
Pakketpost is verzekerd tot 10 kilo gewoon 7,95. Pas boven de 10 kilo krijg je gradaties.
Zelfs dan nog niet, t/m 30 kilo is het 11,95.

Verwijderd

sander- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:08:
[...]

De verpakking was ongeopend en in goede staat. In mijn ogen treft de TNT dus geen enkele blaam. Daarnaast neem ik aan dat een organisatie zoals Typhone.nl het opgeven van de waarde van een pakketje wel goed doet.
Maar het pakket was niet verzegeld??? En jij hebt het aangenomen. Wijze les. Als je een pakketje krijgt kijk of er verzegeling op zit ------> zo niet kijk dan samen met de bezorger wat er in het doosje zit. Nu kan je alleen maar hopen dat tyfoon coulant is en je helpt. Jij hebt namelijk het pakketje aangenomen maar verder niet gelet op de verzegeling.

Wat is het verschil tussen een kapotte doos zonder telefoon en een doos die intact is zonder telefoon?? Niks zo lang jij niet controleert of de inhoud/zegel juist is.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:53
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:15:
[...]

Maar het pakket was niet verzegeld??? En jij hebt het aangenomen. Wijze les. Als je een pakketje krijgt kijk of er verzegeling op zit ------> zo niet kijk dan samen met de bezorger wat er in het doosje zit. Nu kan je alleen maar hopen dat tyfoon coulant is en je helpt. Jij hebt namelijk het pakketje aangenomen maar verder niet gelet op de verzegeling.

Wat is het verschil tussen een kapotte doos zonder telefoon en een doos die intact is zonder telefoon?? Niks zo lang jij niet controleert of de inhoud/zegel juist is.
Volgens mij is het pakket zelf in orde. Alleen de doos die in het pakket zat was niet (meer) verzegeld...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Maar dan nog, je moet eerst tekenen, en dan nog heeft de bezorger de verantwoordelijkheid niet, hij is slecht degene die het pakketje aflevert

Elect a clown, expect a circus.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:18

Petuhr

FreeBSD

Mijn 2 nokia 6300's werden ook geleverd in een niet verzegelde nokia doos ( dus niet die van de bezorging )

Verwijderd

[...]

Ehm, sinds wanneer zouden bezorgers dat moeten doen? De meeste pakketten zijn niet verzegeld met een officiële sticker. Waarom zouden bezorgers moeten kijken of telefoons, en dan ook nog van een bepaald merk, wel of niet verzegeld zijn? Dat kunnen ze toch allemaal niet bijhouden joh.

• Sander
  • Niet online
Even verduidelijken:

De kartonnen doos waarin de telefoon (inclusief Nokia doos) verzonden werd was keurig afgesloten en ongeopend. De Nokia doos die erin zat was niet verzegeld. En dat is dus inderdaad niet de verantwoording van TNT/Bezorger aangezien die niet in het pakketje mogen/kunnen kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Sander op 29-07-2008 10:38 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik meende laatst op mijn nokia doos gezien te hebben "accepteer alleen ongeopende verpakkingen" maar die telefoon kwam ook rechtstreeks van KPN af dat was denk ik het verschil, die grissen hem van de plank af en versturen dat ding, bij een reseller gaat de doos eerst open om te controleren o.i.d

Elect a clown, expect a circus.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32
Slasher schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:46:
Ik meende laatst op mijn nokia doos gezien te hebben "accepteer alleen ongeopende verpakkingen" maar die telefoon kwam ook rechtstreeks van KPN af dat was denk ik het verschil, die grissen hem van de plank af en versturen dat ding, bij een reseller gaat de doos eerst open om te controleren o.i.d
Juist andersom. KPN doet eigen zegels op door hun verkochte telefoons :)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Dit klinkt mij toch allemaal of het bij typhone in het magazijn fout gaat. En da's of een domme fout geweest of ze hebben misschien wel last van een inpakker met plakkerige vingers. Moeten ze zelf uitzoeken, het gaat erom dat er voor Sander_ een oplossing komt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Sander
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:46:
Andersom, KPN etc maken ze open om hun eigen software etc erin te schieten...
Wijnands schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:39:
Dit klinkt mij toch allemaal of het bij typhone in het magazijn fout gaat. En da's of een domme fout geweest of ze hebben misschien wel last van een inpakker met plakkerige vingers. Moeten ze zelf uitzoeken, het gaat erom dat er voor Sander_ een oplossing komt.
Jupz, dat is ook mijn gedachte... Voor zover ik zelf kan zien maken ze ook gebruik van een tussenpartij voor de handling van hun producten, dus misschien dat het daar mis gaat. Ik wacht het morgen even af en houdt jullie op de hoogte.

• Sander
  • Niet online
Vanochtend gebeld door Typhone. Ze hebben het gewicht van het pakket gecontroleerd intern en bij TNT, hieruit bleek dat het pakket leeg richting TNT is gegaan en dat het dus intern bij Typhone is misgegaan. Ik krijg nu vandaag een nieuw toestel opgestuurd.

Ik ben in ieder geval erg blij dat er een oplossing is nu en wacht met smart af of ik nu een volle doos krijg :P

Verwijderd

sander- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:36:
[...] Wat me opviel was het gemak waarmee mijn klacht werd aangehoord en aangenomen. Kreeg het gevoel dat dit iets was wat vaker gebeurde en weet niet of ik daar nou blij van moet worden...
Da's vast gewoon professionalisme geweest :) Net als dat ze het goed hebben afgehandeld mbt de gewichtscontrole bij TNT.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
sander- schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:35:
Vanochtend gebeld door Typhone. Ze hebben het gewicht van het pakket gecontroleerd intern en bij TNT, hieruit bleek dat het pakket leeg richting TNT is gegaan en dat het dus intern bij Typhone is misgegaan. Ik krijg nu vandaag een nieuw toestel opgestuurd.

Ik ben in ieder geval erg blij dat er een oplossing is nu en wacht met smart af of ik nu een volle doos krijg :P
Mooi man!
Vond het al een bizar verhaal. Trouwens een supertelefoon die Nokia 6300. Heb hem nu ook een week via Typhone en bevalt me super. >:)

P.S. Hou je ons op de hoogte? ;)

• Sander
  • Niet online
Oops, even vergeten te updaten, was te blij :P

Ik heb woensdag 2 x gebeld en uiteindelijk voor donderdag een oplossing toegezegd gekregen... Dit was dat ze direct het gewicht van het pakketje dat bij hun de deur uit gegaan is en het pakket bij TNT gingen vergelijken. Hieruit bleek dat de doos dus al leeg naar TNT is gegaan.

Dus is er donderdag gelijk een nieuw toestel naar me gestuurd en ik heb de lege doos teruggestuurd. Eind goed al goed, nu alleen nog even mijn geld voor het terugsturen terug krijgen, maar ook daarmee verwacht ik geen problemen. Goed opgelost dus :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:14
Dat zou idd wel héél mooi zijn, als ze je het bedrag voor terugsturen overmaken.
Hoewel ik er niet om gevraagd zou hebben.
Pagina: 1