Onstabiel Wifi XP beter als Vista

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Situatie:
-Scouting kamp terrein
-Wifi in 1 van de gebouwen, dit kunnen we over een redelijke afstand gebruiken.
-Is toch erg onstabiel
-Vista laptop krijgt vrijwel geen internet verbinding, wel een correct IP etc.
-Vista laptop lijkt het beter te doen als xp laptop al verbonden is.

-Hoogste draadloze verbidings snelheid is 11 mbit, dus ik gok dat het een oude accespoint is.

Ik krijg mogelijk in 1 van de komende dagen toegang tot het accespoint, ik wil mijn mijn eigen accespoint het netwerk ook nog uitbreiden. (weet iemand of een belkin accespoint het ook gewoon doet in combinatie met een ander merk?)

Heeft ieman iets zinnigs te zeggen aangaande het niet online kunnen komen met een vista laptop?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als er veel packetloss is krijg je wel een IP maar kan je geen verbinding krijgen.
Hoe wil je de belkin gaan aansluiten als jij 50 meter lange UTP kabel trekt en dan daar je Belkin accespoint plaats kan er weinig mis gaan. Wil je echt naar Dingen zoals WDS gaan kijken zit er een risico in dat het fout gaat.

Welke Beveiliging gebruik je trouwens op het Accespoint ?

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb nu weer een andere situatie. Ik vond in 1 van de gebouwen een utp aansluting. Hier heb ik nu mijn accespoint aan gehangen, en nu perfecte verbinding. Alleen krijgen de XP laptops hier geen verbidinging mee, komt mede door slechte/geen toewijzing van IP. Maar ik heb nu een andere leidings lid die diep in de ICT zit, dus die laat ik er ook ff naar kijken.

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
het verschil door die laptops kan ook komen door verschil in kwaliteit van de netwerkkaartjes.