Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oude iPhone met sim-only of nieuwe iPhone met t-Mobile ?

Pagina: 1
Acties:

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Binnenkort loopt mijn voormalig Orange abbo af en nu zit ik een beetje gigantisch met een dilemma. Ik wil of een sim only abbo met een onbeperkte databundel, dus zonder FUP die ik gegarandeert overschrijdt, of een abbo met toestel.

Het enigste toestel dat ik zou willen hebben buiten de iPhone is een HTC Touch Diamond. Nu heeft mijn vriendin gisteren een nieuw abbo afgesloten met een gratis Touch Diamond en onze kruinen beginnen na 1 dag toch al flink wat extra grijze haren te vertonen. Maw, de Touch Diamond is voor mij definitief geen optie meer. De iPhone werkt gewoon zoveel makkelijker/beter/intuitiever dan de windows mobile based HTC's die ik de laatste 4 a 5 jaar gehad heb imho.

Het is bekend dat de nieuwe iPhone 3G alleen verkrijgbaar is met een T-Mobile abbo. Echter ook daar heb ik de nodige slechte ervaringen mee. Mijn vriendin heeft daar een aantal jaar geleden een abbo gehad waarbij na 3 a 4 maanden een keer een rekening is blijven liggen. Die is daarna gewoon op tijd betaald maar t-Mobile vond het toch nodig om alle 090x nummers (en alle andere nummers in die categorie) blijvend te blokkeren totdat t-Mobile vond dat je goed betaalgedrag vertoonde. Uiteraard is dit onveranderd gebleven tot het einde van het contract. Daarna is zij over gegaan naar Orange. Ook heb ik bedrijfsmatig een Orange abbo afgesloten vorig jaar. Hierbij stond echter een dienst aan die ik sinds ik het abbo heb NIET krijg uitgeschakeld. Op geen enkele manier, niet via de website, niet via de klantenservice, niet na een brief met een ingebreke stelling (die ook niet gehonoreerd werd). Genoeg negatieve ervaringen met t-Mobile dus.

Stel ik zou me over de slechte ervaringen met t-Mobile heen kunnen zetten, dan zit ik nog met het probleem dat ik mijn huidige 2G iPhone van mijn vriendin als verjaardagskado heb gekregen. Zij vind het alles behalve fijn als ik nu weer een nieuwe iPhone ga kopen en mijn kado dus teruggeef aan haar (ze verruilt de Touch Diamond maar wat graag voor een iPhone).

Met andere woorden een behoorlijk dilemma. Ik zou dan graag ook van jullie wat commentaar, misschien kritiek en eventueel suggesties horen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
C.44 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:15:
...
Ook heb ik bedrijfsmatig een Orange abbo afgesloten vorig jaar. Hierbij stond echter een dienst aan die ik sinds ik het abbo heb NIET krijg uitgeschakeld. Op geen enkele manier, niet via de website, niet via de klantenservice, niet na een brief met een ingebreke stelling (die ook niet gehonoreerd werd). Genoeg negatieve ervaringen met t-Mobile dus.
Het niet uit kunnen schakelen van een dienst van Orange heeft niet veel met T-Mobile te maken, lijkt me.
Stel ik zou me over de slechte ervaringen met t-Mobile heen kunnen zetten, dan zit ik nog met het probleem dat ik mijn huidige 2G iPhone van mijn vriendin als verjaardagskado heb gekregen. Zij vind het alles behalve fijn als ik nu weer een nieuwe iPhone ga kopen en mijn kado dus teruggeef aan haar (ze verruilt de Touch Diamond maar wat graag voor een iPhone).

Met andere woorden een behoorlijk dilemma. Ik zou dan graag ook van jullie wat commentaar, misschien kritiek en eventueel suggesties horen.
Of je relatie eventueel een deuk oploopt van het teruggeven van een cadeau, lijkt me geen onderwerp voor een topic in het tech-gedeelte van GoT.

Het lijkt me het meest nuttig om het daar eerst met je vriendin over eens te worden. Vervolgens weeg je voor jezelf af of je nog met T-Mobile in zee wilt of niet. Als laatste optie zou je nog een (prepaid-) iPhone uit Italië kunnen halen, en bij Vodafone een abonnement nemen.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Ik schrijf het probleem met die dienst van Orange toe aan t-Mobile omdat t-Mobile onlangs Orange heeft overgenomen. Je kunt dat ook heel duidelijk merken in de manier van te woord staan bij de klantenservice.

Het gaat hier om het ongevraagd krijgen van een gespecificeerde rekening. Ik heb me laten vertellen dat t-Mobile naar haar klanten wel een brief heeft gestuurd dat de papieren rekening tegenwoordig betaald moet worden. Mij is dat niet verteld bij het afsluiten van het abbo en ik heb ook geen brief gezien. Daarbij komt dat ik op mijn andere abbo van orange geen gespecificeerde rekening krijg, maar wel een papier factuur krijg toegestuurd maandelijks.

Dat is wat ik t-Mobile aanreken maar dat is niet waar 't topic over gaat. Ik ben op zoek naar alternatieven voor het iPhone abbo. Gewoon een 1 of 2 jarig abbo, en dan zonder datalimiet en zonder FUP.

Ik ben echter niet van plan weer een behoorlijk bedrag neer te tellen voor een iPhone aangezien ik dat 2 maanden geleden ook al gedaan heb. Daarnaast ben ik geen fan van Vodafone maar ik weet ook niet of die een FUP hanteren. Volgens mij namelijk wel, en dan zit je op maximaal 10 keer gemiddeld. En niemand die je kan vertellen wat gemiddeld is. Bij het afsluiten van 't abbo van m'n vriendin hebben we het gevraagd waarop de verkoopster heeft rondgebeld en nergens een duidelijk antwoord kreeg. Alleen heb ik de laatste dagen al meer gelezen dat bij KPN de FUP overschreden zou worden bij meer dan 200mb per maand. 3 Waarschuwinging krijg je dan per sms en ga je er dan nog overheen betaal je 10 euro per MB.

[ Voor 29% gewijzigd door C.44 op 26-07-2008 11:02 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
OK, ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met een provider. Als dat zo is, dan zou ik ook naar een ander gaan. Je moet jezelf de vraag stellen hoe consequent je in dit soort zaken werkelijk bent. Als de fabrikant van een telefoon die je graag zou willen hebben, je óók een poot wil uitdraaien door het toestel simpelweg niet aan anderen te leveren, en gebruik van het toestel bij een andere provider zoveel mogelijk als wettelijk wordt toegestaan tracht tegen te werken, dan zou ik dat hele toestel wellicht niet eens meer willen. Hoe mooi het eventueel ook werkt. Je wéét dan dat je simpelweg teveel betaalt, doordat er geen concurrentie is, maar die afweging moet je zelf maken. Dat kunnen wij niet voor je doen.

Zoals gezegd, die constructie die Vodafone hanteert zou een uitweg kunnen bieden. Hoe het dan zit met updates en dergelijke, moet je zelf even uitzoeken.

Is T-Mobile overigens niet de enige zonder FUP? Dan nog tot op zekere hoogte, lijkt me. Als je continu de volle bandbreedte benut, zullen ze op een gegeven moment wellicht toch even komen informeren. Eerst was er een handig centraal topic voor data-abonnementen, nu moet je alle topics per provider zelf bij elkaar gaan zoeken en doorlezen, wat vooral bij kleine onbekende providers heel lastig kan zijn.