Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC starten bij bellen.(sitecom modem dc-015 PME support)

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb modem sitecom dc-015 gekocht.

Ik heb deze in mijn pc gestopt (PCI).
Ik wil dat bij bellen mijn pc aangaat. Dus bij advanced gekeken en het vinkje 'allow this device to turn on the compter' aangevinkt.

Volgens de datasheet van sitecom ondersteund deze modem PME#.
Ik heb in de BIOS PME enabled en getest dmv mijn netwerkkaart (deze ondersteund WOL via PME).

Mijn pc slaat aan via het netwerk. Maar via bellen doet hij niks. Athans de telefoon die ik in de hoorn uitgang heb aangesloten gaat over maar mijn pc gaat niet aan.

Kan iemand mij helpen. Ik ben al de hele avond bezig :'( Ik kom er niet meer uit _/-\o_

Jochemmol

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dat heette vroeger volgens mij Wake-on-Ring in de biossen.

WOL heeft er niets mee te maken, de L staat voor LAN

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij kan dit niet met een intern modem.

Als de PC uitstaat, staat ook het modem uit, en kan deze dus geen signaal op de com-poort gooien.

Als je een extern modem hebt, kan het wel, want je laat dan gewoon je modem aan staan, en die geeft het signaal op de compoort waardoor deze dan aan gaat.

Zoals DJSmiley zegt: WOL = Wake On Lan, staat dus los van WOR.

Ey!! Macarena \o/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
RaZ schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:52:
Volgensmij kan dit niet met een intern modem.

Als de PC uitstaat, staat ook het modem uit, en kan deze dus geen signaal op de com-poort gooien.

Als je een extern modem hebt, kan het wel, want je laat dan gewoon je modem aan staan, en die geeft het signaal op de compoort waardoor deze dan aan gaat.

Zoals DJSmiley zegt: WOL = Wake On Lan, staat dus los van WOR.
dmv PME kan dit volgens mij idd, dat is een soort wake-op-on-even-overdePCIbus.
Als PC uitstaat werkt dit (gok ik) niet, misschien wel vanuit standbye. Kun je onder apparaatbeheer niet ook iets opgeven bij eigenschappen van modem dat dat device de pc uit slaapstand mag halen?

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ja PME gaat via de pci bus.
Ja dat vinkje heb ik en staat aan.

De modem functioneert wel want als de pc uit staat dan bel ik mijn bc en dan gaat de telefoon af die op de hoorn ingan is aangesloten.

Jochemmol