Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Software RAID5 offline na restart

Pagina: 1
Acties:

• Mennie4
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-02-2022
Guys; vraagje!!
Ik heb mijn backup-data in software (Microsoft) RAID5 gezet; 9 schijven, totaaal 1.8TB. AMD Athlon 1.67 GHz, 512 Mb. Alles lopt heel stabiel... totdat ik weer opstart.Dan staat-ie altijd offline.

Als de PC gewoon uitgezet wordt, is de Array snel hersteld (binnen enkele seconden). Als de PC crasht duurt het ongeveer een dag (24 uur)...

Is dit normaal?? Moet ik dus elke keer als ik m aanzet de array apart opstarten? Of heb ik de instellingen verkeerd staan? En met name: na een crash zou ik toch graga sneller weer online zijn...

TX!

Sorry vergeten: Win XP Pro, aangepast WINNT --> SERVERNT.

[ Voor 5% gewijzigd door Mennie4 op 26-07-2008 00:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welke Windows versie heb je het?

En bij een crash lijkt het me logischer dat je dan een rebuild voor je kiezen krijgt ;)
Anyways: bij een softwarematig RAID volume over 9 schijven verdeeld kan ik me iets voorstellen dat het aantal schijven in dit geval een wat minder optimale setup vormt (staggered spinup van je schijven misschien? Dan zijn ze nog niet allemaal 'klaar' terwijl het OS reeds geboot is)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mennie4
9 schijven is inderdaad veel; maar de voeding is erop aangepast, en het draait allemaal OK zoalng Windows blijft draaien. Dus geen klacht dan. Het is alleen zo 'onhandig' om elke keer na opstart weer die schijven online te zetten...

Verwijderd

Mennie4 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:50:
9 schijven is inderdaad veel; maar de voeding is erop aangepast, en het draait allemaal OK zoalng Windows blijft draaien. Dus geen klacht dan. Het is alleen zo 'onhandig' om elke keer na opstart weer die schijven online te zetten...
Ja, maar hij zegt net, dat het misschein niet "goed loopt als Windows eenmaal draait" maar dat het misschien pas goed loopt als Windows al en paa seconden draait.

Volgens mij is er ook de mogelijkheid de volume manager dingen via de commandline te laten doen - effe op technet kijken of je daar wat kunt vinden en dan een scriptje schrijven wat een X aantal minuten na opstarten van de "server" alsnog het volume start?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet wel zeggen dat je lef hebt om zoveel data aan een unsupported hack toe te vertrouwen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
heck, raid 5 en windows XP dan moet je zoiezo al de Raid5 hack toepassen, ten eerst beveel ik al een server versie aan (windows/linux)en ten 2e een hardwarematige kaart, al zal die flink prijzig worden wil je al die schijven er op kunnen aansluiten....

• Mennie4
TX guys; ik ga kijken of ik wat met de command line kan regelen.

V.w.b. risico: maybe you're right... ik houd het in de gaten.
Pagina: 1