ultra wide scsi 3 met 1 hd, terminator nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi... als je een ultra wide scsi 3 kaartje hebt en een 9,1 gb ultra wide scsi 3 hdtje hebt... moet er dan ook aan t eind een terminator op de kabel ? hoe duur zijn die en waar te krijgen ?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je moet je kaart termineren (als die niet automatisch termineert) en je HD moet je termineren (meestal met een jumpertje)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 15:21
De meeste u3w Hd's hebben geen terminator aan boord. Ze kunnen wel termpower leveren.
Als je een u3w kabel gebruikt, dan moet je ook een u3w terminator gebruiken. O.a. SWW verkoopt die spullen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Veel lvd kabels, of in ieder geval die van mij heeft een ingebouwde terminator aan het eind van de kabel zitten. Dan moet je je devices dus niet termineren.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
MMM vaag... scsi is zeer rap maar ook erg vaag Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Moet ik nu wel of niet een losse terminator kopen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Als je maar 1 harddisk aan je scsi kaart hebt hangen, heb je geen terminator nodig.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[
MMM vaag... scsi is zeer rap maar ook erg vaag
Moet ik nu wel of niet een losse terminator kopen
Vaag? Dat valt gelukkig wel mee. Een SCSI kabel moet altijd aan beide uiteinden geterminated worden.
Jouw controller zit aan een uiteinde en staat standaard in 'auto' - aan die kant is de terminatie in orde.
Het andere uiteinde moet dus ook een terminator hebben. Sommige HD's hebben een terminator al aan boord, als je die enabled is jouw hele bus in orde en heb je geen extra terminator nodig.
Let wel op dat een terminator op het einde van een kabel zit. Een kabel met bijvoorbeeld vijf connectoren moet daarom met de eerste connector op de controller zitten en de terminator op de laatste connector.
Als jouw HD een ingebouwde terminator heeft moet het dus op de laatste connector worden aangesloten.

Als je deze hoofdregel van SCSI altijd in de gaten houdt - beide uiteinden geterminated - zul je geen last hebben van vage problemen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Je vergeet de regel van scsi ID's ;) :P
En als je een goede LVD kabel koopt, dan zit daar de terminator al op. (de terminator moet er vast op zitten, dus geen losse (moet volgens de scsi specifikaties :))

Eeuwige n00b

Verwijderd

Herhaal modus :

Met maar 1 schijf (dus ook zonder terminator op de schijf zelf) heb je geen terminator nodig.
Ik draai nu zelf op een adaptec 19160 met een IBM 18 gb U3W 10k schijf zonder terminator en zonder problemen.
Hoe het officieel moet is op zich niet zo belangrijk, dit functioneerd prima >:)

Verwijderd

Sluit hem btw. wel op het einde v/d kabel aan (veiligheids halve)

Verwijderd

da's gokken, kun je beter niet met dergelijke spullen doen, ik bedoel setje van bijna 2 duizend gulden, en je bespaart op een terminater ???????

da's pas vaag.

RGZ

MASH

p.s. probeer mensen niet te overtuigen van het feit dat iets technisch verkeerd doen goed is, dat brengt ze in twijfel.
Op donderdag 13 september 2001 20:18 schreef CrazyHank het volgende:
Herhaal modus :

Met maar 1 schijf (dus ook zonder terminator op de schijf zelf) heb je geen terminator nodig.
Ik draai nu zelf op een adaptec 19160 met een IBM 18 gb U3W 10k schijf zonder terminator en zonder problemen.
Hoe het officieel moet is op zich niet zo belangrijk, dit functioneerd prima >:)

Verwijderd

Bij deze config wordt meestel wel een terminator op de schijf gezet. En ach als je al zoveel hebt uitgegeven aan de componenten dan kan een terminator er ook wel af.

s6

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

het leuke is : ULTRA WIDE SCSI-3

dit is geen u160 u3w of whatever, maar gewoon ULTRA WIDE 40mb/s

misschien bedoelt hij dat wel, maar zoals het hier staat is het gewoon 40mb/s ultra wide

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:54
Op donderdag 13 september 2001 20:18 schreef CrazyHank het volgende:
Herhaal modus :

Zit er niet een auto terminate of zo-iets aan het einde van de LVD kabel?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1