Toon posts:

internet onbegrijpelijk traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,

ik hoop dat dit een probleem is dat ik hier mag posten en jullie misschien raad weten ;

sinds een paar dagen is mijn internet behoorlijk traag , vlieg ik van mijn ventrilo , krijg ik plotseling pieken van 2000 ms tijdens een online spel,

mijn opstelling en wat ik geprobeerd heb ;

telenet express ( motorola modem) , router voor 2 pc's ( Smc barricade broadband router 7004ABR ) , windows xp home , firewall van router stond uit.

windows firewall uitgezet

pc gescand op virussen met comodo antivirus up to date ; resultaat : niets gevonden

pc gescand op spyware met spybot search en destroy up to date : resultaat : niets

router gereset : geen verschil

router terug naar fabriekinstellingen gezet , opnieuw ingesteld : internet nog altijd even traag

pc rechtstreeks op het internet geplugt : internet nog altijd even traag 8)7

status telenet servers gecontroleerd : alles oke

modem telenet aan en uit gedaan ; geen verschil

ik ben ten einde raad en kan maar geen reden vinden waarom mijn internet plotseling zo uber traag werkt , hopelijk kan iemand me helpen

met vriendelijke groeten en dank op voorbaat

tim

Verwijderd

Topicstarter
extra noot : misschien dom om erbij te vermelden maar uiteraard zit ik niet op smallband

Verwijderd

Maak eens een tracert nationaal en internationaal en zie waar het misgaat. Overigens kan je provider ook bezig zijn met onderhouds werkzaamheden. Het hoeft dus niet perse altijd aan je eigen hard/soft te liggen :) Een tracert zegt vaak veel. Verder kun je even je ISP bellen om een lijnmeting te doen.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Je hebt jouw pc direct aan je modem gehangen zonder resultaat. Heb je ook andere pc's geprobeerd direct aan te sluiten? Werkt het hierdoor sneller of niet? Heb je continu last van vertragingen of af en toe?

Heb je de laatste dagen iets geïnstalleerd op je pc? Heb je iets vreemds gezien (denk aan plotselinge pop-ups of vreemd gedrag van je pc)?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit zullen jullie niet geloven , ik belde naar een maat van me om dit probleem voor te leggen en plots zei hij , hebben jullie digitale tv thuis ? met Digibox ? ik zei ja

het is een longshot, zei hij maar schakel die digibox eens uit, en test je internet nog eens.

Deze blijkt nu toch aanzienlijk ( ik hou de tafel vast ) op het ogenblik terug normaal te werken , ik begrijp er niets meer van om eerlijk te zijn :s ,

kan iemand hier klaarheid in scheppen?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 14:02 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm blijkbaar tevroeg gejuicht , vandaag terug ultra traag internet en af en toe netwerk time out of onmogelijk server te bereiken foutmeldingen terwijl de digibox uit ligt :s

hierdoor kan ik wel de conclusie trekken dat die vertragingen niet constant zijn ? wat ik daar dan moet uit concluderen weet ik niet

=> wanhoop nabij ondertussen :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:42:
hmm blijkbaar tevroeg gejuicht , vandaag terug ultra traag internet en af en toe netwerk time out of onmogelijk server te bereiken foutmeldingen terwijl de digibox uit ligt :s

hierdoor kan ik wel de conclusie trekken dat die vertragingen niet constant zijn ? wat ik daar dan moet uit concluderen weet ik niet

=> wanhoop nabij ondertussen :s
Yes, ik ben niet alleen ;) (ook Telenet klant) ...

Nu hier gaan geen andere tweakers denk ik antwoord op je vraag kunnen geven (tenzij het zou liggen aan je hardware die faalt). Maar er zijn vermoedens op het forum van de Telenet Klantenvereniging (Tik vzw) dat de snelheid pieken & dalen vertoond sinds dat telenet de snelheden / limieten heeft verhoogd (nieuws: Telenet verhoogt in stilte datalimieten en downloadsnelheden) en dat het netwerk sinsdien soms kuren heeft :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 00:53 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Als je nou eens een tracert maakt op het moment dat je er geen last van hebt en op het moment dat je er wel last van hebt dan kun je kijken waar het fout gaat met het internetverkeer, aangezien de hops aangeven welk verbindingspunt bij je problemen geeft ;) Dat kan je dan ook keurig netjes opslaan en aan je ISP zenden etc, wel zo handig als je zelf ook iets kan aangeven.

Maar zolang je niets doet en zelf niets probeert te achterhalen dan blijf je wanhopen en is een TS zoals deze overbodig, no offence :) :

http://www.multidesk.be/artikels/artikel/67/

Verwijderd

Topicstarter
hmm alvast erg bedankt voor jullie hulp :) leer graag bij :)

vanavond ramp avond tegenover gisteren dus even snel ervan geprofiteerd tracerts uit te voeren :)

hieronder 2 screenshots ;

telkens gaf mijn netwerkkaart en router aan dat ik verbonden ben met het net , doch surfen onmogelijk bij het eerste screenshot ,

http://img105.imageshack.us/my.php?image=screen1ca8.png

het 2 de screenshot is genomen na een halfuur waarop de boel plots terug laad maar dan wel ubertraag .

http://img105.imageshack.us/my.php?image=screen2yd4.png

na nog een half uur werkt mijn internet terug plotseling redelijk normaal, na nogmaals een tracert uit te voeren slechts 5 a 10 loss in de vierde access.telenet.be hop en hier en daar nog 2 tot 5 loss .

Wat concluderen jullie hieruit ? ik vermoed dat ik de problemen vertoon waar tweaker KimG op wees met de verwijzing naar de tik vzw website ?

; namelijk een erg onstabiel telenet netwerk sinds hun verhoging van snelheid en limiet ?

alvast enorm bedankt voor al jullie reacties ,

misschien voorbarig maar ik vrees ze een klant zullen kwijtspelen een dezer dagen.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
ten allereerst moet je bij zulke problemen eerst je eigen apparatuur uitsluiten.

open een command line en ping je Gateway ( ipconfig meld het gateway ip nummer )
zit hier packet loss op? Daarna ping je de tweede hop etc!

Als er problemen zijn met de gateway van de provider moet je de helpdesk eens bellen met dit probleem. je kan ipv een standaard ping ook pathping gebruiken naar een website. Dit is een makkelijke tool.

bv:
C:\>pathping www.sara.be -q 40

Usage: pathping [-g host-list] [-h maximum_hops] [-i address] [-n]
[-p period] [-q num_queries] [-w timeout] [-P] [-R] [-T]
[-4] [-6] target_name
die standaard in windows xp zit
Pagina: 1