Toon posts:

[2003/VISTA] VPN werkt niet MEER, 619 (andere locatie wel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Plotseling kan een gebruiker bij ons niet meer op de VPN server inloggen.
Hij heeft een Windows Vista laptop en de server is een Windows 2003 SBS.

Alle andere laptops kunnen vanuit thuis nog wel inloggen op de VPN server.
Hij kan met zijn laptop wel vanaf een andere internetverbinding inloggen op de server.
Een andere laptop kan op zijn internetverbinding niet inloggen op de VPN server.
Vanaf hem thuis kan er WEL ingelogd worden op een andere VPN verbinding.

Enige conclusie die ik heb is dat de server zijn IP adres niet meer accepteert. Alles is al herstart (modem, router, server ook zijn modem en router). Tevens heb ik op de server en op zijn laptop de VPN instellingen verwijderd en helemaal opnieuw ingesteld. Alle firewalls uitgeschakeld maar ook dat werkt niet.

Weet iemand iets wat ik over het hoofd zie?

Als ik zoek via Google of op het forum dan vind ik alleen maar oplossingen van zet je poort open of zorg dat GRE ondersteund word maar het heeft allemaal gewerkt en plotseling hield het op. En aanmelden op een andere VPN verbinding (ook een Microsoft 2003 SBS en op dezelfde manier VPN ingesteld) werkt het wel.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip :) Alvast bedankt.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het is niet een simpel geval dat op de betreffende modem/router de interne IP-range is aangepast, waardoor het verkeer wat naar de SBS-machine toe moet lokaal blijft ?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Of een probleem met fragmentatie ? Wat voor vpn verbinding is het ?

Verwijderd

Topicstarter
martinr schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:44:
Het is niet een simpel geval dat op de betreffende modem/router de interne IP-range is aangepast, waardoor het verkeer wat naar de SBS-machine toe moet lokaal blijft ?
Nee, intern is het 192.168.1.X en bij de server heel anders.
DukeBox schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:53:
Of een probleem met fragmentatie ? Wat voor vpn verbinding is het ?
Standaard Windows Server 2003 VPN. Dus niks met Cisco of zo.

Extra info:
Internet gebruiker: Chello
Internet server: Bbeyond

De gebruiker was 's ochtends via VPN ingelogd (van thuis naar zaak) en toen tijdens zijn sessie viel het internet op de zaak even uit. Na 5min was de verbinding weer up maar hij kon vanaf toen niet meer inloggen. Kan het zijn dat zijn sessie ergens niet netjes is afgesloten? Hoewel hij met zijn laptop op een andere verbinding wel kan inloggen en alle netwerkapparaten en server zijn herstart.

• DukeBox
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:04:
Standaard Windows Server 2003 VPN. Dus niks met Cisco of zo.
Dat bedoel ik niet, is het PPTP, L2TP/IPSEC, IPSEC.. en over standaard UDP of over TCP ? NAT-T aan ?

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Dat bedoel ik niet, is het PPTP, L2TP/IPSEC, IPSEC.. en over standaard UDP of over TCP ? NAT-T aan ?
PPTP volgens mij. Poort 1723 open TCP.
Dus in de router via NAT poort 1723 open gezet.

• DukeBox
PPTP heeft geen probleem met fragmentatie dus dat valt af. Overigens zou ik je wel adviseren te kijken naar L2TP over IPSEC, PPTP heeft een paar zwakke plekken.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:18:
PPTP heeft geen probleem met fragmentatie dus dat valt af. Overigens zou ik je wel adviseren te kijken naar L2TP over IPSEC, PPTP heeft een paar zwakke plekken.
Okay, bedankt voor de tip. Toevallig ook nog een idee hoe ik deze gebruiker weer z.s.m. aan het werk krijg...

• DukeBox
Laat hem eens een trace doen naar je VPN ip. Dan weet je tenminste of de routering klopt.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:39:
Laat hem eens een trace doen naar je VPN ip. Dan weet je tenminste of de routering klopt.
Ja de trace gaat goed. Ook als ik met mijn laptop naar die gebruiker thuis ga kan ik niet meer inloggen. Ik heb Windows XP. Krijg ook foutmelding 619. Bij mij thuis kan ik WEL inloggen via VPN.

Ik vertrek vandaag voor 2 weken op vakantie dus zal niet snel reageren :) Toch bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1