Xbox360 geen geluid wanneer aangesloten op Beamer ?

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi medetweakers,

ik heb een Xbox360 en een Beamer Epson TW700. Werkt allebei perfect. Graag wil ik mn Xbox aansluiten op mn beamer. Als ik de HDMI-aansluiting gebruik, kan ik geen geluid doorvoeren naar een stereosetje of surroundset omdat alle gegevens naar de beamer gaan door de HDMI-kabel (dus het beeld en het geluid). Het is niet mogelijk de RGB/video aansluiting te gebruiken samen met de HDMI aansluiting op de XBox omdat de RGB-aansluiting de HDMIaansluting overlapt zodat de niet gebruikt kan worden als hier een kabel in zit. Weet iemand of er een HDMIkabel bestaat waarmee het geluid apart kan worden aangesloten (minijack of rood/wit) ? Of is er misschien een andere methode ?

ALvast bedankt ! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door mieg_1981 op 25-07-2008 21:24 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Volgens mij staat er op je AV poort ook gewoon digitaal signaal en kun je m vanaf daar met toslink naar je receiver sturen

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10940

zou volgens beschrijving idd een optical output op zitten

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 26-07-2008 15:39 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Daar weet ik t antwoord wel op. Er zijn 2 oplossingen.
Dure oplossing (50 euro) : Microsoft verkoopt n hdmikabel met n speciale audio dongle. De audio dongle gaat in de oude AV ingang net boven de hdmikabel en heeft n optische aansluiting voor surround en n rode en witte tulp uitgang voor naar je stereo.
Deze audio dongle past omdat deze smaller is dan de gewone AV kabel, want die past niet omdat die knoeierds t ontwerp niet goed hebben gedaan toen er n hdmi op de xbox360 moest komen.

Oplossing 2 kost niks:
Pak de componentenkabel die bij je xbox360 zat en sloop de plastic kap er vanaf en dan past die! Nu kan je de audio uitgangen van de gesloopte kabel gebruiken voor t geluid!

Hier heb je de uitleg
http://www.chadledford.com/?p=50

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 01-08-2008 01:04 ]

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Ferry34 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:01:
Daar weet ik t antwoord wel op. Er zijn 2 oplossingen.
Dure oplossing (50 euro) : Microsoft verkoopt n hdmikabel met n speciale audio dongle. De audio dongle gaat in de oude AV ingang net boven de hdmikabel en heeft n optische aansluiting voor surround en n rode en witte tulp uitgang voor naar je stereo.
Deze audio dongle past omdat deze smaller is dan de gewone AV kabel, want die past niet omdat die knoeierds t ontwerp niet goed hebben gedaan toen er n hdmi op de xbox360 moest komen.

Oplossing 2 kost niks:
Pak de componentenkabel die bij je xbox360 zat en sloop de plastic kap er vanaf en dan past die! Nu kan je de audio uitgangen van de gesloopte kabel gebruiken voor t geluid!

Hier heb je de uitleg
http://www.chadledford.com/?p=50
Dit is even een flinke bump :P, maar ik zit dus ook met probleem van de TS. En dit is meteen het antwoord op mijn probleem. Bij mij gaat die plastic kap er dus af en dan kan ik gewoon mijn hdmi kabel gebruiken.

Zojuist een Acer H5350 aangeschaft en moet zeggen dat het een zeer goed beeld heeft. Boven verwachting zelfs.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Altijd blij als ik iemand kan helpen ;)