• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Ben hier bezig met installeren van een programma voor een shoarma zaak.
Als software is My ODBC 3.51 en MySQL Server 4.0 nodig.

in Gegevensbronnen (ODBC), heb ik een DNS toegevoegd met een gebruiker en een wachtwoord.

Het probleem: Wanneer ik inlog met WinMySQL Admin 1.4, dan zou het eigenlijk naar een gebruikersnaam en een wachtwoord gevraagd moeten worden, maar in mijn geval gebeurt dat niet, WinMySQL Admin word automatisch ingelogd.

Heb WinMysql Server opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet, het was me ooit voorgekomen dat het naar user en een wachtwoord werd gevraagd, maar nou kan ik me echt niet herinneren hoe dat gekomen was.

Kan iemand mij aub helpen met inloggen van WinmySql Admin.

EDIT: door een foutmelding die telkens verschijnt tijdens het werken met het programma ben ik van plan om hele applicatie opnieuw te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door kardox op 27-07-2008 01:34 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:22
Misschien handig als je het programma ook noemt ?
Over het algemeen kunnen de meeste applicaties die mysql als optie hebben ook native mysql.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Store passwords even uitzetten in de Administrator, menu 'Tools->Manage connections' bij general options. Nadeel: een eventuele scheduled backup met WinMySQL admin werkt dan ook niet meer.
Wel even zeker weten dat je de root login gegevens hebt... Anders ben je daarna de sjaak.

Andere optie: haal gewoon het wachtwoord weg bij de betreffende connectie in hetzelfde venster.

Edit:
Ik neem aan dat je snapt dat WinMySQL Admin niet via de DSN (ODBC) inlogt maar rechtstreeks op de MySQL server?

Nog een Edit:
Ik begrijp uit je verhaal dat de server en workstation samen op een computer staan? Ik hoef niet uit te leggen dat dat een allesbehalve handige zet is? (aangezien je nu al tegen de problemen aanloopt en niet wil dat jan en alleman met WinMySQL admin zonder login gegevens als root aan word gemeld...)

[ Voor 71% gewijzigd door remco_k op 25-07-2008 21:27 ]

Alles kan stuk.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
remco_k schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:21:
Edit:
Ik neem aan dat je snapt dat WinMySQL Admin niet via de DSN (ODBC) inlogt maar rechtstreeks op de MySQL server?

Nog een Edit:
Ik begrijp uit je verhaal dat de server en workstation samen op een computer staan? Ik hoef niet uit te leggen dat dat een allesbehalve handige zet is? (aangezien je nu al tegen de problemen aanloopt en niet wil dat jan en alleman met WinMySQL admin zonder login gegevens als root aan word gemeld...)
Idd, ik vond het ook al vreemd om hier ODBC voor nodig te hebben. Dit programma logt volgens mij gewoon direct in. Net zoals programma's zoals Navicat doen.

Ik zou in elk geval een wachtwoord op de lokale root login zetten. Anders bestaat er natuurlijk kans dat de hele db wordt verknoeit.

• kardox
Het is me toch niet gelukt om hele applicatie opnieuw te installeren omdat ik gewoon teweinig kennis heb met MySQL...
Maar het is me wel gelukt om het programma aan het praten te krijgen via andere weg. Van windows 2000 naar Windows XP overgestapt en hele Mysql map in C: programfiles gekopieerd en Lege-Databees gekopierd naar de map DATA in MySQL en het begon te werken allemaal.

Mag de naam van het programma niet roepen, het is geen opensource programma en is er ook geen licentie voor bestemd.

Bedankt voor jullie reacties.

• kardox
Na dat alles werkte voor een paar dagen, wilt MysqlWebAdmin niet meer opstarten, als ik het handmatig opstart word het stoplicht van het icontje op rood gesprongen.

In Services heb ik ook geprobeerd om optestarten, maar dan krijg ik een foutmelding van:

Kan MySql-service op lokale computer niet starten.
Fout 1067: Het proces is onverwachts beeindigd.

Heb Systeem paar keer opnieuw opgestart en zelfs systeem terug gezet op paar dagen geleden, maar dat heeft dan niet geholpen. Deinstalleren en Reinstalleren van MySql server kon geen verandering aan brengen.

Ken iemand wat ermee bedoeld word met dit Foutmelding en wat ik nog meer kan uitproberen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kardox schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:07:
Kan MySql-service op lokale computer niet starten.
Fout 1067: Het proces is onverwachts beeindigd.

Heb Systeem paar keer opnieuw opgestart en zelfs systeem terug gezet op paar dagen geleden, maar dat heeft dan niet geholpen. Deinstalleren en Reinstalleren van MySql server kon geen verandering aan brengen.

Ken iemand wat ermee bedoeld word met dit Foutmelding en wat ik nog meer kan uitproberen.
Dit is echt een heeele bekende foutmelding. Zoek er eens naar op Google of op Got.

[XP SP2, MySQL4.1] starten als service geeft error 1067
Mysql probleem (1067)
Pagina: 1