Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vectra/Pioneer] Radio op display auto

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik heb:

- Eénmaal een Opel Vectra B
- Eénmaal een display met datum/tijd/temperatuur
- Eénmaal een Pioneer DEHP 7700 MP autoradio

Sja; wat ik niet heb is de gegevens van de radio (MP3-tags bijvoorbeeld) op het displaytje in de auto.

Weet iemand of deze mogelijkheid er überhaupt is? Ik heb me al sufgezocht op Google, maar zelfs iets simpels als een aansluitschema van de radio is niet vindbaar :( Of mijn search-skills zijn gewoon waardeloos...

Iemand ervaring hiermee, of heeft iemand de aansluitschema's van het display en de radio in zijn bezit? Je zou me daar een groot plezier mee doen :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Meestal doen die displaytjes het alleen in combinatie met een door de fabrikant ingebouwde radio.
(Of als je dat model ergens op de kop kunt tikken).
Sommige andere modellen bieden data uitgangen, in combinatie met 'converters' voor dat display. Kosten: (wilde gok) 2x zo duur als een fabriek-af autoradio die het standaard doet.

Alles kan stuk.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ergens moet het signaal zitten van het display naar de niet-aanwezige-ex-fabrikanten-radio zou je zeggen. En ik hoopte op het aansluitschema van de radio terug te kunnen halen of er de mogelijkheid opzit.

• remco_k

remco_k

Als je radio daar al een aansluiting voor heeft en stel dat je daar de schema's van hebt, dan ben je nog lang niet op de helft.
Dan begint het pas, want er bestaat ook nog zoiets als een protocol en een command set.

Voorbeeld:
Computer, ouderwets modem en serieel kabeltje. De computer is je autoradio, het modem is je display en het kabeltje is het kabeltje.

Aansluiten is makkelijk.
Maar dan: de computer moet in een RS232 protocol tegen het modem praten, anders verstaat die er niets van.
Dubbelop dat RS232 protocol word er gebruik gemaakt van een taal, de Hayes command set.
Die commando's laten modems doen wat ze moeten doen: inbellen en verbinding maken, of wachten op een belletje en opnemen.
Tussen je auto radio en display is een hele aardige vergelijking zeg ik zelf.
En daar is dan het probleem:
Je autoradio spreekt frans en je display duits. Veel plezier. :+ Dat krijg je niet even snel recht door het solderen van een draadje.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 25-07-2008 21:17 ]

Alles kan stuk.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Hmmmz, daar heb je op zich wel een puntje... Mèrde ;)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Kijk hier eens: http://www.carmedia.nl/ca...stuurwieldisplay-adapters
Klik eens op Pioneer en tadaa! Daar zijn de kabels.

• remco_k

remco_k

Archie_T schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:23:
Kijk hier eens: http://www.carmedia.nl/ca...stuurwieldisplay-adapters
Klik eens op Pioneer en tadaa! Daar zijn de kabels.
Mja, maar de kans dat het daadwerkelijk alleen maar om de bediening gaat en NIET om het display is wel 98%.

Alles kan stuk.

• Archie_T
remco_k schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:28:
[...]

Mja, maar de kans dat het daadwerkelijk alleen maar om de bediening gaat en NIET om het display is wel 98%.
Ik snap je dan denk ik niet? Jij hebt toch gewoon een Vectra met display waar nu alleen de tijd/ datum op staat? Als je deze kabel aansluit zend de Pioneer je radio gegevens naar deze display. Of heb je die display helemaal niet?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
http://www.carmedia.nl/ca...hp/pName/pioneer-carpi151

Dat is 'm :)

Beetje jammer dat er in de handleiding (nou ja; 'handleiding'...) niet gesproken wordt over het display. Ook de toetsen aan het stuur heb ik niet, maar daarvoor kijk ik zelf wel even of die los te krijgen zijn.

Voor wat betreft het aansturen van het display waag ik wel een telefoontje. Thnx in ieder geval!

[edit] Ow, er zijn al 2 replies met hetzelfde punt geplaatst :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 25-07-2008 21:33 ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Archie_T schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Ik snap je dan denk ik niet? Jij hebt toch gewoon een Vectra met display waar nu alleen de tijd/ datum op staat? Als je deze kabel aansluit zend de Pioneer je radio gegevens naar deze display. Of heb je die display helemaal niet?
Het display zit er wel, en dát is voor mij het belangrijkst (lees: meest gewenst/practisch) dat werkt met de radio. Nu is het alleen maar datum/tijd, yups.

• Archie_T
Bastiaan schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:33:
http://www.carmedia.nl/ca...hp/pName/pioneer-carpi151

Dat is 'm :)

Beetje jammer dat er in de handleiding (nou ja; 'handleiding'...) niet gesproken wordt over het display. Ook de toetsen aan het stuur heb ik niet, maar daarvoor kijk ik zelf wel even of die los te krijgen zijn.

Voor wat betreft het aansturen van het display waag ik wel een telefoontje. Thnx in ieder geval!

[edit] Ow, er zijn al 2 replies met hetzelfde punt geplaatst :P
Dit is volgens mij alleen voor de afstandsbediening. Maar als je ze belt en uitlegt zullen ze vast wel aangeven wat de goede kabel is ;)
Bastiaan schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:35:
[...]

Het display zit er wel, en dát is voor mij het belangrijkst (lees: meest gewenst/practisch) dat werkt met de radio. Nu is het alleen maar datum/tijd, yups.
Dan moet je echt één van die kabels hebben, maar nogmaals bellen zal denk het makkelijkst zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Archie_T op 25-07-2008 21:38 ]

• remco_k

remco_k

Originele stuurbedieningsadapter volgens toepassingslijst
Zegt mij genoeg. Geen display.

Ook kijkend naar de handleiding gaat het alleen maar om bedieding.

Alles kan stuk.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:02
Er bestaat zoiets als ICE-link van Dension. Werkt ook met USB sticks (voor als je geen ipod hebt/wilt). Je moet even checken of het werkt met een Vectra, ze zeggen van wel. Je autoradio is dan overbodig geworden maar die kun je misschien slijten via marktplaats oid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bastiaan schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:39:
Sja; wat ik niet heb is de gegevens van de radio (MP3-tags bijvoorbeeld) op het displaytje in de auto.
95/100 keer gaat het je ook niet lukken. Dat display zit op de CANbus en tenzij de radio de juiste CAN signalen doorgeeft kan je het op je buik schrijven (of in dit geval lezen). En voordat je denkt dat je weet welke opbouw de CAN signalen hebben: in dezelfde type van voertuig kunnen de adresseringen van de nodes verschillen. Er bestaat voor personenvoertuigen geen vaste codering van de CAN nodes zoals dat wel bij vrachtwagens bestaat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Afaik heeft een Vecra-B nog geen canbus. Dat is pas vanaf de Vectra-C gekomen. Ik weet iig dat Kenwood wel een display adapter heeft, dus Pioneer zal zoiets ook wel hebben gok ik.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Vanaf maandag zijn ze weer telefonisch te bereiken. Ik zal er dus eens een belletje aan wagen en laat even weten wat de uitkomst is.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 20:36

Smarron

The bend

Ik heb een Vectra uit 2001 en een Pioneer DEH-P700BT. Ik heb er de CAD-PI-150 bij gekocht om mijn stuurbediening terug te krijgen en display-informatie! Ik had ook eerst de CAR-PI-151 op het oog, maar die is niet de juiste. De kabel kost echter wel iets meer, uit mijn hoofd € 105,-.

Dit beperkt zich wel tot de oude structuur (net als bij de originele CDR-500), dus radio-informatie blijf je wel zien, net als file-info etc. Maar geen namen als je MP3's afspeelt. Wat mij wel opviel is dat je met normale audio CD's ook seconden zit. Ik had hiervoor alleen het nummer.

Hier een topic van mij @ het opel-forum, ook met foto's.

Dus display-info is 100% zeker terug te krijgen als met de originele radio. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 26-07-2008 15:08 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik ben al een tijdje op zoek naar een stuurwielbediening adapter (Corsa C --> JVC) maar vind de kabels wel erg duur. Zouden ze nergens goedkoper te vinden zijn?

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 12:20
ff lekker spammen: www.connects2.de
(Ja, ik heb hier weleenswaar een 'relatie' mee gehad, en nee, er zit voor mij niks aan 8) )

...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 20:36

Smarron

The bend

Vimana schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:47:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een stuurwielbediening adapter (Corsa C --> JVC) maar vind de kabels wel erg duur. Zouden ze nergens goedkoper te vinden zijn?
baexem schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:57:
ff lekker spammen: www.connects2.de
(Ja, ik heb hier weleenswaar een 'relatie' mee gehad, en nee, er zit voor mij niks aan 8) )
Nou, volgens mij zijn ze daar niet goedkoper dan bij carmedia of zie ik dat verkeerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1