Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de MSI P45 platinum en Neo2.
Voor zover ik kan zien is het enige verschil het ontbreken van optical audio, firewire en eSata.
Nu zijn dat nou niet echt dingen die het prijsverschil van 40 euro rechtvaardigen, dus er zou meer verschil moeten zijn lijkt mij? Ik kan het alleen niet ontdekken.

Vast bedankt,

Jasper

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel meer verschil is er volgens mij niet hoor, misschien dat de P45 platinum bios wat uitgebreider is. De heatsink van de Platinum is overigens wel een stuk groter dan die van de Neo.
Maar vaak zie je dat de high-end bordjes veel geld kosten, terwijl als je 1 model lager gaat zitten je maar een paar features mist, maar wel een stuk goedkoper uitbent. Dus een verschil van €40 kan wel kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de sneller reactie!

Hm ok, klinkt goed. Ik wil hem nl gebruiken icm een E8400, OCZ OCZ2P10004GK, EAH3650 passive en 1 (mss later nog 1) Spinpoint 640GB (geen raid).

Giga overklokken ga ik niet doen (mss wel wat, ter lering en vermaak) evenals high-end gamen.

Dan lijkt de neo2 een prima optie voor zo'n setup lijkt me?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wilt gaan OCen (al dan niet heel flink) is dit misschien ook nog wel interessant om door te nemen: reviews: P45-moederborden deel 5: overklokresultaten

Verwijderd

Topicstarter
Dat topic heb ik op de voet gevolgd! Erg nuttige info, zodoende kwam ik ook op de MSI terecht. De gigabyte vind ik te duur en met ASUS mobo's heb ik niet zo'n goede ervaringen (heb nu een systeem met ASUS, krijg het niet stabiel).

Uiteindelijk ben ik nog wat dieper gaan doorzoeken en merk ik dat de 40 euro prijs verschil behoorlijk teniet wordt gedaan door alle accesoires die ik bij moet kopen om firewire aan de voorkant van mijn kast werkend te krijgen.

edit:
lees nu dat de Neo2 ook geen IDE poort heeft, erg lastig aangezien alles nu nog op PATA schijven staat. <- Dat is niet waar...

Dank voor de info in ieder geval, ik kan nu onderbouwd een keuze maken voor mijn moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 18:13 ]