Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

page request versturen, zonder pagina te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

• DefTool
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 20:30
Kan je op één of andere manier een url openen zonder het resultaat te zien? Dus zodat de site(server) wel denkt dat je er geweest bent, maar je niet moet zitten wachten op de pagina.

Misschien een firefox addon? Vind 'k zelfs alleszins ni direct. Of andere oplossingen?

Merci!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beetje vaag. Probeer je de pagina populairder te laten lijken dan deze is? Misschien kun je uitleggen waarom je dit zou willen doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

crisp

Devver

Pixelated

Doe een HEAD request ipv een GET?

Wat wil je precies bereiken en waarom?

Intentionally left blank

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
URL intikken en Enter drukken. Daarna heel snel Alt+Tab drukken en wat anders gaan doen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
joppybt schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:18:
URL intikken en Enter drukken. Daarna heel snel Alt+Tab drukken en wat anders gaan doen.
Lol

Maar er zijn vast wel command line http tooltjes die je kan gebruiken. Firefox heeft volgens mij ook wel een plugin om een get request te doen. Deze volgens mij: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2691

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat dat wel kan met de commandline tool WGET.
Die is ook voor windows te krijgen; http://pages.interlog.com/~tcharron/wgetwin.html
Downloaden, even unzippen en wget.exe ergens neerzetten. In je windows\system32 map is makkelijk. Dan doet wget het overal.

Werkt als volgt in dos:
code:
1
wget www.google.nl

slaat de index.html op, en die wis je vervolgens weer. En voila, je hit was daar.
Maak dit in een batch file en klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 25-07-2008 20:27 ]

Alles kan stuk.

• DefTool
gambieter schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:17:
Beetje vaag. Probeer je de pagina populairder te laten lijken dan deze is? Misschien kun je uitleggen waarom je dit zou willen doen?
'k wil een hele hoop requests(verschillende urls) naar een server sturen en zie of alles (goed) verwerkt wordt. Een soort testje... het is alleszins niet om pagina populair te maken, of om advertentie-clicks te bekomen ofzo... alle links moeten maar éénmaal verstuurd worden

Verwijderd

in VB.NET

Form maken met een webbrowser
in opstarten van prog neerzetten:

code:
1
2
3
4
webbrowserformnaam.visible = false
webbrowserformnaam.webbrowser1.navigate("http://www.google.nl")

end

En whalla xD

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DefTool schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:31:
[...]

'k wil een hele hoop requests(verschillende urls) naar een server sturen en zie of alles (goed) verwerkt wordt. Een soort testje... het is alleszins niet om pagina populair te maken, of om advertentie-clicks te bekomen ofzo... alle links moeten maar éénmaal verstuurd worden
Kun je ook gewoon iets als Xenu of HTtrack voor gebruiken.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DefTool schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Daar is HEAD dus voor bedoelt:
The HEAD method is identical to GET except that the server MUST NOT return a message-body in the response. The metainformation contained in the HTTP headers in response to a HEAD request SHOULD be identical to the information sent in response to a GET request. This method can be used for obtaining metainformation about the entity implied by the request without transferring the entity-body itself. This method is often used for testing hypertext links for validity, accessibility, and recent modification.

Intentionally left blank

• DefTool
remco_k schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:25:
Ik denk dat dat wel kan met de commandline tool WGET.
Die is ook voor windows te krijgen; http://pages.interlog.com/~tcharron/wgetwin.html
Downloaden, even unzippen en wget.exe ergens neerzetten. In je windows\system32 map is makkelijk. Dan doet wget het overal.

Werkt als volgt in dos:
code:
1
wget www.google.nl

slaat de index.html op, en die wis je vervolgens weer. En voila, je hit was daar.
Maak dit in een batch file en klaar.
maar dan ontvang ik wel nog altijd de data die 'k opvraag? ik zou graag helemaal niets ontvangen(anders wordt ik overspoeld met broldata)

• DefTool
ok merci crisp, dat ga ik al zeker eens bekijken

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou 'wget hostname -S --spider' doen met wget kun je prima errorlevels/exitcodes afvangen en met de -S logging heb je ook wat meer informatie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DefTool
maar dus in plaats van zelf moeten beginnen scripten, vroeg 'k me af of er geen tooltje bestaat die dat gewoon doet

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DefTool schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:41:
maar dus in plaats van zelf moeten beginnen scripten, vroeg 'k me af of er geen tooltje bestaat die dat gewoon doet
Ja, WGET.

Hoe makkelijk wil je het nou hebben? Wat moet het tooltje nou meer of minder kunnen dan wat WGET kan?
Die output staat je niet in de weg, en die kan je ook weer gewoon wissen, of niet en gebruiken om te controleren of het goed gaat.
Als je het mij vraagt kan het niet makkelijker en simpeler. Want dit is al te makkelijk en simpel. :+

Alles kan stuk.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

remco_k schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:44:
[...]

Ja, WGET.

Hoe makkelijk wil je het nou hebben? Wat moet het tooltje nou meer of minder kunnen dan wat WGET kan?
Die output staat je niet in de weg, en die kan je ook weer gewoon wissen, of niet en gebruiken om te controleren of het goed gaat.
Als je het mij vraagt kan het niet makkelijker en simpeler. Want dit is al te makkelijk en simpel. :+
Zie DukeBox, met de --spider switch doet WGET een HEAD request en download dus geen data

Intentionally left blank

• DefTool
aight!:p
ik dacht gewoon aan iets dat een hoop urls inleest en die HEAD's verstuurt, of iets in firefox:)
maar we gaan eens zien wat wget geeft eh, merci!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

En daar blijft het ook bij, je hebt genoeg hulp zo, en enig uitzoekwerk had ook niet misstaan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.