Toon posts:

Scart aansluitingen Philips LCDtv (52PFL9632D/10) beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De scart aansluitingen van mijn pas gekochte Philips LCD tv (52PFL9632D/10) zijn kapot.
Er is al geprobeerd de pinnetjes in de aansluitingen recht te buigen, dit heeft geen resultaat gehad.
Is er een mogelijkheid om de scartaansluitingen te vervangen of moet ik een heel nieuw moederbord installeren, hetgeen heel prijzig is.
Weet iemand een oplossing?
Hartelijk dank alvast,
Mieke
;(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Pas gekocht? Garantie!

[ Voor 4% gewijzigd door dominic op 25-07-2008 16:38 ]

Download my music on SoundCloud

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Zou je sowieso het gebruik van scart willen afraden, helemaal met een beetje LCD. Maar goed, zoals eerder genoemd: garantie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geklaagd bij Philips maar zij menen dat ik zelf de aansluitingen kapot heb gemaakt, hetgeen gewoon niet waar is.
Nu krijg ik wel een reparatie aangeboden, maar niet kostenloos, vervanging van het moederbord, ca. 600 euro moet dat kosten.
Is er geen goedkopere manier om de scart aansluitingen te herstellen?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klagen bij Philips? je moet bij je leverancier klagen. Als de tv minder dan een half jaar oud is moeten zij maar bewijzen dat jij de scarts gesloopt hebt, anders moet je tv gewoon kosteloos gerepareerd worden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Scart is in de meeste gevallen gewoon te vervangen, alleen is beetje handigheid wel gewenst (soldeerervaring).

Nadeel is dat je m moet loshalen, en dus je garantie definitief vervalt. Zoals hierboven al gezegd ligt de bewijslast de eerste periode bij de verkoper, hun moeten bewijzen dat het door jouw schuld komt. In de praktijk zullen ze naar jouw wijzen, dus krijg je kat-muis spel. Recht hebben is 1, recht krijgen is 2.

Maar zoals hierboven ook al genoemd wordt, scart is niet echt de voorkeursaansluiting voor zo'n TV. VGA, DVI, HDMI en component zijn kwalitatief hoger. Kun je niet een scart missen door een apparaat wat 'fatsoenlijker' aan te sluiten?

edit: scartaansluitingen? meervoud? hoe krijg je dat voor elkaar?

tenslotte is klagen bij philips niet nuttig, ook al had je misschien wat bereikt. De verkoper is jouw aanspreekpunt, daar heb je juridisch een overeenkomst mee. Door direct de fabrikant te benaderen heb je
a. minder rechten, die zeggen gewoon dit fabrieksgarantie dat niet klaar (geen verkoopovereenkomst dus geen bijbehorende rechten)
b. bypass je de verkoper, waardoor die misschien z'n verplichtingen probeerd te ontlopen (ja, maar dan had je hier maar moeten komen nu kan ik niets meer doen.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 26-07-2008 12:27 ]

Pagina: 1