Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPS Manage programma.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj Tweakers!,

Ik heb hier een Sweex UPS 500VA staan, die je via een COM kabel op je pc/server aan kan sluiten,
de software die erbij geleverd zit vind ik niet stabiel, (loopt regelmatig vast) dus nu is mijn vraag:
Is er uberhaupt wel een ander programma om hem mee te beheren ?..
Ik heb op google gezocht maar kon niet echt veel vinden, (of ik kan gewoon niet zoeken :/)
Weet een van jullie hier toevallig iets over?.

Dennis.

Verwijderd

Meestal ben je toegewezen op de software van de fabrikant. Is er geen nieuwere versie van Sweex te downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:31:
Meestal ben je toegewezen op de software van de fabrikant. Is er geen nieuwere versie van Sweex te downloaden?
Ik heb inderdaad gekeken op de site van Sweex of er een nieuwe versie van het programma te downloaden is, dit is dus (waar ik al bang voor was) niet het geval.
En wat ik ben vergeten in de SP wat misschien handig is om te weten, ik draai Windows Server 2003

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38

Ethirty

Who...me?

XP en Server 2003 hebben ook ingebouwde support voor UPS'en (onder power options in het control panel), maar of ze de Sweex ook gaan herkennen...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Het probleem zal eerder zijn dat je een UPS hebt met een com-poort. Een oud beestje dus. De support zal ws. niet meer voortgezet worden.

Ik heb zelf bv. een APC Smart-UPS 1000 met ook een com-poort. De software is ook niet bedoeld voor XP maar hij werkt wel. Simpel maar genoeg. Ik denk dat je met je Sweex hetzelfde hebt en ws. zul je er genoegen mee moeten nemen. Ik ken geen generieke UPS-monitor software (behalve wat in Windows zelf zit ingebouwd!) want veel specifieke settings en uitlezingen zijn fabrikant-eigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ethirty schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:35:
XP en Server 2003 hebben ook ingebouwde support voor UPS'en (onder power options in het control panel), maar of ze de Sweex ook gaan herkennen...
Waar ik al bang voor was, hij herkent hem niet..
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:37:
Het probleem zal eerder zijn dat je een UPS hebt met een com-poort. Een oud beestje dus. De support zal ws. niet meer voortgezet worden.

Ik heb zelf bv. een APC Smart-UPS 1000 met ook een com-poort. De software is ook niet bedoeld voor XP maar hij werkt wel. Simpel maar genoeg. Ik denk dat je met je Sweex hetzelfde hebt en ws. zul je er genoegen mee moeten nemen. Ik ken geen generieke UPS-monitor software (behalve wat in Windows zelf zit ingebouwd!) want veel specifieke settings en uitlezingen zijn fabrikant-eigen.
Tja, nouja.. dat is dan eenmaal zo. Dan moet 'k er maar genoegen mee nemen, maar volgensmij is hij niet echt oud?.. heb hem 3 maanden geleden gekocht

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Tja, dan moet je kijken naar de introductiedatum, echter is het wel zo dat COM-poorten nu niet echt meer mainstream poorten zijn.

Verwijderd

De grote jongens hebben nog steeds een COM poort hoor. 't zijn eigenlijk alleen de consumenten modellen die minder vaak een rs232 poort hebben. Ik heb ook iets meer vertrouwen in een "domme" com poort dan een USB poort waar meerdere software lagen overheen liggen.

@Hlp
Powershute is er zelfs voor Vista :? Je moet wel de business versie hebben, de personal versie is alleen voor Back-UPS. Ik weet alleen niet of je gratis naar de laatste versie kan updaten.

Verwijderd

De enige Powershute die werkt is die van de bijgeleverde CD. Nieuwere doen het niet. En dat is bovendien een versie met netwerkmanagement .. dan draai je een server en een client en dan nog werkt het niet.

Ik gebruik nu dus Powershute Plus 5.2
Pagina: 1