Hallo m'n beste medetweakers! Ik zit met het volgende probleem
Ik heb in mijn peugeot 106 een audio installatie ingebouwd. Nu heb ik het volgende probleem.
1. Als ik de auto start dan hoor ik mijn speakers kraken, dit wordt iets zachter maar blijft aanhouden.
2. Als ik rem of het licht aan/uit zet dan hoor ik een kraakje met of zonder lopende motor.
Als de motor niet aan is of ik blijf van m'n verlichting af dan is alles ok.
Mijn installatie:
Panasonic CQ-C1400N HU
Kenwood KAC-959 versterker
4x Pioneer speakers
1x JBL Sub
Bekabeling:
Plus kabel aan de bestuurders kant getrokken
Massa kabel tussen bijrijderstoel en carosserie en natuurlijk netjes kaal geschuurd
2x RCA kabels aan de bijrijder kant
Speaker draden door de dorpels
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Verchillende massa punten, inc. een direkte verbinding van de amp naar de - van de accu
2. Massa van de HU bij de massa van de amp aangesloten
Als ik de RCA kabels loskoppel van zowel de HU en de amp geen ruis, als ik een discman ipv de HU erop aansluit dan GEEN ruis.
Ook nog de buitenkern van de RCA verbonden met de carosserie, mocht niet baten.
Ik zou het nu niet meer weten misschien dat iemand anders nog een tip heeft???
Ik heb in mijn peugeot 106 een audio installatie ingebouwd. Nu heb ik het volgende probleem.
1. Als ik de auto start dan hoor ik mijn speakers kraken, dit wordt iets zachter maar blijft aanhouden.
2. Als ik rem of het licht aan/uit zet dan hoor ik een kraakje met of zonder lopende motor.
Als de motor niet aan is of ik blijf van m'n verlichting af dan is alles ok.
Mijn installatie:
Panasonic CQ-C1400N HU
Kenwood KAC-959 versterker
4x Pioneer speakers
1x JBL Sub
Bekabeling:
Plus kabel aan de bestuurders kant getrokken
Massa kabel tussen bijrijderstoel en carosserie en natuurlijk netjes kaal geschuurd
2x RCA kabels aan de bijrijder kant
Speaker draden door de dorpels
Wat ik al heb geprobeerd:
1. Verchillende massa punten, inc. een direkte verbinding van de amp naar de - van de accu
2. Massa van de HU bij de massa van de amp aangesloten
Als ik de RCA kabels loskoppel van zowel de HU en de amp geen ruis, als ik een discman ipv de HU erop aansluit dan GEEN ruis.
Ook nog de buitenkern van de RCA verbonden met de carosserie, mocht niet baten.
Ik zou het nu niet meer weten misschien dat iemand anders nog een tip heeft???